Geen toegang tot NAS mappen via Windows

Pagina: 1
Acties:

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-03 20:43
Hi allemaal,
Wat hulp zou super zijn; ik heb via Windows geen toegang meer tot de 4 mappen die ik aangemaakt heb op mijn Synology DS220+. Mijn NAS heeft een paar maanden uitgestaan. Ik zie in de Windows verkenner mijn NAS staan met 3 standaardmappen (music, photo, video). Daar heb ik wél toegang tot. Daarentegen zie ik de zelf aangemaakte mappen ook staan, maar Windows zegt: "Windows cannot access \\mijnNAS\mijnMap"

Ik heb geen instelling veranderd t.o.v. toen ik mijn zelf aangemaakte mappen wél kon benaderen. Overigens heeft mijn NAS, na het opnieuw opstarten, een ander IP adres gekregen waardoor ik niet meer kon inloggen via mijn bookmark, maar dat is dus opgelost en alles is bijgewerkt naar de laatste updates.

Waar kan het aan liggen?
Mijn dank zou groot zijn!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:05
@Hemels
Een NAS hoort een statisch IP adres te hebben, of een reservation via DHCP.. dan heeft hij altijd hetzelfde IP adres.

Na een paar maanden is je Windows systeem weer een flinke set updates verder. Ik denk zomaar dat jouw NAS misschien geen SMB3 aan heeft staan. Dat is vandaag de dag wel de standaard. Check dat even in je NAS.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:16
De gebruiker waarmee je vanaf je PC de Nas benaderd moet wel rechten hebben op die mapppen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.