Ik heb al even in het forum zitten neuzen, en kom wat 'gelijke' topics tegen;
Slimme meter: tegelijk afname en teruglevering??
Ik kan mijn eigen opgewekte zonne-energie niet gebruiken.
Het volgende valt mij namelijk (al een tijdje) op, in Home Assistant lees ik de P1 meter uit en zie regelmatig het volgende;
:strip_exif()/f/image/fwwaBHXvm6Dj5hMawZOLtKpd.png?f=user_large)
Ik wek energie op, op dit moment nog 232 watt, mijn verbruik is 2719 watt. Dan zou ik verwachten dat al die 232 watt direct verbruikt worden in het huis, maar schijnbaar lever ik nog 68 watt terug.
Nu heb ik een Landis + Gyr E350 en niet het E360 model waar het in de andere topics over gaat, maar wanneer ik het zo lees dan is mijn meter dus foutief en berekent hij niet juist over de fases?
Wat te doen?
Slimme meter: tegelijk afname en teruglevering??
Ik kan mijn eigen opgewekte zonne-energie niet gebruiken.
Het volgende valt mij namelijk (al een tijdje) op, in Home Assistant lees ik de P1 meter uit en zie regelmatig het volgende;
:strip_exif()/f/image/fwwaBHXvm6Dj5hMawZOLtKpd.png?f=user_large)
Ik wek energie op, op dit moment nog 232 watt, mijn verbruik is 2719 watt. Dan zou ik verwachten dat al die 232 watt direct verbruikt worden in het huis, maar schijnbaar lever ik nog 68 watt terug.
Nu heb ik een Landis + Gyr E350 en niet het E360 model waar het in de andere topics over gaat, maar wanneer ik het zo lees dan is mijn meter dus foutief en berekent hij niet juist over de fases?
Wat te doen?
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
/f/image/Lc6SJlpBDHxVeBXGSVysbWTq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/69DzQAtCwXtSWZGovyziP4YS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EUW0iOuQjSkpFkTE4IOsQU9R.png?f=fotoalbum_large)