Hoi, aan reacties zoals “het goedkoopste is om niet te gamen” heb ik niets. Ik vroeg me juist af of er sites of groepen zijn waar bijvoorbeeld games worden gedeeld soort familie sharing maar dan met onbekende mensen. Omdat ik zelf geen high-end pc heb, vind ik cloudgaming van NVIDIA prima, maar €59 voor een game is voor mij net te veel
Games van 3 jaar oud spelen in plaats van perse het nieuwste.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Game pass in combinatie met Geforce Now is denk toch wel het goedkoopste wat je kan krijgen voor een degelijke game library. Je kan dan zelf nog besluiten om bijvoorbeeld Ubisoft plus oid er bij te nemen.
11 euro per maand voor de middelste tier Geforce Now
15 euro voor Game Pass PC.
26 euro per maand en dan heb je een behoorlijke game library.
[ Voor 26% gewijzigd door OMD op 14-04-2026 08:02 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound
Het verbaast me dat zelfs oudere games van zo’n vier jaar oud, maar dan AA‑games, zo hoog in prijs blijven. Natuurlijk kijk ik dan op prijsvergelijkingssites voor keys.dragonhaertt schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:49:
Games van 3 jaar oud spelen in plaats van perse het nieuwste.
Of neem een kijkje op Good Old Games (gog.com). Staan niet alleen oude spellen op, maar die zijn er veel te vinden voor maar een paar euro per stuk. En daar zit meer dan genoeg leuks tussen. En je hebt er echt geen geweldige PC voor nodig.
En natuurlijk iedere week de gratis game van Epic games claimen, en het free to play spul van Steam. Okay, dat is wel even goed door de bagger spitten, maar er zitten ook best leuke vermakelijke dingen tussen.
En natuurlijk iedere week de gratis game van Epic games claimen, en het free to play spul van Steam. Okay, dat is wel even goed door de bagger spitten, maar er zitten ook best leuke vermakelijke dingen tussen.
[ Voor 30% gewijzigd door TERW_DAN op 14-04-2026 08:07 ]
Fanatical en IndieGala kende ik nog niet, die ga ik nu even bekijken. De games van Humble Bundle zijn vaak niet echt wat ik wil spelen. Prijs is meestel goed daar.wsy1 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:57:
humblebundle / fanatical / indiegala voor goedkope games in bundles
Ik ben lange tijd geabonneerd geweest op Game Pass, maar dat voelde als betalen voor niets, omdat niet alle games daar beschikbaar zijn. Natuurlijk vind je er wel AAA‑games zoals Forza en Call of Duty, maar geen AAA‑games van andere uitgevers. Ik heb ook gekeken naar PS Now voor PS5‑games, maar ook daar is de bibliotheek vrij karig.OMD schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:00:
Game pass in combinatie met Geforce Now is denk toch wel het goedkoopste wat je kan krijgen voor een degelijke game library. Je kan dan zelf nog besluiten om bijvoorbeeld Ubisoft plus oid er bij te nemen.
Af en toe tijdens sales wat halen zou ik zeggen. Niet elk spel wordt dan echt veel goedkoper, maar een aantal goeie spellen wel.
En elke week de gratis games op epic claimen. Zit af en toe ook een grote titel bij.
En elke week de gratis games op epic claimen. Zit af en toe ook een grote titel bij.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Je kan naar ouderec(10+/20+ jaar) spellen kijken, sommigen zijn bijvoorbeeld ook open source.
Wat voor soort spellen wil je spelen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bv Epic maar ook andere platforms bieden regelmatig leuke games gratis of tegen hoge kortingen aan, en je hoeft ze zelfs niet direct te installeren en kunt deze dus ook later pas downloaden en installeren op het moment dat je ze wilt spelen.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:48:
Hoi, aan reacties zoals “het goedkoopste is om niet te gamen” heb ik niets. Ik vroeg me juist af of er sites of groepen zijn waar bijvoorbeeld games worden gedeeld soort familie sharing maar dan met onbekende mensen. Omdat ik zelf geen high-end pc heb, vind ik cloudgaming van NVIDIA prima, maar €59 voor een game is voor mij net te veel
Andere games spelen. Verslaafd raken aan Satisfactory heeft mijn steam uitgave patroon significant gedempt. Een replay skyrim tussendoor was ook weer een maand of twee rust, gevolgd door, you guessed it, weer 200 uur aan Baldur's Gate 3 voor weer wat achievements (en toch blijkbaar nog wat spul wat ik gemist had). Oh, wat is dat? Nieuwe patch satisfactory? Vriendengroep in een valheim/minecraft vibe?
