"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Als de afspeel frequentie (of in dit geval de afspeel frequentie) verhoogt wordt, dan zal je sample eerder afgespeeld zijn. De toonhoogte gaat dus omhoog, en de tijdsduur omlaag.
Voor zover ik weet gaat het afspelen van samples op de geluidskaart via een DMA kanaal. Dit kanaal wordt op de juiste snelheid ingesteld (hoe snel worden de bytes naar je geluidskaart gestuurd), en zorgt volgens mij voor de snelheid. De geluidskaart zelf heeft namelijk geen 'geluids' buffer voor samples.
Voor zover ik weet gaat het afspelen van samples op de geluidskaart via een DMA kanaal. Dit kanaal wordt op de juiste snelheid ingesteld (hoe snel worden de bytes naar je geluidskaart gestuurd), en zorgt volgens mij voor de snelheid. De geluidskaart zelf heeft namelijk geen 'geluids' buffer voor samples.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Hoe kan ik deze instellingen opzoeken en vergelijken?
Het wordt al een leuk lijstje, maar zeker weten doe ik het niet.
Het lijstje van verklaringen:
Zoals hierboven is uitgelegd door is koffercomputer is het dus best mogelijk dat het aan de samplingfrequency ligt....
* Schonhose weet het niet meer....
Het wordt al een leuk lijstje, maar zeker weten doe ik het niet.
Het lijstje van verklaringen:
code:
1
2
3
4
| 1) Snelheidverschil ISA en PCI poort 2) IRQ instellingen 3) Sampling frequency (is nog steeds niet helemaal ontkracht) 4) DMA instellingen |
Zoals hierboven is uitgelegd door is koffercomputer is het dus best mogelijk dat het aan de samplingfrequency ligt....
* Schonhose weet het niet meer....
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005