• thedaywalker2
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:45
We zijn bezig met een renovatie.
Op de beneden verdieping is er vloerverwarming voorzien. Boven zullen we verwarmen en koelen met airco units.
De vraag is nu voor de badkamer. Hier hebben we 3 opties:
  • Vloerverwarming (Indien mogelijk +-5cm chappe).
  • Een ventilo convector kan je snel bij sturen
  • Elektrische handoek radiator
Het oppervlak is 8,6m² in de badkamer. Hierkomt een bad en inloopdouche. Dus ik weet niet hoe goed dit zal samenwerken met de vloerverwarming.
Mijn voorkeur neigt naar de ventilo convector te gaan, maar zal dit voldoende zijn om de badkamer op temperatuur te houden en indien nodig wat bij verwarmen net voor het douchen?

Sanitair warm water schrikt ook nog al af, aangezien we een bad + douche hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door thedaywalker2 op 21-04-2026 11:37 ]

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online

Carboy54

Duurzaamheid coach

thedaywalker2 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:34:
Op de beneden verdieping is er vloerverwarming voorzien. Boven zullen we verwarmen en koelen met airco units.
Het oppervlak is 8,6m² in de badkamer. Hierkomt een bad en inloopdouche. Dus ik weet niet hoe goed dit zal samenwerken met de vloerverwarming.
Mijn voorkeur neigt naar de ventilo convector te gaan, maar zal dit voldoende zijn om de badkamer op temperatuur te houden en indien nodig wat bij verwarmen net voor het douchen?

Sanitair warm water schrikt ook nog al af, aangezien we een bad + douche hebben.
Nemo Yoga badkamer fancoil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCBQivd38xI-H1ZmLeBZC8XLN7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMcr3EM0BiV3rh5h6g2OoVEB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Carboy54 op 21-04-2026 12:10 ]

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• SebastiaanPs
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:25
thedaywalker2 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:34:

Wat is precies je warmtepomp vraag in dit topic: heb je die al en gaat het puur om de keuze qua afgifte? Of overweeg je een warmtepomp?

WP: Mitsubishi Electric SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D. PV 3330 Wp. Huis 1931, gasloos sinds jan '24.

• thedaywalker2
SebastiaanPs schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:12:
[...]

Wat is precies je warmtepomp vraag in dit topic: heb je die al en gaat het puur om de keuze qua afgifte? Of overweeg je een warmtepomp?
Momenteel bezit ik nog geen warmtepomp. Tijdens de totaal renovatie, wil ik een plaatsen en wil dus alle voorbereidingen treffen om deze optimaal te benutten.

• thedaywalker2
Ziet er niet afschuwelijk uit, maar zie wel niet meteen of deze beschikbaar is regio België

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:39
Lijkt me veel te klein om nuttig te zijn als LT verwarming(max 35 aanvoer dus wat effectief 33 bij afgiftepunt kan zijn), vooral een badkamer wat één klankkast is als daar continue een ventilator op hoog toeren moet draaien.

Ik schat het apparaat niet groot in als ik de dubbel gevouwen handdoek zie, of de handdoek is 4x dubbel gevouwen wellicht. :P

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 21-04-2026 16:38 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

mr_evil08 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:35:
[...]

Lijkt me veel te klein om nuttig te zijn als LT verwarming(max 35 aanvoer dus wat effectief 33 bij afgiftepunt kan zijn), vooral een badkamer wat één klankkast is als daar continue een ventilator op hoog toeren moet draaien.

Ik schat het apparaat niet groot in als ik de dubbel gevouwen handdoek zie, of de handdoek is 4x dubbel gevouwen wellicht. :P
Hydronic Terminals: Yoga

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:42

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

geen lucht/water warmtepompvraag -> eigen topic

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ook al naar een infrarood paneel aan het plafond gekeken?
Er zijn er te koop met een op afstand bestuurbare RF thermostaat, is ook wel op te nemen in HA.
Overigens was ik vroeger heel blij met een simpele badkamerkachel met hittespiraal. (Zoiets als deze, maar dan 'antieker'). Gaf warmte binnen 5 seconden en kreeg binnen de tijd van douchen de hele badkamer warm.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1