Ik heb deze net bekeken en gefilterd op de periode van 2022 tot 2026, maar ik ben geen enkele game tegengekomen die mij aansprak. Ooit heb ik de nieuwe Tomb Raider via Epic Games weten te scoren.TERW_DAN schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:06:
Of neem een kijkje op Good Old Games (gog.com). Staan niet alleen oude spellen op, maar die zijn er veel te vinden voor maar een paar euro per stuk. En daar zit meer dan genoeg leuks tussen. En je hebt er echt geen geweldige PC voor nodig.
Begrijp ik het goed dat er eigenlijk geen andere opties zijn dan de aanbiedingen in de gaten houden?
Fitgirl / dodi repacks / torrents goedkoopste
Niet echt nee.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:50:
Begrijp ik het goed dat er eigenlijk geen andere opties zijn dan de aanbiedingen in de gaten houden?
Het idee wat je oppert in je OP, delen van games binnen een groep, is niet echt legaal tenzij het gaat om fysieke games waar nou niet echt veel meer mee gedaan wordt tegenwoordig.
Ik moet eerlijk zeggen dat de laatste tijd er zowieso weinig interessante spellen uit komen. De meeste "AAA" spellen zijn re-hashes van spellen die al (tientallen) jaren op de markt zijn. Er zijn letterlijk maar vier spellen die ik de afgelopen 5 jaar gespeeld heb. Ofwel: Het blijven spelen van spellen die je al hebt is de beste manier.
Ik heb een PS5 / Switch2 / PC
Ik ben enorm fan van sales voor deze platforms.... mijn PS5 library is dan ook echt best wel groot durf ik te zeggen, zijn voornamelijk games gekocht in de sale, ik heb HEEL VEEL games gekocht op de PS5 rond de 15 euro, ja ik heb ook 60 euro games maar dat zijn games waarvan ik weet dat zijn topper, die ga ik veel spelen en vind ik het waard.
Op de PC natuurlijk steam, mag duidelijk zijn, dingen meepikken in de sale, altijd goed en kan prima betaalbaar zijn.
Switch 2: ervaar ik weinig mbt sale dingetjes
Ik ben enorm fan van sales voor deze platforms.... mijn PS5 library is dan ook echt best wel groot durf ik te zeggen, zijn voornamelijk games gekocht in de sale, ik heb HEEL VEEL games gekocht op de PS5 rond de 15 euro, ja ik heb ook 60 euro games maar dat zijn games waarvan ik weet dat zijn topper, die ga ik veel spelen en vind ik het waard.
Op de PC natuurlijk steam, mag duidelijk zijn, dingen meepikken in de sale, altijd goed en kan prima betaalbaar zijn.
Switch 2: ervaar ik weinig mbt sale dingetjes
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
steam heeft wel een family sharing-feature, dus dat je de bibliotheek deelt met een ander.
heb hier echter geen ervaring mee en lijkt me minder geschikt om met een wildvreemde te doen (gevoelsmatig).
heb hier echter geen ervaring mee en lijkt me minder geschikt om met een wildvreemde te doen (gevoelsmatig).
d:)b :henk d:)b
Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.
Vind het persoonlijk ook wel een beetje raar dat je verwacht dat één bepaalde uitgever ALLE games beschikbaar heeft die er bestaan voor een schijtprijs.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:11:
[...]
Ik ben lange tijd geabonneerd geweest op Game Pass, maar dat voelde als betalen voor niets, omdat niet alle games daar beschikbaar zijn. Natuurlijk vind je er wel AAA‑games zoals Forza en Call of Duty, maar geen AAA‑games van andere uitgevers. Ik heb ook gekeken naar PS Now voor PS5‑games, maar ook daar is de bibliotheek vrij karig.
Je eisen zijn te hoog en je budget te laag.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound
Vroeger werden games goedkoper naarmate ze ouder werden. Tegenwoordig is dat bijna niet meer het geval. Ze worden alleen goedkoper tijden een aanbieding. Ik neem even als voorbeeld de game Deadspace (remake), deze kost nu 60 euro op Steam. In een aanbieding (steam sale) zal deze waarschijnlijk 9 euro kosten.
Je kunt op een site als steamdb.info kijken wat de laagste prijs ooit was, dit geeft een beetje een idee wat een game gaat kosten tijdens een aabieding. Tevens kun je games wishlisten op steam, je krijgt dan een melding als deze in prijs daalt.
