Winnend bod / bouwtechnische keuring

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klusapie
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 01:08
Mijn vriendin en ik hebben vandaag geboden op een leuk oud boerderijtje in noord groningen. Het was het derde huis waar op hebben geboden (andere keren keihard overboden). Maar wonder boven wonder waren wij het winnende bod (ook fors moeten overbieden trouwens).

Super leuk natuurlijk. Het betreft een huis van 150 jaar oud. Dak ziet er nog super strak oud (klein wondertje?). Er is wel 1 kamer flink verzakt (+-15cm, houten vloer) en de lange hal die alle kamers verbindt golft als een malle op en neer. In de andere kamers ligt er vloer er wel redelijk goed bij.

Nu heb ik wel geboden met voorbehoud van een bouwtechnische keuring en dat de noodzakelijke herstelwerkzaamheden niet meer dan 50k (fors weet ik, maar het is ook een oud huis) mogen bedragen.

Eerste stap is dus een bedrijf inhuren voor die keuring. Mijn plan was om lid te worden van eigenhuis en via hen die keuring te regelen.

1. Goed plan?

2. Is het verstandig om daar zelf bij aanwezig te zijn? Mag dat? Wat zijn goede vragen die ik kan stellen? Ik maak me zelf dus het meeste druk om de verzakte vloer/hal en of dat komt door een funderingsprobleem.

3. Wat valt allemaal onder noodzakelijke herstelwerkzaamheden. Een verzakte vloer iig wel neem ik aan.

Het is ons eerste huis dus alle tips mbt zon keuring zijn welkom :)