Stud finder / balkzoeker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StackForge
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik ben opzoek naar een stud finder.
Vereiste is wel dat deze door osb heen kan meten.

Wie heeft ervaring met dit soort apparaten? Ben altijd beetje wantrouwend hierin.

En welke adviseren jullie?
Geef liever wat meer uit voor een echte goede dan minder geld voor de risico’s dat ik er naast zit.

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:22
heb je de zoekfunctie al geprobeerd? of dit topic doorgelezen? [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• StackForge
Ja zeker, maar lees hier niks over ervaring hout op hout.

Heb gekeken naar een bosch gms 120-27 maar ben nog niet helemaal overtuigd.

Vandaar mijn vraag.

Misschien moet het topic verplaatst worden. Excuses daarvoor.

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:45
Een sterke magneet ? Uitgaand dat de osb met schroeven of spijkers zijn bevestigd en geen rvs. Ik vond het in ons hsb huis best doeltreffend.

• StackForge
_NvS_ schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:40:
Een sterke magneet ? Uitgaand dat de osb met schroeven of spijkers zijn bevestigd en geen rvs. Ik vond het in ons hsb huis best doeltreffend.
Miss is dit nog wel het beste idee. Osb zit met nagels vast vanuit de constructie tacker

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:45
Bij een witte muur wel even iets rond je magneet doen, ik gebruikte een koffiefilterzakje. Anders krijg je strepen als je muur al is afgewerkt. Magneet blijft misschien niet “plakken” maar al je extra weerstand voelt heb je iets te pakken

• StackForge
Gaat om geventileerde latten bevestigen aan staanders. Maar omdat er al facade doek bevestigd is aan osb is het lastig om de staanders te vinden. Kan ook met de hand wel wat voelen misschien.

Maar ga wel op zoek naar een magneet en er even wat tussen toen tegen het krassen op het doek.

En heb gelukkig nog zat foto’s en referentie punten. Dat scheelt.

[ Voor 10% gewijzigd door StackForge op 26-03-2026 07:14 ]

Pagina: 1