Vraag

• Sietse Vliegen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 00:32
Mijn vader (86) heeft een Mastercard van ABNAMRO/ICS. We ontdekten vandaag dat sinds augustus vorig jaar elke maand 59,95 euro afgeboekt wordt onder vermelding van "DRIVEFILE CLOUD ANDORRA LA VE AND" en omschrijving "advertising services".

Hij heeft daar nooit opdracht voor gegeven, geen abonnementen afgesloten en kent ook niets dat op DRIVEFILE lijkt. Er is inmiddels dus bijna 600 euro ten onrechte afgeschreven.

We hebben vandaag ICS gebeld en een fraudemelding gedaan. De credit card is nu wel geblokkeerd, maar volgens ICS is er een contract, vandaar de maandelijkse afboekingen. Ze weigeren echter te vertellen met wie dat contract is. Volgens ICS moeten we maar wat googelen en als we dan een bedrijf vinden moeten we dat bedrijf mailen om het geld terug te krijgen. Pas een week daarna gaat ICS iets doen.

Wat is dit voor een waanzin? ICS laat een 86 jarige man gewoon aan zijn lot over :(

Ik heb uiteraard gezocht en DRIVEFILE CLOUD kan ik niet vinden. Wel een bedrijf FileCloud met een dienst "FileCloud Drive". Dat lijkt er qua naam een beetje op en ik heb ze al gemailed, maar ik vermoed dat een oplichter gewoon een naam gekozen heeft die daar toevallig op lijkt. Bovendien, FileDrive zit in Ierland, niet in Andorra.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Of iemand die DriveFile Cloud herkent?

Alle reacties

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:34
Balen zeg voor je Pa! Ik snap alleen niet wat zijn leeftijd ertoe doet. Of hij is te oud voor een creditcard en dan had hij c.q. hadden jullie die af moeten nemen of hij mag/wil erover beschikken. Toch?
Hopelijk kun je nog wat termijnen terug vorderen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Het lijkt mij dat ICS verplicht is dat contractnummer te delen. Kan ook helpen om te zoeken in de email.
Daarnaast, mocht je vader een rechtsbijstandverzekering hebben, die ook informeren.
En via ICS alle betalingen waar dat nog mogelijk is laten storneren/betwisten. Zoek in op de website naar hun marketing termen over bescherming en spreek ze daar op aan. Alles zal in de algemene voorwaarden afgedekt zijn, maar ze communiceren vaak veel breder, en ook een Kifid vind daar wel eens wat van. Ook ICS heeft een zorgplicht, waar ze wellicht nog even aan herinnerd moeten worden.
Kifid is dus ook een route
https://www.kifid.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 19-04-2026 00:43 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:43
Van wat ik kan vinden lijkt dit op een subscription trap achtig iets te zijn. Heeft hij toen misschien online iets geprobeerd of iets in die richting?

Hoe dan ook, dit is misleidend en lijkt mij een soort scam. ICS verzoeken vriendelijk doch dringend iets meer info te geven. Als er een contract is moet dat contract ook ergens zijn, en nog belangrijker een mandaat dat dit mag.

Verder, aangifte doen bij de politie en ook die aangifte delen met ICS.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ergens is er abonnement tot stand gekomen.
Drivefile Cloud Andorra wordt gebruikt voor de incasso.
https://aquoicorrespondle...poging-tot-terugbetaling/

Uitzoeken welk abonnement het hier om gaat.
De incasso is terecht, maar het abonnement mogelijk niet helemaal netjes tot stand gekomen.

ICE ICE Baby

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn Google-fu zegt deze: https://www.proanswer.com/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

djmuggs schreef op zondag 19 april 2026 @ 00:45:
Ergens is er abonnement tot stand gekomen.
Drivefile Cloud Andorra wordt gebruikt voor de incasso.
https://aquoicorrespondle...poging-tot-terugbetaling/

Uitzoeken welk abonnement het hier om gaat.
De incasso is terecht, maar het abonnement mogelijk niet helemaal netjes tot stand gekomen.
Dat is zelf bijna een scam site. Alles vertaald, standaard teksten en voor een bedragje zoeken zij het verder voor je uit .. ja ja.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

True schreef op zondag 19 april 2026 @ 00:58:
[...]

Dat is zelf bijna een scam site. Alles vertaald, standaard teksten en voor een bedragje zoeken zij het verder voor je uit .. ja ja.
Dat is ook mijn gedachte - voor je het weet zit je aan een tweede abonnement vast bij die club :P

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zal hem zijn. Abo van €59.95, met waarschijnlijk een autofill van de creditcard gegevens door de browser.

Allemaal uitzetten/legen. Of dat terug te draaien is, dat zal moeilijk zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1