Mijn vriendin en ik hebben het geluk om een mooie tussenwoning uit 1922 te kopen. Bij de aankoop is er 74.000 euro aan verbouwingsdepot beschikbaar en 9.000 euro om te verduurzamen.
We denken groot en willen de wooncomfort en de waarde verhogen. De ideale situatie zou voor ons een uitbouw zijn en de wc en badkamer te slopen. De wc willen we verplaatsen naar voor in het huis. De badkamer willen we graag op de overloop plaatsen en daarbij 1 meter van de dakkapel laten verlengen.
Het budget is krap, maar we denken dat we ook zelf veel kunnen doen en hiermee de kosten kunnen drukken. We willen bijvoorbeeld het sloopwerk, schilderwerk en de keuken plaatsen zelf doen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en advies. Wat zouden jullie in ons geval doen?
Bestaande situatie
Gewenste situatie
We denken groot en willen de wooncomfort en de waarde verhogen. De ideale situatie zou voor ons een uitbouw zijn en de wc en badkamer te slopen. De wc willen we verplaatsen naar voor in het huis. De badkamer willen we graag op de overloop plaatsen en daarbij 1 meter van de dakkapel laten verlengen.
Het budget is krap, maar we denken dat we ook zelf veel kunnen doen en hiermee de kosten kunnen drukken. We willen bijvoorbeeld het sloopwerk, schilderwerk en de keuken plaatsen zelf doen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en advies. Wat zouden jullie in ons geval doen?
Bestaande situatie
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/PiqW0sAOkd95LMAi3ltpZ5cb.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/qfkDC6EkUMNFk8kFLe3AgFXk.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/FH42mPns6GOC9xAfg17uYAKe.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/MAN5Il8JeFMiN5UMZt8Gn6KY.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/GHhG78MNv9HWUsZyDmsYKjp6.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/oVTLeYpROd07NukVquRz0Phf.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/ICn2VDNZHG7KzcUAE8G6WSZW.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/wzw7Z84tSs28qCWSxw9YXDRh.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/T6LOt3yGn4d6AVye8MBgA3ca.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/djzpipGMXUhhHyjF6Wv3hk8P.png?f=fotoalbum_large)