Betrouwbare EU clouddienst gezocht geschikt voor MO365

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:25
Hoi,

Ons bedrijf gebruikt Microsoft 365 en we slaan het meeste ook op op onze Onedrive.

Gezien alles wat er speelt in de wereld zijn we nu op zoek naar een EU, maar liefst wellicht ook NL clouddienst welke zonder problemen ook alles (inclusief email) van Microsoft 365 kan backuppen.

We willen gewoon de software van Microsoft blijven gebruiken, maar wel in geval van nood een backup te hebben van onze data. Die we ook bij kunnen als iemand ergens aan de andere kant van de oceaan beslist dat Microsoft even uitgezet moet worden voor Europa of welk scenario dan ook.

Als we in zo'n geval de data bijkunnen is het belangrijkste. We zouden dan altijd met alternatieven de documenten en mail kunnen openen.

Ik heb op het forum overigens al gezocht, maar niet de juiste resultaten gevonden. Misschien gebruik ik de verkeerde zoekterm, dat kan ook ;)

Alle reacties

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Er zijn genoeg bedrijven die online software aanbieden om van sharepoint, onedrive en exchange een backup te maken. Zou je via google moeten kunnen vinden, aan jou om dan de resultaten te filteren op alleen EU bedrijven.

Of je data dan ook zelf kunt downloaden en kunt uitpakken of direct kunt importeren in bijv. Outlook is een 2de. De meeste aanbieders zullen (verwacht ik) het direct willen terug zetten bij Microsoft aangezien dat normaal gesproken de logische stap is.

Verder heb je dan misschien wel je oude mails maar nieuwe mails komen niet meer binnen en kunnen niet verstuurd worden in de door jouw genoemde situatie. Backups van sharepoint sites kun je weinig mee.

Wij zijn er niet bang voor maar als je hier wel serieus over nadenkt als risico dan zou ik eerder helemaal overstappen.