Mijn dochter en schoonzoon krijgen hopelijk binnenkort een andere koopwoning, een hoekhuis met garage bouwjaar 1972. De groepenkast bevat nu slechts 1 aandlekschakelaar en 4 automaten.
Ivm laadpaal moet deze naar 3 fase worden uitgebreid.
Ik denk aan het volgende:
Nieuwe kast
1x 3 fase hoofdschakelaar
1x 3 fase aardlekschakelaar waarop de laadpaal komt
1x bestaande 1 fase aardlekschakelaar met bestaande 4 automaten (2 worden gekoppeld als kookgroep tbv inductieplaat) op L1
4x aardlekautomaten op L2 en
4x aardlekautomaten op L3
Waarbij ik zoveel mogelijk de oven, wasmachine
en inductieplaat verdeel over L1, L2 en L3.
Kan dit zo of maak ik ergens een denkfout?
Zolang de netbeheerder de aanpassing van 1 naar 3 fase nog niet heeft aangepast zal L1, L2 en L3 ws aan elkaar moeten worden gekoppeld. Doe je dat aan de onderkant (inkomend) of aan de bovenkant (uitgaand) van de 3 fase hoofdschakelaar of maakt dat niet uit. Onderkant lijkt met makkelijker omdat er aan de onderkant van L2 en L3 nog niks zit. Aan de bovenkant heeft weer als voordeel dat je dat kan doen met uitgeschakelde hoofdschakelaar.
Ivm laadpaal moet deze naar 3 fase worden uitgebreid.
Ik denk aan het volgende:
Nieuwe kast
1x 3 fase hoofdschakelaar
1x 3 fase aardlekschakelaar waarop de laadpaal komt
1x bestaande 1 fase aardlekschakelaar met bestaande 4 automaten (2 worden gekoppeld als kookgroep tbv inductieplaat) op L1
4x aardlekautomaten op L2 en
4x aardlekautomaten op L3
Waarbij ik zoveel mogelijk de oven, wasmachine
en inductieplaat verdeel over L1, L2 en L3.
Kan dit zo of maak ik ergens een denkfout?
Zolang de netbeheerder de aanpassing van 1 naar 3 fase nog niet heeft aangepast zal L1, L2 en L3 ws aan elkaar moeten worden gekoppeld. Doe je dat aan de onderkant (inkomend) of aan de bovenkant (uitgaand) van de 3 fase hoofdschakelaar of maakt dat niet uit. Onderkant lijkt met makkelijker omdat er aan de onderkant van L2 en L3 nog niks zit. Aan de bovenkant heeft weer als voordeel dat je dat kan doen met uitgeschakelde hoofdschakelaar.