Waar vind ik de Tweakers 1-aprilgrap van dit jaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:17
Goedenavond,

De 1-aprilgrap is kennelijk te goed dit jaar want ik kan ‘m nergens vinden of kijk ik niet goed? Zie als voorbeeld .plan: We stoppen de taalverloedering en omarmen het Nederlands vanaf nu voll...

Met 836 reacties een goede optie geweest de downfall van dalende cijfers ook weer wat op te krikken, op een leuke manier vanzelfsprekend.

Waar vind ik de leuke 1-aprilgrap van Tweakers dit jaar

[ Voor 18% gewijzigd door FrostHex op 01-04-2026 21:13 ]

Alle reacties

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34

Fiber

Beaches are for storming.

De allerbeste was die van 2013, daar schijnen zelfs huwelijken uit voortgekomen te zijn...

nieuws: Tweakers en Bokt.nl beginnen gezamenlijke datingsite
Tweakers en Bokt.nl, de grootste Nederlandstalige website voor paardenliefhebbers, zijn een datingsite begonnen waarbij met behulp van geavanceerde technologie een match tussen gebruikers van de twee sites wordt gemaakt. De eerste resultaten zijn hoopgevend.

Uit onderzoek blijkt dat mensen steeds vaker gebruikmaken van internet bij de zoektocht naar hun grote liefde. Het invullen van profielgegevens en adequaat kunnen matchen van potentiële partners blijkt echter geen eenvoudige opgave. Tweakers en Bokt.nl hebben daarom de handen ineen geslagen, waarbij handig gebruik wordt gemaakt van de verschillende doelgroepen van de twee sites: geeks en paardenmeisjes.

De nieuwe datingsite, toepasselijk genaamd Biks & Bytes, is alleen te gebruiken door mensen die geregistreerd zijn op Tweakers of Bokt.nl. Op basis van de ingevulde profielgegevens, zoals leeftijd, interesses en woonplaats, en met behulp van een slim algoritme dat gebruikers indeelt aan de hand van door hen gebruikte steekwoorden in de afgelopen 42 dagen, is het systeem in staat een geschikte kandidaat te presenteren.

[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.biksenbytes.nl/images/testimonials.jpg

/3 /3 /3

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Blast from the past. En tegelijk herinner ik me de hoeveelheid werk die ik die ochtend (en de daarop volgende dagen) had om de boel up te houden (en mod tools te bouwen, die hadden we nog niet gemaakt).

[ Voor 8% gewijzigd door MueR op 02-04-2026 02:20 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
FrostHex schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:11:
Waar vind ik de leuke 1-aprilgrap van Tweakers dit jaar
Bij mijn weten heeft Tweakers.net niet ELK jaar een 1-aprilgrap. En volgens mij is het idee daarachter ook: als we niets echt leuks kunnen bedenken, dan doen we niets. Waar ik ook 100% begrip voor heb, want 'gedwongen grappig' moeten zijn lukt niet.

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:36
Ik wil geen grappen, ik wil oplossingen voor de hopeloze staat van Nederland.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Harm_H schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:16:
:')

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:28
Had toen ik jong was een ander probleem.
Het Jeugdjournaal had ooit op 1 april twee vreemde nieuwsberichten, en ik was vergeten op twee april te kijken. Nu zal ik nooit weten welk vreemd nieuwsbericht wel echt was.

Het houdt mij 25 jaar later nog altijd wakker.

[ Voor 14% gewijzigd door Maarten_E op 02-04-2026 12:28 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Harm_H schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:16:
Die ga je hier niet vinden, vrees ik. Het leven bestaat helaas niet uit hapklare brokken die je op een zilver dienblad worden aangereikt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RET had ook wel een aardige in Rotterdam eo.
https://www.ret.nl/home/sociale-media/blog/jouw-geluid.html

𝗥𝗘𝗧 𝗜𝗻𝗰𝗵𝗲𝗰𝗸𝗴𝗲𝗹𝘂𝗶𝗱𝗲𝗻 𝗴𝗮𝗮𝗻 𝘃𝗲𝗿𝗱𝘄𝗶𝗷𝗻𝗲𝗻. 𝗞𝗶𝗲𝘀 𝗻𝘂 𝗷𝗲 𝗲𝗶𝗴𝗲𝗻 𝗶𝗻𝗰𝗵𝗲𝗰𝗸𝗴𝗲𝗹𝘂𝗶𝗱
Maak jouw incheck in bus, tram en metro zoals jij het wilt. Ga naar www.ret.nl/jouwgeluid en kies of upload jouw eigen incheckgeluid

Burp

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

liberque

Vrijzinnig!

