Welk accusysteem voor weekendklussen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Topicstarter
Ik heb op het moment het volgende relevante accugereedschap in huis
  • Makita G series schroefboormachine + 2 accu's (de 'verkeerde' makita acculijn)
  • Parkside decoupeerzaag op 18v (goed ding)
  • Parkside speaker 18v (redelijk goed ding)
  • Parkside lamp 18v (redelijk goed ding)
Concreet heb ik dus geen profi accusysteem in huis, wat ik nu heb, heb ik ooit gekregen voor verjaardagen jaren terug. Lidl heeft soms echt leuke aanbiedingen. Makita G is een uitzichtloze zwendel en wil ik niet mee verder. Van Parkside heb ik 4 18v accu's en een lader, ik zit dus al best ruim erin.

Nu wil ik weer beginnen met het wat zwaardere weekend hobbywerk. Bijvoorbeeld:
  • Autochassis kaalmaken, lassen
  • Wat mild spuitwerk
  • Warmtepompje installeren
  • Vlonder vakantiehuisje vervangen, electra vernieuwen
  • Houten schuurtje bouwen
  • Generiek auto en motor onderhoud (kleppen, filters, etc.)
Standaard dingen. Ik wil wat meer op accu gaan doen vanwege gemak en bewegingsvrijheid. Nu heb ik de volgende keuzes:
  • Voor een habbekrats allerlei Parkside Performance apparatuur in huis halen
  • Door de zure appel heen bijten en langzamerhand over naar Makita LXT of DeWalt of ....?
Het grote voordeel van Parkside is dus dat ik al een accusysteem en toebehoren in huis heb, en de lage prijs. Ik kan dan bijvoorbeeld voor een hele schappelijke prijs mijn makita G schroefboor vervangen door een parkside schroefboormachine en een slagschroefmachine, dat scheelt een accusysteem meezeulen.

Nadeel is de net-niet kwaliteit, in mijn ogen, en mijn voorkeur voor degelijk gereedschap. Het is allemaal niet echt duurzaam en valbestendig op het oog, ik zie zeker bij de accubevestiging veel dun, zwak plastic. Ik heb pakweg tien jaar terug twee ferm slijptollen op een dag versleten bij het kaalmaken van een Trabant chassis. Toen maar met mijn zure krantenwijkcentjes een makita 9558HNRG gekocht op 220v. Geweldig ding, ik heb er vanalles meegedaan en hij is als nieuw. Vaderlief laat al 20 jaar makita lxt gereedschap van daken vallen zonder issues.

Het lijkt ook te wisselen, je merkt dat de fabrikant wisselt per batch en product. De huidige parkside performance schroefboormachine is bijvoorbeeld echt heel redelijk, die heb ik op kantoor liggen. De parkside 18v multitool trilt zo erg en maakt zo veel kabaal, je hele arm wordt dof; slechtste multitool die ik heb geprobeerd (waaronder ook ferm, action).

Mijn concrete vraag is eigenlijk, heeft er iemand positieve ervaringen met Parkside Performance, is het 'goed genoeg' voor ietwat zwaar klussen in het weekend? Of verlies nemen en doorgaan naar echt profi spul, met ditto prijskaartje?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Alle reacties

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je wat vaker serieuze klussen gaat doen zou ik altijd wegblijven bij budget rommel.
Het lijkt altijd goed te werken, maar het slijt snel en de kwaliteit van de accu's laat ook te wensen over.

Zelf heb ik door de jaren heen Bosch 18v spul gespaard (de groene, niet de duurdere blauwe) en het gereedschap laat mij eigenlijk nooit in de steek.

Maar inderdaad wel een iets ander budget dan een Parkside (en Parkside is nog best goede bang for buck, maar gewoon minder geschikt voor het serieuze werk).
Wat mij betreft is het de investering wel dubbel en dwars waard want zeker bij goed gebruik en onderhoud gaat het jarenlang mee!

Mijn muziekcollectie op Discogs

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:23
Ik kan niets zeggen over de Parkside spullen maar ben wel fan van mijn Makita LXT. Ik kan er alles mee, het werkt goed, accu's gaan al tien jaar mee, ze vallen, worden stoffig en soms als hamer gebruikt en het gaat maar door.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@silverball

ben je bekend met : [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5 ?

