Vraag

• Mansie92
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:29
Mijn vraag
Ik heb de GW3000-XS omvormer van GoodWe gekoppeld aan de SEMS+-app. Ik heb de omvormer twee keer handmatig gestopt vanwege de negatieve energieprijs. Na opstarten levert de omvormer al een aantal uren nog maar 5% van de normale opwekking. Wat kan ik doen om per direct weer de normale opwekking te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
SEMS+-app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-instellen van Start/Stop op Opstarten
-herstarten van de omvormer
-controleren dat de netvermogenslimiet op 100 staat
-het uitvoeren van een volledige AC/DC‑reset

Alle reacties

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:18

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Mansie92 Je kan misschien via de SolarGo app kijken wat er aan de hand is.
Om te beginnen: Settings -> Operating Parameters -> Power Limit? (geen Limit of absolute waarde in W)
Tenminste bij mijn Goodwe 5000D-NS kan je de Power Limit tussen 0W en max. vermogen instellen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Mansie92
dunklefaser schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:20:
Om te beginnen: Settings -> Operating Parameters -> Power Limit? (geen Limit of absolute waarde in W)
Tenminste bij mijn Goodwe 5000D-NS kan je de Power Limit tussen 0W en max. vermogen instellen.
Het lijkt erop dat er een limiter actief is. Op het scherm van de omvormer kwam "POWER LIMIT ON - 3% PRATED" te staan en de huidige opwek van 170W staat vrijwel gelijk aan 3% van het normale vermogen op dit moment van de dag.

Ben bang dat ik hier op dit moment zelf niks mee kan en dat GoodWe iets moet doen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07
Heb je de SolarGo app al geprobeerd dan? Daar kun je de limiet aan/uit zetten en aanpassen.

• Mansie92
ThinkPad schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:32:
Heb je de SolarGo app al geprobeerd dan? Daar kun je de limiet aan/uit zetten en aanpassen.
Ik zit nu in de SolarGo-app. Weet jij waar ik de limiet aan en uit zou kunnen zetten? Of kan dit alleen wanneer de omvormer *iets* van stroom heeft?

(De omvormer staat nu trouwens alweer 40 minuten in de wachtstand omdat ik uit frustratie op "stoppen" en daarna "opstarten" heb gedrukt. Hij wekt op dit moment dus hélemaal niks op.)

• Mansie92
Ik heb trouwens gekeken, maar op het tabblad Operating Parameters is Power Limit uitgeschakeld. Als ik daar überhaupt wat aan probeer te veranderen staat er "Failed".

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07
Je kan hem aanpassen op de plek die dunklefaser noemt idd. Ik moet eerst de toggle aanzetten en daarna kan ik een limiet kiezen.

Omvormer al even volledig stroomloos gemaakt? Netspanning eraf door groep uit te zetten en de DC-kant door de zwarte draaiknop links onderop even uit te zetten.

• Mansie92
ThinkPad schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:01:
Je kan hem aanpassen op de plek die dunklefaser noemt idd. Ik moet eerst de toggle aanzetten en daarna kan ik een limiet kiezen.

Omvormer al even volledig stroomloos gemaakt? Netspanning eraf door groep uit te zetten en de DC-kant door de zwarte draaiknop links onderop even uit te zetten.
Thanks, het is gelukt! Heb de limiet kunnen veranderen naar het benodigde niveau.

• Mansie92
Dank voor je hulp! Het is gelukt!
Pagina: 1