Je kunt op een site als steamdb.info kijken wat de laagste prijs ooit was, dit geeft een beetje een idee wat een game gaat kosten tijdens een aabieding. Tevens kun je games wishlisten op steam, je krijgt dan een melding als deze in prijs daalt.
Je kunt op Reddit /r/patientgamers/ in de gaten houden, daar zijn veel mensen die wachten tot games betaalbaarder zijn.
En anders zijn er altijd grijze markten als G2A/Kinguin/Loaded waar je gewoon een Steam key koopt die met een gehackte creditcard is gekocht of uit een Roemeense bundel keys gehaald is; heel netjes voor de developers is het niet, maar het is vooralsnog gewoon legaal om deze keys te kopen.
Ook een optie is dan toch ff sparen en een Steam Deck kopen (die geeft je al snel een betere ervaring dan zo'n cloud game dienst die ik 'duur' zou noemen), of een tweedehands game PC? Voor 500 euro heb je al heel wat op V&A. Ik zou je dan natuurlijk niet aanraden om de zeven zeeën te bevaren, maar er zijn dan (ook legaal) wel een heleboel goedkope opties
En anders zijn er altijd grijze markten als G2A/Kinguin/Loaded waar je gewoon een Steam key koopt die met een gehackte creditcard is gekocht of uit een Roemeense bundel keys gehaald is; heel netjes voor de developers is het niet, maar het is vooralsnog gewoon legaal om deze keys te kopen.
Ook een optie is dan toch ff sparen en een Steam Deck kopen (die geeft je al snel een betere ervaring dan zo'n cloud game dienst die ik 'duur' zou noemen), of een tweedehands game PC? Voor 500 euro heb je al heel wat op V&A. Ik zou je dan natuurlijk niet aanraden om de zeven zeeën te bevaren, maar er zijn dan (ook legaal) wel een heleboel goedkope opties
Rimworld kopen. Heel veel spelers hebben daar duizenden (letterlijk) uren in zitten. Zelf ook een tijdje gespeeld maar heb het verwijderd omdat het teveel tijd opslokteUmbrah schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:21:
Andere games spelen. Verslaafd raken aan Satisfactory heeft mijn steam uitgave patroon significant gedempt. Een replay skyrim tussendoor was ook weer een maand of twee rust, gevolgd door, you guessed it, weer 200 uur aan Baldur's Gate 3 voor weer wat achievements (en toch blijkbaar nog wat spul wat ik gemist had). Oh, wat is dat? Nieuwe patch satisfactory? Vriendengroep in een valheim/minecraft vibe?
Rimworld of bijv. Factorio is een geweldige manier om duizenden uren kwijt te zijn, maar een beetje mid-game save heeft dan ook weer best wat resources nodig en veel kleine bewegende delen. Weet niet hoe goed zo'n cloud service daar mee omgaat, plus je zit met dat je dus je savegame daar hebt staan?Waah schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:03:
[...]
Rimworld kopen. Heel veel spelers hebben daar duizenden (letterlijk) uren in zitten. Zelf ook een tijdje gespeeld maar heb het verwijderd omdat het teveel tijd opslokte
Het is wel de makkelijkste manier.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:50:
Steam heeft een aantal keer per jaar een sale, waarin je voor weinig leuke games kunt scoren. Maak een wishlist aan, en zet notificaties aan, als ze in de aanbieding zijn krijg je een mailtje. Dus dan gaat dat redelijk automatisch. Sommige titels zijn nooit in de aanbieding, andere iedere sale wel weer.
Als je niet (te) veel wilt betalen, dan zul je koopjes moeten gaan jagen
Ik zit nu op gg.deals te kijken. Zelfs Elden Ring kost daar nog €27 en Assassin’s Creed Shadows €23,17. Twee spellen samen zijn dan al bijna €50. Als je meerdere games wilt uitproberen, zit je al snel rond de €200.haarbal schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:14:
Af en toe tijdens sales wat halen zou ik zeggen. Niet elk spel wordt dan echt veel goedkoper, maar een aantal goeie spellen wel.
Met abonnementen krijg je dit soort spellen er meestal niet bij. Ik vroeg me af of er op legale wijze games gedeeld kunnen worden, maar zo te zien bestaan die opties niet — althans niet openbaar, vermoed ik.
