Upgrade PC zoon (budget upgrade)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42

The.Terminator

Un boer met bier

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC word gebruikt voor school, maar vooral voor 1080p gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf in elkaar te zetten. Ik zat te denken 600 tot 800 euro voor upgrade. Ik weet dat dit een strak budget is

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Huidig
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte B450M S2H (rev. 1.0)€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 120,60€ 120,60
1Voedingenbe quiet! System Power 9 400W€ 0,-€ 0,-
1Interne ssd'sKingston A400 2,5" 480GB€ 84,81€ 84,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 205,41
Meenemen
- Kast
- Muis / Toetsenbord
- Monitor
- SSD's

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- GPU
- CPU
- Moederbord
- Geheugen (16 gb)
(eventueel voeding)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Draai zelf AMD met een Intel B580. Deze combinatie werkt goed, maar er is misschien nog meer

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Aangezien er zoveel keuze is en ik op hardware het niet bij kan benen, vraag ik jullie hulp. Nadeel is ook nog eens een strak budget.

Alle reacties

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
een budget upgrade voor dit systeem lijkt me eerlijk gezegd niet zou heel ingewikkeld.

cpu
als ik online kijk op de site van gigabyte lijkt het erop dat dit bord gewoon te upgraden is naar een ryzen 5000 series cpu (al dan niet na een bios update). - een ryzen 5600x (6cores) koop je al voor rond de 150 euro, maar ook de 5800x (meer cores hogere clock) is er voor op of net onder de 200 te vinden.

wil je iets gekers zoals 3d cash, dan zijn er wel opties maar ik zou binnen dit budget daar niet voor kiezen, zeker ook omdat je ook niet upgradet naar 32 of meer gb ram.

RAM
hoewel 16gb voor een modernere build misschien niet de riantste keuze is is het voor veel games op zich nog wel voldoende. - had je een moederbord met 4 ram-slots dan was bijplaatsen van nog een 2x 8 wellicht een goed idee maar strikt noodzaak is het niet. (kosten 0)

Opslag - snelheid van windows
aangezien je moederbord gewoon een M.2 ssd slot heeft kun je eigenlijk elke moderne budget ssd van 1tb of meer prima in deze pc steken met een behoorlijke prestatie winst tot gevolg. reken op ongeveer 75 tot 100 euro.

power
je zit echter nog nog wel met een voeding waar ik twijfels bij heb en het zal sterk afhangen van je te kiezen GPU of je ook iets met die voeding wilt. in de meeste gevallen zou ik voor een discrete gpu en een ryen build liever iets boven dan iets onder de 500w blijven met mijn voeding vooral omdat heel wat voedigen op bepaalde rails een beetje beknibbelen.

Afhankelijk dus van een paar keuzes hierboven zou je nog een gekke 350 tot 400 euro aan een gpu moeten kunnen uitgeven. dan zit je in de range van kaarten als de NV GTX 5060 8gb, de Intel ARK B580 12gb of een AMD RX 9060XT 8gb

stuk voor stuk zijn dat kaarten die je huidige kaard omver blazen en zeker in 1080 gaming voor een flink mooier beeld kunnen zorgen mogelijk zelfs met raytracing hier en daar.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:39
Moederbord en RAM houden. Met onderstaande ga je de beste prestaties krijgen voor het geld.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700 (BOX) Boxed€ 125,05€ 125,05
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB€ 417,99€ 417,99
1ProcessorkoelingArctic Freezer 36€ 24,05€ 24,05
1VoedingenChieftec Vega M 750 watt Zwart€ 80,91€ 80,91
Totaal€ 648,-