FWIW, ik stond ook voor de keuze en (even los van het feit dat ik ver weg blijf van Parkside/AEG/Bosch groen FERM/SKILL etc) heb ik destijds de keuze gemaakt voor Makita LXT 18V.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Topicstarter
@Fraggert Nee, ik ga even neuzen !

Makita LXT is natuurlijk gewoon de ultieme lijn, dat ben ik met jullie eens. Maar voor de prijs van een Makita 18v schroefboormachine kan ik zowat de halve Lidl leegkopen. Ik vraag mij af of dat in verhouding is tot de hogere kwaliteit, in ieder geval voor mijn klussen.

Ook snap ik niet waarom makita de G serie uberhaupt in het leven heeft geroepen. Er is geen upgrade pad naar LXT, er is bijna niks te krijgen, het is nagenoeg even duur als LXT. Maar goed dat is een andere discussie.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:11

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

silverball schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:18:

Makita LXT is natuurlijk gewoon de ultieme lijn, dat ben ik met jullie eens. Maar voor de prijs van een Makita 18v schroefboormachine kan ik zowat de halve Lidl leegkopen. Ik vraag mij af of dat in verhouding is tot de hogere kwaliteit, in ieder geval voor mijn klussen.

Ook snap ik niet waarom makita de G serie uberhaupt in het leven heeft geroepen. Er is geen upgrade pad naar LXT, er is bijna niks te krijgen, het is nagenoeg even duur als LXT. Maar goed dat is een andere discussie.
Makita is niet ultiem hoor.......milwaukee, DeWalt Bosch Pro...prima keuzes..ik vond de ergo van akita zeker bij de meest gebruikte boormachines het fijnste.

Wat de Gserie betreft...hele volksstammen weten alleen de weg te vinden naar de Gamma of Karwei en niet de "betere" zaak of internet...die staren naar zo'n wand gereedschap en zien makita staan en denken dat dat het beste zou moeten zijn en pakken die.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• ErickN
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:27
Kennis heeft ooit deze overstap gemaakt door via een veiling het gereedschap aan te schaffen. Heeft volgens mij toe alleen wat accu's nieuw gekocht.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:20
Heb altijd met DeWalt gewerkt paar maanden geleden overgestapt op Hikoki prima spul vooral omdat je de accu's kunt gebruiken op de 18V als 36V machines

[ Voor 29% gewijzigd door bie100 op 25-03-2026 13:45 . Reden: aanvulling ]

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Nu online
Heb zelf steeds meer Parkside naast vooral Milwaukee en Festool. De verschillen tussen de merken zijn er echt wel maar het is voor de meeste machines is het wel optimaliseren in de laatste paar procent. Alle machines zijn inmiddels gewoon erg goed, zeker de meest gebruikte en verkochte machines. Ik klus best wel fanatiek en gebruik de meeste machines wekelijks maar vind het de meerprijs vaak niet waard.

Sommige machines zijn daarop dan wel een uitzondering, zoals een Starmix stofzuiger die iedere mishandeling doorstaat en zuigt als een beest (L-1635) of de Festool schuurmachines.

De Parkside spullen gaan echt wel is kapot en dat geldt ook voor de andere merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tillumen op 25-03-2026 13:56 ]

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:20
Ik ben zelf nogal fan van het wcd-systeem ;) zeker voor toestellen die je niet dagelijks gebruikt.
Een beetje off-topic, ik weet het, maar het is een optie die soms over het hoofd wordt gezien én best wel wat voordelen heeft: meer bang 4 buck, een versleten verlengsnoer is doorgaans goedkoper dan een nieuwe accu en netstroom is minder vaak leeg.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het spul van Parkside is zo goedkoop, en ik weet niet van te voren hoe zwaar mijn gebruik gaat zijn.

Daarom zou je overal zo goedkoop mogelijk kunnen beginnen, verslijt je een item? Dan koop je eentje van betere kwaliteit.

Overstappen op één batterij systeem gaat je zeer waarschijnlijk niet lukken. Dus waarom zou je jezelf tegen willen houden? Een extra lader?

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15:07
Ik heb 2 weken terug de eerste hand gelegd aan de Makita XGT serie. Momenteel loopt er een actie voor "Gratis" accu's bij de meeste webshops. ( boven de 450 ex btw een gratis accu van 40v, 5ah.)
Misschien tip om ook naar te kijken.