Het is ook zonde als je high‑end hardware hebt en dan oude games gaat spelen. Ik speel vooral games met de hoogste grafische kwaliteit; ik hecht meer waarde aan graphics en effecten dan aan het verhaal. Games zoals Elden Ring, Assassin’s Creed Shadows, Hellblade II en Cyberpunk 2077 bijvoorbeeld.anandus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:18:
Je kan naar ouderec(10+/20+ jaar) spellen kijken, sommigen zijn bijvoorbeeld ook open source.
Maar inderdaad, er zijn veel oude spellen die spotgoedkoop zijn.
Maar wat verwacht je dan precies? Dat uitgevers hun games voor weinig weggeven? Dat legaal delen zal ongetwijfeld niet bestaan want waarom zouden ze dat toestaan? Gewoon de genoemde opties en fysieke aanbiedingen zoeken, bij de uitgevers zelf is het meestal een stuk minder korting.
Het blijft een luxe product dus leg de lat zo hoog als je hem wil leggen
Je spreek jezelf wel een beetje tegen:
Het blijft een luxe product dus leg de lat zo hoog als je hem wil leggen
Je spreek jezelf wel een beetje tegen:
louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:48:
Omdat ik zelf geen high-end pc heb, vind ik cloudgaming van NVIDIA prima, maar €59 voor een game is voor mij net te veel
louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:15:
[...]
Het is ook zonde als je high‑end hardware hebt en dan oude games gaat spelen. Ik speel vooral games met de hoogste grafische kwaliteit; ik hecht meer waarde aan graphics en effecten dan aan het verhaal. Games zoals Elden Ring, Assassin’s Creed Shadows, Hellblade II en Cyberpunk 2077 bijvoorbeeld.
[ Voor 48% gewijzigd door BaRF op 14-04-2026 09:17 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
"Zelfs Elden Ring kost daar nog €27"louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:10:
[...]
Ik zit nu op gg.deals te kijken. Zelfs Elden Ring kost daar nog €27 en Assassin’s Creed Shadows €23,17. Twee spellen samen zijn dan al bijna €50. Als je meerdere games wilt uitproberen, zit je al snel rond de €200.
Met abonnementen krijg je dit soort spellen er meestal niet bij. Ik vroeg me af of er op legale wijze games gedeeld kunnen worden, maar zo te zien bestaan die opties niet — althans niet openbaar, vermoed ik.
Nu wil ik niet lullig doen en al helemaal niet over je portemonnee oordelen, maar 27 Euro is echt een schijntje voor het meesterwerk wat Elden Ring heet. Daar kan je zo 100 uur of meer mee zoet zijn. Veel betere bang for buck zal je niet krijgen denk ik.
En als dat te veel is dan ben ik toch bang dat je je eisen iets bij moet gaan stellen.
Ik heb daar inderdaad een paar games gescoord: Control, Tomb Raider en BioShock 2. Alleen Tomb Raider had ik al gespeeld; die draaide met NVIDIA RTX en zag er echt verrukkelijk uit. De andere twee vielen mij eerlijk gezegd tegen.Jan-tweak schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:18:
[...]
Bv Epic maar ook andere platforms bieden regelmatig leuke games gratis of tegen hoge kortingen aan, en je hoeft ze zelfs niet direct te installeren en kunt deze dus ook later pas downloaden en installeren op het moment dat je ze wilt spelen.
Toch ben ik nog steeds een beetje teleurgesteld. Zo te zien zijn games eigenlijk alleen betaalbaar tijdens aanbiedingen. Illegaal downloaden is voor mij sowieso geen optie, omdat ik via cloudgaming speel. Bovendien is het niet netjes, ook al wordt het massaal aangeboden.
Ik kijk alleen op gog / steam. De sales zijn daar net weer voorbij. Witcher3 / jedi fallen order/survivor zijn altijd wel goed afgeprijsdlouai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:10:
[...]
Ik zit nu op gg.deals te kijken. Zelfs Elden Ring kost daar nog €27 en Assassin’s Creed Shadows €23,17. Twee spellen samen zijn dan al bijna €50. Als je meerdere games wilt uitproberen, zit je al snel rond de €200.
Mechwarrior Online: Flapdrol
https://meervoordeel.nl/ziggo/cadeaus/playstation5-disc (of zo nu en dan de KPN "deal"). Heb je een PS5 op soort van afbetaling. TV/internet heb je toch nodig 
En dan een PS Plus abonnement.
En dan een PS Plus abonnement.
