jack zomer schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:24:
[...]
weet je dat zeker?
Wat vogelmans post is een dubble rail.
En ik heb de zelfde rail.
Maar wat jij post zie ik niet een dubble rails in.
Ik zie een paar hoek profielen om het gevaarte stevigheid te geven. Maar niet iets waar een wiel in blijft zitten.,
bv de laatste 2 fotos. ik mis op de bovenste ''rail'' een opstaande rand om het wiel vast te houden aan de onderkant,.
Dat is een goeie vraag, ik ga morgen even checken of het inderdaad wel echt een rail is. Maar de bovenkant lijkt zeker in de vorm van een rail, dus dat zou dan wel gek zijn.
*edit*
Ik realiseerde me dat ik nog een close up foto had. Volgens mij is het exact dezelfde soort rail als de gebogen versie, maar dan wel andersom gemonteerd?
Eigenlijk wel logisch dat hij bij die bovenste rail aan de bovenkant rond is, als hij wordt getrokken zal het de eerste sectie van de deur natuurlijk naar achter en naar boven worden getrokken door de motor. De rest zal via de zwaartekracht hangen aan de andere kant in de gebogen rail.
vogelmans schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:17:
[...]
Inderdaad gaat de rol aan het einde een klein beetje naar beneden.
Waarschijnlijk is het een instelmogelijkheid om de deur exact te laten sluiten. Het kan ook dat de deur aan het einde soepel dichtvalt en daardoor boven ook echt goed aansluit.
Mijn deur sluit echt heel goed, ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb indertijd wel voor een zwaardere motor gekozen op aanraden van de leverancier. Niet dat de standaardmotor niet goed zou zijn maar deze is sneller en sterker.
Goed om te horen! Zag dat de huidige motor 550N kan trekken, dus 55ish kg. Hoeveel doet die van jou? Het is er een met een riem in plaats van ketting dus vrij geluidsarm iig.
[
Voor 58% gewijzigd door
Zinloos1 op 06-04-2026 21:15
]