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:37
Hier heb ik ook een combinatie van Bosch Blauw (nieuw aangeschaft) en Festool (Marktplaats). Flinke verbouwing gehad dus gaandeweg alles vervangen van goedkoop naar meer serieus werk. Ik zou investeren in 1 accu platform, voor mij is dat Festool geworden. Langzaam zoek ik wat uit. Vooral fijn om bij Festool makkelijk te kunnen checken of apparaten gejat zijn dus dat is voor mij een pre. Volgens mij zit je altijd goed zolang je een A-merk kiest, Makita/DeWalt/Milwaukee/Festool.

Ik denk dat het vooral ligt aan het soort werk wat je wil doen, voor een warmtepomp installeren of wat onderhoud aan je auto/motor heb je wellicht niet eens dat super high-end spul nodig en kun je prima uit de voeten met een Parkside. (Ik heb hier de Parkside Multitool en dat ding doet echt perfect wat het moet doen voor mijn use case).

Mijn apparaten op het moment:
  • Schuurmachine - Festool (Accu)
  • Multitool - Parkside (kabel)
  • Bouwstofzuiger - Festool (kabel)
  • Slagschroef unit - Bosch Blauw (Accu)
  • Klopboor - Bosch Blauw (Accu)
  • Decoupeerzaag - Festool (Accu)
  • Bovenfrees - Festool (kabel)
  • Afkortzaag - Parkside
Te snel op send gedrukt: TLDR --> Parkside is top in mijn optiek. Voor het niet super specifieke werk --> een WCD apparaat!

[ Voor 5% gewijzigd door Mauritio op 25-03-2026 14:41 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:39

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
silverball schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:18:

Als je een keertje een klusje doet of voor eenmalig gebruik, koop je een parkside. Zelfs als het ding het na 1 klus niets meer wil doen heb je een goede deal. Als je vaker (zoals elke week) een klusje wil doen koop gewoon een prosumer merk (de walt, makita bosch blauw etc) . Bij voorkeur met betaalbare reserve onderdelen zodat je vele jaren plezier kan hebben van je aankoop. Daarnaast werkt een dergelijk merk doorgaan nauwkeuriger en zijn instellingen beter te reproduceren. als je geen prosumer geld uit wil geven blijf dan gewoon bij parkside. al die merken die er tussenin zitten zijn als ik eerlijk ben, gemiddeld gezien niet beter, maar wel duurder. Overegens hebben de meeste merken wel een aantal keer een actie waarbij je of gratis gereedschap krijgt of een accu. ze willen namelijk allemaal dat je afhankelijk wordt van hun accu systeem, maak daar gebruik van.

Buy Once, Cry Once

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

franssie

Save the albatross

TLDR: beide kunnen prima naast elkaar bestaan.

Ik heb beide, XLT en Parkside.
Ik vind de Makita schroeftollen fijner, maar de Parkside is zeker krachtig genoeg voor alles wat ik doe.
Ook heb ik van beide merken een recipro zaag, die van Parkside is krachtiger en die pak ik dus bijna altijd.
Accu cirkelzaag is dan weer van Makita, heerlijk ding.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
silverball schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:39:
Ik heb op het moment het volgende relevante accugereedschap in huis

• Wat mild spuitwerk
Standaard dingen. Ik wil wat meer op accu gaan doen vanwege gemak en bewegingsvrijheid. Nu heb ik de volgende keuzes:
  • Voor een habbekrats allerlei Parkside Performance apparatuur in huis halen
  • Door de zure appel heen bijten en langzamerhand over naar Makita LXT of DeWalt of ....?
Mijn concrete vraag is eigenlijk, heeft er iemand positieve ervaringen met Parkside Performance, is het 'goed genoeg' voor ietwat zwaar klussen in het weekend? Of verlies nemen en doorgaan naar echt profi spul, met ditto prijskaartje?
Ik heb ervaring met Parkside, een boormachine waar ik er tevreden over ben, ook het laatste wat ik ooit van Parkside nog in huis wil hebben, na nogal er teleurstellende ervaringen met ander Parkside machine, hun teleurstellende service voor slijtage onderdelen, en de machine zelf.