Dit zijn totaal niet mijn type games, maar ze zijn alsnog enorm populair. Ik speel zelf meer games zoals Elden Ring, Assassin’s Creed Shadows, Hellblade II, Cyberpunk 2077, Battlefield, Far Cry, Ratchet & Clank: Rift Apart en Black Myth: Wukong. En toevallig zijn juist dit soort games bijna altijd aan de dure kant, voor mij dan.Umbrah schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:21:
Een groot deel van die games zijn series, dan kan je ook de oudere games uit de serie spelen toch? Die zijn vrijwel altijd goedkoper.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:30:
[...]
Dit zijn totaal niet mijn type games, maar ze zijn alsnog enorm populair. Ik speel zelf meer games zoals Elden Ring, Assassin’s Creed Shadows, Hellblade II, Cyberpunk 2077, Battlefield, Far Cry, Ratchet & Clank: Rift Apart en Black Myth: Wukong. En toevallig zijn juist dit soort games bijna altijd aan de dure kant, voor mij dan.
Je kan ook dit topic volgen: [PC] Games-aanbiedingen
Komen veel leuke games voorbij.
en zo probeer je ook veel nieuwe games die je misschien leuk gaat vinden
In lijn van Cloudgaming van Shield, kan je ook kijken naar de andere cloudgamers, Xbox en Luna draaien inmiddels ook vrij netjes, moet je wel geluk hebben dat je games in hun library zitten, maar MS heeft hun day ones allemaal er in zitten, Luna heeft aardig wat RPG games in hun library.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Net de site gecheckt; je blijft toch afhankelijk van aanbiedingen. Dead Space Remake is inderdaad een prachtige game met mooie graphics, maar de prijs is een stuk minder mooi als je ’m nu wilt kopen. Maar ja, de makers moeten natuurlijk ook geld verdienen.CaDje schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:00:
Vroeger werden games goedkoper naarmate ze ouder werden. Tegenwoordig is dat bijna niet meer het geval. Ze worden alleen goedkoper tijden een aanbieding. Ik neem even als voorbeeld de game Deadspace (remake), deze kost nu 60 euro op Steam. In een aanbieding (steam sale) zal deze waarschijnlijk 9 euro kosten.
Ik heb me al verdiept in de grijze markt en heb daar ook een paar games gekocht, maar helaas werken die niet op GeForce Now. Een nieuwe game‑pc is voor mij geen optie; omdat ik alleen in de hoogste kwaliteit wil spelen, kies ik juist voor cloudgaming. Een pc die daaraan voldoet zou mij al snel rond de €1.800 kostenOon schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:03:
Je kunt op Reddit /r/patientgamers/ in de gaten houden, daar zijn veel mensen die wachten tot games betaalbaarder zijn.
Tja, als je geen geld uit wil geven, dan ben je wat meer afhankelijk van wat het aanbod is. Als je per se een bepaald spel wilt spelen, dan heb je een paar opties, wachten tot het goedkoper is, het kopen voor de huidige prijs, of niet spelen.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:48:
[...]
Net de site gecheckt; je blijft toch afhankelijk van aanbiedingen. Dead Space Remake is inderdaad een prachtige game met mooie graphics, maar de prijs is een stuk minder mooi als je ’m nu wilt kopen. Maar ja, de makers moeten natuurlijk ook geld verdienen.
Maar altijd alles voor een paar euro willen hebben is gewoon niet realistisch.
Dat is niet voor iedereen te doen, omdat elk budget anders is. Ik vind dat games na drie jaar flink in prijs zouden moeten zakken. Dat gebeurt ook wel, maar niet bij elke game. Er zijn spellen waar veel geld in is geïnvesteerd, en die blijven jarenlang relatief duur, gemiddeld rond de €30. Maar ja, zo werkt het nu eenmaal.Farabi schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 08:53:
definieer ''goedkoop gamen''?
Je kunt toch gewoon je Steam account linken met GeForce Now? Ligt niet aan de grijze markt dat die games niet beschikbaar zijn, want je kunt gewoon voor een Steam key kiezen, het is alleen aan de uitgever om te bepalen of hun games wel of niet via GeForce Now gespeeld mogen worden. Maw; diezelfde games direct bij de uitgever of bij Steam gekocht gaan ook niet werken.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:48:
[...]
