Shelly in Hormann garagemotor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-04 14:50

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Recent begonnen met HA en wilde als eerste project mijn garagedeur (Hormann Promatic BS) smart maken.
Daarvoor een Shelly 1 mini gen 3 geïnstalleerd, maar de Shelly doet helemaal NIETS. Nu kan het liggen aan de manier waarop ik hem aansluit, of omdat de spanning (24v) te laag is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-Rh9mceLT0bVtm7TAFGHOeYrE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2djMwgPmSMkgMSTmUQWRPkh6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de L op klem 5 gezet en de N op klem 20, vervolgens de SW en 0 naar schakelaars. De Shelly lijkt echter niet eens aan te gaan. Ik zie geen lampjes, hij is ook onvindbaar.
Zie ik iets over het hoofd of maak ik een denkfout?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Beste antwoord (via koekjah op 04-04-2026 16:41)

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:55
koekjah schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:19:
Ik heb de L op klem 5 gezet en de N op klem 20, vervolgens de SW en 0 naar schakelaars. De Shelly lijkt echter niet eens aan te gaan. Ik zie geen lampjes, hij is ook onvindbaar.
Zie ik iets over het hoofd of maak ik een denkfout?
Daarnaast klopt je schakeling helemaal niet...
Neem eerst een Shelly die wel op 24V werkt. Sluit die aan:
N op 5
L op 20
SW en L naar losse schakelaar voor handbediening (optioneel)
O op 20
I op 21

Het nadeel van deze deur is dat hij met pulsschakelaars werkt. Als je drukt gaat ie omhoog, druk je tijdens het bewegen dan stopt ie, als ie net omhoog ging (en stil staat) en je drukt, dan gaat ie omlaag. Je weet dus van op afstand niet of de deur open of dicht staat...

Mijn GPS-collectie

Alle reacties

Pagina: 1