Tegenwoordig koop ik uitlsuitend nog Makita 18v, de goedkoopste aanbieder mag leveren, waarbij je het geluk kunt hebben dat je een gratis accu krijgt.
Ga uit van het standpunt dat ik een Makita machine koop voor de rest van mijn leven, en de goede onderdelenvoorziening, onderdeel tekeningen staan op internet.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:25
@silverball

Kijk naar welk merk de meest interessante lijn tools voor jou heeft.
Makita heeft onwijs veel in de lxt lijn, maar de concurrentie zit ook niet stil.

Diverse merken hebben gratis accu acties.
Je kunt dus gewoon losse body's kopen, en dat scheelt aanzienlijk.
Ik heb nog nooit een accu gekocht en ik heb er toch meer dan genoeg.
Alleen 2x een acculader om de gratis accu's weer op te laden. (heb makita en hikoki in huis)

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• TheUnknowny
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:12
Zelf ben ik gegaan voor Makita LXT voor het spul dat ik vaak gebruik en Parkside voor het spul dat ik eens in de 2 jaar nodig heb.

Makita heeft ook een cadeaupunten winkel waar je gratis extra accus of apparaten kunt kopen met punten die je krijg bij aanschaf van machines.

Als ik helemaal opnieuw zou moeten beginnen zou ik bij iets als troostwijk kijken voor een complete set en dan misschien nieuwe accus kopen.
Je kunt daar relatief goedkoop gereedschap op de kop tikken.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
silverball schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:39:
  • Wat mild spuitwerk
Ik zie bijna geen reden voor 18v of zoek je een geijkte 18v momentsleutel voor je auto/motor?

Ik spot alleen klopboorschroefmachine als 18v

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik heb best wel het een en ander aan parkside / parkside performance accu gereedschap aangeschaft in de afgelopen 3 jaar. Prima gebruik van kunnen maken in de beginjaren van het klussen en mijn eerste verbouwingen.

Echter, nu ik meer ben gaan klussen overweeg ik om komende jaren alles te gaan vervangen voor een meer profi merk. Ik heb inmiddels al 2 parkside performance schroefboormachines waar, zonder ze te laten vallen en bij normaal gebruik, enorme speling op de boorkop zit (echt boren doe ik met een bedrade bosch hamerboor). Ook de parkside cirkelzaag mist echt vermogen en de decoupeerzaag heeft ook al een keer de geest gegeven (wel vervangen binnen garantie).

Parkside is echt prima voor de prijs/kwaliteit, maar met de plannen die je hebt zou ik je adviseren te gaan voor een profesioneler merk.

DeWalt is wellicht interessant gezien de accu tackers die ze in hun collectie hebben en de hout klussen die je nog wilt doen. Zelf laatst ook aangeschaft, top spul.

"Hodor"- Hodor

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:01
De bouwstofzuiger van Parkside is prima, en het accugereedschap is inderdaad heel erg betaalbaar maar ik vraag me af of je daar op langere termijn tevreden over blijft als redelijk zware gebruiker. Zelf heb ik die gok niet genomen, en heb gekozen voor wat Bosch blauw accugereedschap.

Veel doe ik overigens met 230V: boorhamer, stofzuiger, schuurmachine, freesmachine, etc. Heel vaak wil je toch het stof afzuigen, en als er een slang aan hangt waarom zou een dun stroomsnoer dan plotseling een probleem zijn? Je kunt dan bovendien veel vrijer kiezen voor exact dat model van de fabrikant die voor dat item je het best bevalt. Dus ik heb Bosch, Metabo maar ook deWalt en Makita ertussen zitten. Er is naar mijn mening niet 1 fabrikant die van alles voor jou de beste keuze maakt, hoe zeer sommige mensen je dat ook wijs proberen te maken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Voor accuspul ben ik na wat pogingen langzamerhand overgestapt op Makita LXT tools, maar niet van alles een duur exemplaar. Maar zelfs m'n Makita accu grasmaaier van ruim 100,- doet het erg goed, dus ben blijkbaar snel tevreden.

Parkside heb ik alleen wat bedrade producten van. Afwerking is wat minder, tegelijkertijd doet het wel prima de klus. M'n vader heeft allerlei Parkside accu spul en dat voldoet, maar is wel minder krachtig en hij heeft 's wat moeten vervangen.

