noodstroom voor zendmasten

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

Vraag

• harryathome
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 13-04 12:16
Mijn vraag
ik heb een vraag over noodstroom voorzieningen voor zendmasten. Soms hebben ze noodstroom voor 2 a 4 uur. Wij proberen hier op Katendrecht na te denken over grootschalige stroomstoringen (>24 uur). Het zou helpen als de zendmast het in ieder geval lokaal doet. Dan zou het kunnen helpen als we zelf een (thuis) batterij aanschaffen om in geval nood stroom te hebben. Wat ook zou helpen is als je dan de grote GB verbruikers kunt uitschakelen, bellen - sms - texten alleen zou al heel wat zijn en dat vermindert het energie verbruik aanzienlijk. Hoe kom ik hier verder mee? Ik hoor het graag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
niet relevant

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Studie van CE-Delft over energieverbruik 5G netwerken

Alle reacties

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:18
Wie is wij?
Hoeveel stroom verbruikt de mast?
Koop een dieselaggregraat. :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@harryathome je post dit bericht in Geachte redactie wat bedoeld is voor feedback/vragen richting de Tweakers redactie. Terwijl je zo te zien een technische discussie wilt starten.

Dat zou beter passen in een van onze techfora. Voor wat betreft thuisbatterijen en andere aspecten aan de (elektrische) installatie thuis kan dat het beste in Duurzame energie en installaties, discussie over de beschikbaarheid van mobiele netwerken tijdens stroomstoringen is dat misschien juist meer iets voor Telecomproviders. De meer maatschappelijke kant van het voorbereiden op noodsituaties wordt besproken in Jezelf voorbereiden op "het ergste", maar dat staat in een forumdeel waar jij op dit moment alleen kan lezen.

Dus bedenk even waar je heen wilt met je vraag en welk forumdeel daar dan het beste bij zou passen. Ik doe dit topic hier in elk geval op slot. Mocht je er niet uitkomen, stuur me gerust even een DM om met je mee te denken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.