Netwerkadaptor inschakelen (uit in Bios) zonder toegang Bios

Pagina: 1
Acties:

• JonaGold
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 14:29
Heyhey,

ik heb hier op school een leerlinglaptop liggen die een tweetal jaar geleden terugkwam met een bios paswoord en een (in de bios) uitgeschakelde netwerkadapor. :? Deze wordt niet weergegeven bij de apparaten in windows apparaatbeheer.

Is er een manier om de adaptor te laten herkennen zonder dat ik in de bios geraak? (bvb afkoppelen en heropstarten en weer aankoppelen en heropstarten?) 8)7

Anders moet ik het moederbord vervangen en dat is eigenlijk toch spijtig want de laptop werkt perfect en eigenlijk moet ik niet in de bios zijn. Maar een netwerkadaptor is wel nodig om nieuwe images op de laptop te kunnen klonen en voor gebruik door een volgende leerling. :)

Bedankt om even mee te denken en vriendelijke groeten,
Jonathan

[ Voor 3% gewijzigd door JonaGold op 27-04-2026 13:41 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als het enkel nodig is voor imaging, kun je misschien een USB naar LAN adapter gebruiken?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:12
Welk merk is het? En wat heb je zelf al geprobeerd? Google komt met een aantal verschillende opties, waaronder master password, cmos reset, contact opnemen met de fabrikant, etc., ...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• JonaGold
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 14:29
Netwerkadaptor is nodig voor gebruik op school en thuis door de leerling

Het is een HP Probook 445 g8

Wat ik al probeerde:
master paswoord (maar daar geloof ik zelf precies niet echt in)
cmos reset (batterijtje meer dan 3 maand afgekoppeld)
signpost (levernacier) says: moederbord vervangen
fabrikant says: moederbord vervangen

Kost = 300 euro, maar ik heb nog laptops voor onderdelen dus kan zelf vervangen.
Wat alsnog spijtig is, want dan gaat een perfect werkend moederbord de vuilbak in.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:51

M2M

medicijnman

lijkt me toch sterk dat je met een bios password je systeem kunt bricken.... maar een snelle google is dat dat tegenwoordig in ieder geval voor laptops wel het geval is. CMOS reset reset dan je bios instellingen, maar TPM keys en het bios password wordt elders opgeslagen.

-_-

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:41

odan

The dark side is within all!

geen idee of dit met dit precieze type werkt, maar proberen kan altijd.
Turn on the laptop and press F10 to reach the password screen.
Enter incorrect passwords three times until the laptop displays a "System Disabled" message and an 8-digit code (e.g., A-12345678) .
On a different device, visit bios-pw.org and enter the 8-digit code .
Enter the generated password on the laptop.

Pulse mee voor GoT!

Pagina: 1