Historisch gasverbruik heb ik gebasseerd op basis van ons huis op dit moment. Het aantal m2 komt overeen (140m2), isolatie zal gelijk of beter zijn (bj 1989 t.o.v. bj 2001 nieuw huis): 852.18 m³/jaar. Winter 20/21 heb ik geen informatie over. Bovenstaande informatie over het nieuwe huis in aanvraag bij de verkoper.
Slaapkamers en zolder voorzien van de oorspronkelijke radiatoren. Badkamer voorzien van een ladderradiator.
- DWTW niet aanwezig
Zoals aangegeven kan het apparatuur binnen op zolder worden geplaatst. De buitenunit zou op het dak van de garage kunnen worden geplaatst.
Het huis is voorzien van een zoneregeling systeem (Honeywell). Elke radiator heeft op dit moment een Honeywell draaiknop.
Mijn vragen :
- Ik ben nog aan het orrienteren naar partijen die volledige elektrische pakketten aanbieden. De volgende partijen heb ik gevonden :
- Quatt
- DeWarmte
Zijn er andere partijen die jullie aanbevelen?
- Wat ik vooral lees is het verstandig om de vloerverwarming uit de zoneregeling te halen. Klopt dit?
- Als ik in het huis kom te wonen, zal er nog geen warmtepomp aanwezig zijn. Moet ik met installatie van de vloerverwarming nog ergens mee rekening mee houden? Bepaalde zaken wel of niet installeren?
- Het huis is niet voorzien van zonnepanelen. Nu ben ik dit wel aan het overwegen zodat het verbruik overdag van de vloerverwarming plus de warmtepomp / boiler worden opgevangen. In dubio vanwege het afschaffen van de salderingsregeling.
Dat is het voor nu. Ik verwacht meerdere foto's te kunnen plaatsen, zodra ik toegang krijg tot het huis.
Afgiftesysteem:
Ben van plan om op de benedenverdieping (woonkamer, eetkamer/keuken) vloerverwarming te installeren a 60m2Slaapkamers en zolder voorzien van de oorspronkelijke radiatoren. Badkamer voorzien van een ladderradiator.
SWW:
- Er is plek op zolder voor een boiler, op de plek waar nu de CV-ketel staat- DWTW niet aanwezig
Warmtepompvoorkeur:
L/WWie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteedZoals aangegeven kan het apparatuur binnen op zolder worden geplaatst. De buitenunit zou op het dak van de garage kunnen worden geplaatst.
Het huis is voorzien van een zoneregeling systeem (Honeywell). Elke radiator heeft op dit moment een Honeywell draaiknop.
Mijn vragen :
- Ik ben nog aan het orrienteren naar partijen die volledige elektrische pakketten aanbieden. De volgende partijen heb ik gevonden :
- Quatt
- DeWarmte
Zijn er andere partijen die jullie aanbevelen?
- Wat ik vooral lees is het verstandig om de vloerverwarming uit de zoneregeling te halen. Klopt dit?
- Als ik in het huis kom te wonen, zal er nog geen warmtepomp aanwezig zijn. Moet ik met installatie van de vloerverwarming nog ergens mee rekening mee houden? Bepaalde zaken wel of niet installeren?
- Het huis is niet voorzien van zonnepanelen. Nu ben ik dit wel aan het overwegen zodat het verbruik overdag van de vloerverwarming plus de warmtepomp / boiler worden opgevangen. In dubio vanwege het afschaffen van de salderingsregeling.
Dat is het voor nu. Ik verwacht meerdere foto's te kunnen plaatsen, zodra ik toegang krijg tot het huis.
[ Voor 6% gewijzigd door CoeliJoeli op 31-03-2026 10:19 ]
Twitch.tv/coelijoeli