Nieuwe interface ontzettend slecht.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.022 views

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 22:53
Ben ik de enige want ik kan het zo snel niet vinden maar ik vind de nieuwe interface echt bizar slecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQ4M4-rzKfORDAhtXPoO-2CS5pE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JfIEd5aJ9yKnMNoKxYB68dl7.png?f=fotoalbum_large

Je selecteert dus een product om de specificaties te zien.
Vervolgens denk ik dus je moet op specificaties klikken en dan scrolled dat domme ding alleen een beetje naar beneden en krijg je een paar selecte specificaties te zien. Volkomen kansloos dus.
Vervolgens klik ik maar op bekijk alle specificaties waarna er een overlay komt ipv dat het gewoon uitgevouwen word waardoor je dus al niet meer bij de afbeeldingen en prijzen kan komen...
En alsof we nog niet genoeg onzinnige clicks hadden ala windows 11 moet je ook nog de categrorieen openen en is de informatie dichtheid echt om te huilen. 8)7 |:(

Waarom blijft tweakers keer op keer design veranderingen maken die slechter ipv beter zijn? Er is letterlijk geen enkel scenario in de wereld waar meer clicks beter en productiever is. Dit is gewoon de reinste tijdverspilling. Krijgen jullie betaald per click en per tijd op de site tegenwoordig want dat is letterlijk de enige reden die ik me kan bedenken om het zo te doen.

Voorheen was het zo simpel als jawel geen enkele click en gewoon naar beneden scrollen.

Om het over de mobiele site nog maar niet te hebben want die is gewoon onbruikbaar omdat een deel van de keuzes daar gewoon buiten beeld valt.

Please stop met het systematisch slechter maken van tweakers zeker gezien een hoop niet op te lossen is met .css met de route die jullie nu kiezen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Meestal geef ik wijzigingen altijd eerst wat tijd om de voordelen ervan in te zien maar de ergernis neemt alleen maar toe.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:30
Moet je het voor de grap eens op een ultra-wide screen openen.... mega groot grijs vlak aan de rechterkant.

Dit is echt gewoon royaal vervelend....

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:57

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 08:32
rhodium schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:42:
Moet je het voor de grap eens op een ultra-wide screen openen.... mega groot grijs vlak aan de rechterkant.

Dit is echt gewoon royaal vervelend....
Dat is al standaard bij Tweakers tegenwoordig, maar de overlay lijkt ook nog eens vreemd uitgelijnd te worden ten opzichte van de normale layout.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDAXPL4_pzKDt_EWNExztddSrLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cLm8rSkgpZ5ZnpL2Wuz9EyQF.png?f=fotoalbum_large
Nu heb ik al enige tijd de Pricewatch niet meer echt gebruikt omdat ik niets nieuws nodig had, maar ik vind het er niet beter op geworden. Als ik op gebruikersreviews wil ik gewoon direct alle reviews zien, niet slechts 1. Als ik dat wil, scroll ik zelf wel naar beneden. Hetzelfde geldt voor de specificaties van een product. Als ik daar op klik wil ik graag alles kunnen zien, niet slechts een subset. Er is ruimte genoeg op het scherm om het direct te tonen.

[ Voor 8% gewijzigd door buglife op 16-04-2026 21:02 ]

• computerjunky
Ah kon al niets vinden. Geen idee dat die bagger een slide in heet :P
Maar het boeit ze dus geen hol zoals te zien is...

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 16-04-2026 21:04 ]

• computerjunky
DukeBox schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:41:
Meestal geef ik wijzigingen altijd eerst wat tijd om de voordelen ervan in te zien maar de ergernis neemt alleen maar toe.
Ik zat me al een paar dagen te ergeren...

Ondertussen zit ik in de .CSS en de regen voor data dichtheid in de specs is:

.spec-item {
border-bottom: 1px solid var(--border-base-color);
display: grid;
font-size: var(--font-size-medium);
gap: 1rem;
grid-template-columns: 1fr 1rem 1fr;
padding: .25rem 1rem;
}

Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid toegepast.

Het belangrijkste is de onderste padding regel.

[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 16-04-2026 21:19 ]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@computerjunky Je hebt inmiddels al het (gesloten) topic en .plan gezien. Het topic is gesloten om eigenlijk dezelfde reden wat er hier nu gebeurt, met termen als "bagger" en "boeit ze geen hol", die de discussie niet fijner maken.

Veel van de zaken die hier zijn genoemd, komt nog een oplossing voor in de komende tijd. Het een en ander moet nog getest en precies uitgedacht worden, maar ik denk dat het gros van de klachten op termijn is opgelost. Hoewel het design van de Pricewatch niet direct mijn verantwoordelijkheid is, heeft de discussie intern hieromtrent wel mijn interesse en ben ik zelf ook in gesprek met de personen die er wel wat over te zeggen hebben. We zitten er nu middenin, dus geef het nog even de tijd.

Omdat dit topic een herhaling dreigt te worden van het andere topic qua hoe men de discussie aan wilt gaan, sluit ik dit topic. Nogmaals, de punten die hier worden genoemd zijn bekend bij het Product-team en ik denk dat op termijn de boel een stuk beter zal zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.