Ik heb me al verdiept in de grijze markt en heb daar ook een paar games gekocht, maar helaas werken die niet op GeForce Now. Een nieuwe game‑pc is voor mij geen optie; omdat ik alleen in de hoogste kwaliteit wil spelen, kies ik juist voor cloudgaming. Een pc die daaraan voldoet zou mij al snel rond de €1.800 kosten
Dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten is uiteindelijk je echte probleem. Je zult toch echt keuzes moeten maken, óf de beste ervaring óf goedkoop. Je budget past gewoon niet bij je eisen, als je het niet kunt veroorloven om in de hoogste kwaliteit de nieuwste games te spelen dan zul je moeten accepteren dat het wat minder wordt.
Maar een game PC van 500 euro kan prima moderne games in 1440p met 60FPS spelen op hoog-ultra settings, zéker met DLSS aan. Ray tracing dan misschien niet, maar na 20 minuten spelen merk je dat niet meer.
Je kunt ook starten met Factorio kopen. Met een beetje mazzel ben je net als ik zo enthousiast dat je niks anders meer nodig hebt. Voor je het weet ben je duizenden uren verder en heb je honderden euros aan games bespaard. Het draait ook nog eens op oude systemen.
Ik heb nog een beetje hoop. Ik denk dat er vast ergens groepen zijn op forums, Telegram enzovoort, waar mensen op legale wijze games kopen en onderling delen, bijvoorbeeld via Steam Family Sharing of iets dergelijks. Als het goed is, kun je die games dan ook via cloudgaming spelen — althans, dat denk ik.Farabi schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:48:
Wat jij zoekt, is er niet.
Dit!Nylato schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:41:
Je kan ook dit topic volgen: [PC] Games-aanbiedingen
Er worden nog regelmatig leuke spellen voor weinig aangeboden, en die komen daar voorbij.
Zoals nu GTA IV voor €6,-, nog steeds een prima spel. En als je lang genoeg volgt pak je vanzelf ook grote titels (wel ouder) gratis mee. O.a. via de wekelijkse Epic give away's.
En daar ga jij dan voor betalen? Dan is het per definitie niet legaal meer. En redelijke kans dat je word opgelicht.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:54:
[...]
Ik heb nog een beetje hoop. Ik denk dat er vast ergens groepen zijn op forums, Telegram enzovoort, waar mensen op legale wijze games kopen en onderling delen, bijvoorbeeld via Steam Family Sharing of iets dergelijks. Als het goed is, kun je die games dan ook via cloudgaming spelen — althans, dat denk ik.
probeer jouw definitie te geven, ik heb anders het idee dat je een nieuwe AAA-spel op release-dag voor €9,99 wil spelen.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:52:
[...]
Dat is niet voor iedereen te doen, omdat elk budget anders is. Ik vind dat games na drie jaar flink in prijs zouden moeten zakken. Dat gebeurt ook wel, maar niet bij elke game. Er zijn spellen waar veel geld in is geïnvesteerd, en die blijven jarenlang relatief duur, gemiddeld rond de €30. Maar ja, zo werkt het nu eenmaal.
Onmogelijklouai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:54:
[...]
Ik heb nog een beetje hoop. Ik denk dat er vast ergens groepen zijn op forums, Telegram enzovoort, waar mensen op legale wijze games kopen en onderling delen, bijvoorbeeld via Steam Family Sharing of iets dergelijks. Als het goed is, kun je die games dan ook via cloudgaming spelen — althans, dat denk ik.
Nee, het zat zo: die games kun je via zo’n account alleen offline spelen. De eigenaar benadrukt ook meerdere keren dat je absoluut niet online mag gaan. Ik blijf me erover verbazen hoe ze dit voor elkaar krijgen, want je krijgt AAA‑games voor rond de €3, en nog op een legale manier ook. Jammer genoeg werkt dit niet via cloudgaming.Oon schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:53:
[...]
Je kunt toch gewoon je Steam account linken met GeForce Now? Ligt niet aan de grijze markt dat die games niet beschikbaar zijn, want je kunt gewoon voor een Steam key kiezen, het is alleen aan de uitgever om te bepalen of hun games wel of niet via GeForce Now gespeeld mogen worden. Maw; diezelfde games direct bij de uitgever of bij Steam gekocht gaan ook niet werken.
Dat je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten is uiteindelijk je echte probleem. Je zult toch echt keuzes moeten maken, óf de beste ervaring óf goedkoop. Je budget past gewoon niet bij je eisen, als je het niet kunt veroorloven om in de hoogste kwaliteit de nieuwste games te spelen dan zul je moeten accepteren dat het wat minder wordt.