Als ik nu met niets moest beginnen kocht ik de Lidl webshop leeg met een stapel accu's en zou ik het wel zien, om eerlijk te zijn. Moest ik het dagelijks gebruiken (voor werk bijv) dan kocht ik zeker een merk als Makita (of beter/zwaarder), maar zo'n feest is het niet voor deze kantoortijger.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Dit weekend een vlonder in elkaar gedraaid. Met een makita (geen lxt denk ik) en een zwarte parkside boor/schoefmachine. En beide werkte prima. Voor beide heb ik slechts 2 accu's maar als er eentje leeg was ging de ander aan de lader en die was weer vol voor de ander leeg was.

Ik denk dat je voor het accugereedschap prima met parkside uit de voeten kan. Voor het zwaardere werk kijk ik (met behulp van het benoemde topic) wat het beste is voor mijn budget. Zo heb ik een dewalt afkortzaag en een makita invalzaag.

Uiteindelijk zijn er geen goede en slechte merken. Enkel goede en slechte producten.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 25-03-2026 20:29 ]

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:47
Ik zat ook al een tijdje met eenzelfde vraag maar dan eerst voor een accu schroefboormachine. In het verleden o.a. veel met Metabo gewerkt. Omdat recent de accu van mijn Worx het begaf, besloten de Parkside Performance 20V accu schroefboormachine te bestellen (de PABSP 20 Li C4) Accu (2Ah) + lader apart bijbesteld want dat zat er niet bij. Deze heeft een snel span boorkop van Rohm en brushless motor. Totaal ca 70 Euro en dan ook no 5 jaar garantie. Nog geen grotere klussen mee gedaan maar oogt degelijk. Wel wat meer geluid (iets gierend) en boorkop slingert heel iets (wat goed te zien is bij een 1,5 mm boortje).

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

franssie

Save the albatross

@Waah hier ook gedaan maar teruggegaan vaan 12V omdat zowel de 20V parkside als de 18V makita de RVS schoeven wisten te breken :+

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
franssie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:56:
@Waah hier ook gedaan maar teruggegaan vaan 12V omdat zowel de 20V parkside als de 18V makita de RVS schoeven wisten te breken :+
Je moet ook voorboren he :+

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een behoorlijke collectie Einhell PXC apparaten. Schroefmachine, cirkelzaag, decoupeerzaag, klopboor en nog wel wat apparaten.. Voor de weekendklusser vind ik het een dikke prima prijs/kwaliteit hebben. Tuurlijk zijn er ‘mooiere’ merken, maar dit doet wat het moet doen :)

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:56:
Dat is niet de 20 V Parkside & de 18 V Makita voorbehouden, zie hier voor meer achtergrond informatie over sterkteklassen van bouten, wat natuurlijk ook geld voor schroeven.
Rvs is een materiaal met een hoge sterkte, breekt daarom makkelijker.
https://boutenenmoerensho...tekenen-8-8-10-9-en-12-9/

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Makita LXT gaat lang mee.

Je kunt ook even afwachten of er acties zijn waar je bij een apparaat een 5 Ah accu erbij krijgt. Dat is bv. wel eens zo geweest met een heggenschaar (die ik sowieso op het oog had) van onder de €100. Ook bij de schroefboormachines zijn er wel eens zulke acties. Goedkoop zijn ze idd niet, maar bij regelmatig thuisgebruik gaan ze wel >10 jaar mee.

Bosch blauw ook prima spul.

Parkside heb ik dus wel voor 230V apparaten die ik niet zo vaak gebruik, met name zagen. En ook daarover tot nu toe geen klachten, voor het geld geloof ik zeker dat de Lidl daar echt zijn best doet iets met een zeer acceptabele kwaliteit en veiligheid te leveren.

Als ik jouw gebruik lees, dan is een deftige schroefboormachine van een van de genoemde "betere" merken (Makita, Bosch Blauw, deWalt) zeker te verantwoorden. Een houten schuur + vlonder bouwen, dan helpt degelijk spul. Voor de rest klinkt het gebruik me als relatief sporadisch dus ik zou er zelf geen berg geld in steken dan.

Bijvoorbeeld https://www.makita.nl/art...-boor-schroefmachine.html boort als een malle in hout en baksteen, ook met speedboren, en met grove schroeven maak ik me meer zorgen om mijn pols dan om het apparaat. Door de gelijkstroommotor kun je ook heel precies langzaam (maar indien nodig toch met kracht) schroeven. Bij projecten waar je een doos van 1000 schroeven bestelt, loont zoiets wel.

Echter, ja, zoeken naar een manier om aan de accu's te komen.
Pagina: 1