Speciaal voor jou met dank aan AI:

Tweakers.net in zwaar weer: Exonet vertrekt onverwacht naar VS, community moet redding bieden

In een wending die zelfs doorgewinterde infrastructuurbeheerders niet zagen aankomen, heeft hostingprovider Exonet aangekondigd zijn kernactiviteiten op korte termijn naar de Verenigde Staten te verplaatsen. De verhuizing, die volgens het bedrijf “strategisch noodzakelijk” is, komt op een bijzonder ongelukkig moment: Tweakers.net heeft namelijk recent vrijwel zijn volledige serverinfrastructuur naar Exonet gemigreerd.

Migratie net afgerond, nu alweer verhuizen

De afgelopen maanden werkte Tweakers aan een grootschalige migratie van zijn platform, waarbij legacy-systemen werden uitgefaseerd en vervangen door een modernere, schaalbare infrastructuur bij Exonet. Die operatie werd nog gezien als een belangrijke stap richting toekomstbestendigheid en onafhankelijkheid.

Nu blijkt echter dat deze onafhankelijkheid van korte duur kan zijn.

Volgens interne bronnen betekent de verhuizing van Exonet dat data en diensten mogelijk onder Amerikaanse wetgeving komen te vallen. En dat is precies wat Tweakers wilde vermijden.

“We wilden juist wegblijven van afhankelijkheid van grote buitenlandse techbedrijven en jurisdicties,” aldus een anonieme bron binnen het beheerteam. “Dit zet ons terug bij af.”

Geen afhankelijkheid van Big Tech

Tweakers heeft altijd een sterke nadruk gelegd op onafhankelijkheid, privacy en controle over eigen infrastructuur. De plotselinge koerswijziging van Exonet zet die principes onder druk.

In een eerste reactie laat de redactie weten dat “alle opties op tafel liggen”, maar dat men koste wat kost wil voorkomen dat het platform afhankelijk wordt van grote Amerikaanse cloudproviders.

En daar komt de community in beeld.

Oproep aan de community: host Tweakers.net

In wat nu al wordt gezien als een van de meest opvallende noodmaatregelen uit de geschiedenis van de site, roept Tweakers zijn gebruikers op om hun eigen thuisservers beschikbaar te stellen.

Het idee: een gedistribueerd netwerk van community-hosted nodes die samen Tweakers.net draaiende houden.

Om in aanmerking te komen, moet een thuisserver voldoen aan een aantal minimale eisen:

Minimaal 500GB vrije opslag
Een stabiele verbinding van ten minste 1Gbit/s
24/7 beschikbaarheid (bij voorkeur met UPS en redundante internetverbinding)
Bereidheid om incidenteel te rebooten “voor de greater good”

Volgens Tweakers is dit “een unieke kans om het internet weer een stukje decentraler te maken”.

Beloning: prestige en een logo

Tweakers die geselecteerd worden, krijgen niet alleen eeuwige roem binnen de community, maar ook een exclusieve beloning:

Een jaar lang mogen zij gebruikmaken van het officiële “Ik host Tweakers.net”-logo.

Dit logo kan vrij worden gebruikt op fora, social media en natuurlijk trots op de eigen serverkast geplakt worden.

Praktische uitdagingen

Hoewel het initiatief ambitieus is, zijn er nog de nodige praktische vragen:

Hoe wordt load balancing geregeld tussen honderden thuisservers?
Wat gebeurt er als iemand besluit zijn server uit te zetten “omdat er gestofzuigd moet worden”?
En belangrijker: wie draait de advertentieservers?

Tweakers geeft aan dat hier “actief onderzoek naar wordt gedaan” en dat er mogelijk gebruik wordt gemaakt van “geavanceerde technieken zoals DNS-roulette en goede hoop”.

Community-first internet?

De situatie onderstreept volgens sommigen een bredere trend: het internet is steeds meer gecentraliseerd geraakt, en initiatieven zoals deze laten zien dat er nog altijd een alternatief denkbaar is—zij het met de nodige uitdagingen.

Of het plan daadwerkelijk uitgevoerd wordt, is nog onduidelijk. Voorlopig lijkt Tweakers vooral te testen hoeveel animo er is binnen de community.

Aanmelden

Geïnteresseerde Tweakers kunnen zich aanmelden door hun server specificaties, uptime-garanties en een korte motivatie (“waarom jouw server het internet verdient”) in te sturen.

Een selectiecommissie zal vervolgens bepalen wie daadwerkelijk een stukje Tweakers.net mag hosten.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Pagina: 1