Maar een game PC van 500 euro kan prima moderne games in 1440p met 60FPS spelen op hoog-ultra settings, zéker met DLSS aan. Ray tracing dan misschien niet, maar na 20 minuten spelen merk je dat niet meer.
DLSS 5 belooft veel, alleen is die momenteel beschikbaar op de RTX 50‑serie. Deze versie van DLSS ziet er erg veelbelovend uit. Misschien ga ik inderdaad sparen voor zo’n game‑pc; dat zou een optie kunnen zijn.
Als er al in besloten groepen op dergelijke wijze games gedeeld worden, dan is het niet voor niets dat het in besloten groepen is: Omdat het niet legaal is.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:54:
[...]
Dat komt omdat het niet legaal islouai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:02:
[...]
Nee, het zat zo: die games kun je via zo’n account alleen offline spelen. De eigenaar benadrukt ook meerdere keren dat je absoluut niet online mag gaan. Ik blijf me erover verbazen hoe ze dit voor elkaar krijgen, want je krijgt AAA‑games voor rond de €3, en nog op een legale manier ook. Jammer genoeg werkt dit niet via cloudgaming.
[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 14-04-2026 10:08 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dan denk ik dat we het allebei over een heel ander concept hebben.. Via sites als Kinguin/G2A/Loaded koop je gewoon een CD key die je op je eigen Steam account activeert. Niet voor 3 euro, maar vaak wel een recent spel dat nieuw 80 euro kost voor de helft. Die activeer je, is gewoon een legit spel op je eigen Steam en kun je mee doen wat je wil.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:02:
[...]
Nee, het zat zo: die games kun je via zo’n account alleen offline spelen. De eigenaar benadrukt ook meerdere keren dat je absoluut niet online mag gaan. Ik blijf me erover verbazen hoe ze dit voor elkaar krijgen, want je krijgt AAA‑games voor rond de €3, en nog op een legale manier ook. Jammer genoeg werkt dit niet via cloudgaming.
DLSS 5 belooft veel, alleen is die momenteel beschikbaar op de RTX 50‑serie. Deze versie van DLSS ziet er erg veelbelovend uit. Misschien ga ik inderdaad sparen voor zo’n game‑pc; dat zou een optie kunnen zijn.
Wat jij omschrijft is account sharing, dat mag van Steam helemaal niet, maar voor 3 euro krijg je inderdaad dat soort rare constructies.
Je klaagt wel over games illegaal downloaden dat het niet netjes is, maar je speelt alsnog illegaal games voor 3 euro want dat vind je wel te verantwoorden? Beetje een raar verhaal. Illegaal is gewoon illegaal.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:02:
[...]
Een hobby is nou eenmaal duur. De ene hobby is duurder dan de andere maar 20 tot 30 euro voor een spel die al wat ouder is en je soms wel 10 -> 100 uur mee kan vermaken is niet duur, ook niet relatief gezien. Dus als je dat niet wilt uitgeven dan denk ik dat je een andere hobby moet zoeken, of je moet jouw eisen wat bijstellen. Ik vraag me ook af hoe lang dit topic nog blijft bestaan want je vraagt in principe iets wat tegen de regels van Tweakers gaat.
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Oudere spellen met een lange speelduur spelen is toch wel het goedkoopste. Skyrim, Civilization V of VI, Stardew Valley, OpenTTD, Witcher 3 om er een paar te noemen. Zit je wel in de strategy/RPG hoek natuurlijk.
Hier zeg je het best wel treffend. Je kunt van alles vinden, maar de game developers willen gewoon hun investering terugzien. En winst maken.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:52:
[...]
Dat is niet voor iedereen te doen, omdat elk budget anders is. Ik vind dat games na drie jaar flink in prijs zouden moeten zakken. Dat gebeurt ook wel, maar niet bij elke game. Er zijn spellen waar veel geld in is geïnvesteerd, en die blijven jarenlang relatief duur, gemiddeld rond de €30. Maar ja, zo werkt het nu eenmaal.
En als een game van 70 naar 30 euro gaat, dan is dat relatief niet duur meer toch?
Heb je door wat je vraagt?louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:48:
[..] omdat ik alleen in de hoogste kwaliteit wil spelen, kies ik juist voor cloudgaming. Een pc die daaraan voldoet zou mij al snel rond de €1.800 kosten
analogie: Eigenlijk heb je geen geld voor een auto maar wil je wel het liefst alleen in een Ferrari rijden.
