Probeer mijn zwager te helpen maar loop vast. Hij heeft een HP 17-CN0970ND laptop met daarop inmiddels Windows 11 Home met aantal problemen. Er wordt bij boot om PIN gevaagd (heeft hij niet), herstel opties onmogelijk omdat onbekend is welk email hij indertijd gebruikte EN de C: schijf (een M.2 2280 NVME disk) is versleuteld met BitLocker waarvan de herstelsleutel weg en onbekend is. Hij weet ook zijn Microsoft account niet dus wil ik Windows 11 Home opnieuw installeren. Ja, dan is alle data weg maar dat moet maar.
Alleen bij zowel de officiële USB installatie mbv Windows Creationtool of een bootable Windows 11 ISO gemaakt met RUFUS zie ik in de stap waar het geïnstalleerd moet worden wordt geen enkele interne disk!? Ik kan dus geen disk of partitie waarop BitLocker staat wissen.
Met een trucje kan je in een CMD box komen maar die heeft geen admin privileges. Kan dus zo ook niet BitLocker uitzetten. Krijg dan X: drive letter en C: wordt geweigerd.
Iemand een idee / suggestie? Worst case moet er misschien een nieuwe M.2 SSD in?
Alleen bij zowel de officiële USB installatie mbv Windows Creationtool of een bootable Windows 11 ISO gemaakt met RUFUS zie ik in de stap waar het geïnstalleerd moet worden wordt geen enkele interne disk!? Ik kan dus geen disk of partitie waarop BitLocker staat wissen.
Met een trucje kan je in een CMD box komen maar die heeft geen admin privileges. Kan dus zo ook niet BitLocker uitzetten. Krijg dan X: drive letter en C: wordt geweigerd.
Iemand een idee / suggestie? Worst case moet er misschien een nieuwe M.2 SSD in?