Macbook Pro verkopen

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views

Vraag

• MatthijsBerge
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-04 13:39
Hi iedereen,

Ik probeer mijn relatief nieuwe macbook pro weer te verkopen omdat hij een beetje overkill is voor mijn werk.

Nu heb ik hem op marktplaats gezet maar met weinig reacties. Voor hoeveel zou ik deze nog kunnen verkopen met doos en in zeer goede staat? Hij is echt maar een paar maandjes oud.

https://www.coolblue.nl/p...tb-spacezwart-qwerty.html

Heel erg bedankt alvast!

Alle reacties

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik je advertentie op marktplaats zie zou ik zeggen:
- Best wel weinig foto's voor iets wat 3000 euro op zou moeten leveren. De staat is lastig te beoordelen.
- Maak foto van het complete verhaal, dus laptop+lader+doos+bon zichtbaar.
- Informatie over batterijstaat, hoeveel cycles.
- Maak foto van de specificaties zoals ze op de doos staan.

Sowieso is de tweedehands markt voor bijna-nieuwe behoorlijk dure/professionele laptops niet zo groot. Denk dat je dan al snel richting de zakelijke markt gaat, en dan is (voor niet enorm veel meer) nieuw kopen zonder btw bij een echte winkel met volledige garantie en al het papierwerk in orde een aantrekkelijkere optie.

Prijs valt vrij weinig over te zeggen, wat de gek ervoor geeft en dan gewoon geduld hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 11-04-2026 12:44 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik zie een gesealde staan met 512GB SSD voor €2.295, dus je vraagprijs en bieden vanaf is wel wat hoog denk ik.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

voz

De echte kenner

Ik neem aan dat het om deze advertentie gaat.

-Je vraagprijs lijkt mij aan de hoge kant. Voor 400 euro meer heb je al een nieuwe M5 Pro.
-Probeer te achterhalen waar vergelijkbare laptops voor verkocht worden.
-Maak betere en meer foto's, inclusief foto's van accessoires en doos en op een werkplek of tafel. Niet op een bed.
-Maak de laptop schoon, dan zullen potentiele kopers eerder denken dat je er zuinig op bent geweest.
-Probeer ook via andere kanalen, Tweakers V&A bijvoorbeeld.

Heel grofweg gezegd kun je bij jonge gebruikte electronica uitgaan van 60-70% van de huidige nieuwprijs.

Succes!

Systeemspecs
PV Installatie

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Taxaties zijn niet toegestaan op GoT, omdat je prima zelf de waarde kunt bepalen. Zie ook Howto: prijsbepaling (oude) hardware. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.