Waar komt de drang vandaan om alleen het hoogste van het hoogste te willen spelen en is dit eigenlijk wel écht nodig? Natuurlijk is het tof als het er mooi uit ziet, ben ik helemaal met je eens, maar er zijn genoeg games doe ook echt wel tof zijn in lagere settings.
*sowieso
Aan deze vraag hebben wij eigenlijk ook niks. Iedereen heeft een andere definitie van "goedkoop" gamen natuurlijk. Je stelt dat € 59,00 net teveel is voor jou, er zijn genoeg games voor veel minder legaal te kopen. Er bestaan geen "sites" voor wat jij zoekt.louai schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 07:48:
Je zult aanbiedingen of tweedehands moeten zoeken, net als de rest van ons.
Nee dank je, die draait volgens mij zelfs nog op een floppy.Zenomyscus schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:54:
Je kunt ook starten met Factorio kopen. Met een beetje mazzel ben je net als ik zo enthousiast dat je niks anders meer nodig hebt. Voor je het weet ben je duizenden uren verder en heb je honderden euros aan games bespaard. Het draait ook nog eens op oude systemen.
Ik heb mij de afgelopen 15 jaar aardig vermaakt met haast alleen The Witcher 3 en TES: Skyrim. Koop via marktplaats 2e hands games of gebruik 'externe partijen'
Ik maak zelf gebruik van dekudeals en budgetgaming. Lekker de games die je graag zou willen spelen in een wishlist zetten en wachten totdat ze de prijs bereiken die je ervoor wilt betalen. Dekudeals kijkt naar de digitale stores (Steam, PS Store, Nintendo Store, etc.) en naar Amazon. Budgetgaming kijkt naar meerdere verschillende winkels.
Bij dekudeals krijg ik altijd een melding als er een game in de korting is (dus goedkoper dan de adviesprijs) en kun je ook zien wat de laagste prijs ooit is geweest, dus kun je ook zien of het een goede deal is. Bij budgetgaming kan je instellen wanneer je een melding wilt krijgen (game wordt aangeboden onder een door jou ingesteld bedrag).
Bewust geen linkjes geplaatst, omdat ik geen aandelen heb en er meerdere diensten als deze zijn, maar wel de namen genoemd omdat je dan zelf kan zoeken. Er zijn andere zoals gg deals, maar die gebruik ik niet en heb ik geen ervaring mee.
Je kan je ook aanmelden op Steamgifts en dan daar meedoen aan give-aways, dan kun je wel eens wat winnen, maar de kans daarop is niet super groot.
Bij dekudeals krijg ik altijd een melding als er een game in de korting is (dus goedkoper dan de adviesprijs) en kun je ook zien wat de laagste prijs ooit is geweest, dus kun je ook zien of het een goede deal is. Bij budgetgaming kan je instellen wanneer je een melding wilt krijgen (game wordt aangeboden onder een door jou ingesteld bedrag).
Bewust geen linkjes geplaatst, omdat ik geen aandelen heb en er meerdere diensten als deze zijn, maar wel de namen genoemd omdat je dan zelf kan zoeken. Er zijn andere zoals gg deals, maar die gebruik ik niet en heb ik geen ervaring mee.
Je kan je ook aanmelden op Steamgifts en dan daar meedoen aan give-aways, dan kun je wel eens wat winnen, maar de kans daarop is niet super groot.
[ Voor 7% gewijzigd door YdieresiS op 14-04-2026 10:42 ]
Latin capital letter y with diaeresis
Steam heeft Family Sharing, maar stel dat je bijvoorbeeld op Tweakers een groep maakt — wat ook een soort vriendengroep is — en je koopt samen games en deelt de kosten. Dan heb je die bibliotheek op Steam.naitsoezn schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:03:
[...]
Als er al in besloten groepen op dergelijke wijze games gedeeld worden, dan is het niet voor niets dat het in besloten groepen is: Omdat het niet legaal is.
[...]
Dat komt omdat het niet legaal is![]()
Het nadeel is dat je niet tegelijkertijd hetzelfde spel kunt spelen, wel verschillende spellen. Zou dit ook als illegaal worden beschouwd? En zo ja, zijn daar harde feiten of duidelijke voorbeelden van?
Alle zinnige opties zijn al benoemd. Dit topic gaat verder alleen maar in cirkels lopen, met nog wat grijze dan wel illegale randjes. Lees de voorwaarden van bijvoorbeeld family share door, dan weet je wat wel en niet mag. Dit topic gaat verder op slot.
Cunning linguist.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()