Bol cadeaukaarten na aankoop geblokkeerd: Wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.786 views

• bentesloots
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 25-03 09:55
Hallo tweakers,

Ik zie dat jullie levendige discussies hebben hier, dus ik wil mijn casus erbij toevoegen.
Ik heb 3 bol cadeaukaarten van 20 Euro gekocht voor een verjaardag.
*knip*

Maar dat bleek achteraf gezien het slechtste cadeau te zijn, want, wat blijkt? Ze hebben alle 3 cadeaukaarten na ontvangst geblokkeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfx41m5MIySYqR4oyPMlnZ4HKt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IVyBGSmK7hrodHJ1qbcZO9fa.png?f=fotoalbum_large

Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar ik kan niks en de klantenservice wil dit ook niet oplossen en dit alleen 'naar een interne afdeling' sturen. Dat betekent voor wie zich ingelezen heeft in de geheime codetaal van bol: Fraude-flag: Zaak afgewezen! Ookal heb je het gewoon gekocht met iDEAL.
Zie ook email die ze erna gestuurd hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hCcpLCQw4VPUY41Ms0fZ25ek34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cesi9PYkd6jjitNp7k53QAZH.png?f=fotoalbum_large
Wat nu?

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 25-03-2026 07:56 ]

• bentesloots
Reptile209 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:40:
Ik mis nog een en ander in je verhaal, misschien kan dat nog wat duidelijkheid geven:
- Je hebt betaald met iDeal, maar waar heb je ze gekocht? Online bij Bol, of bij een andere verkoper? Indien het tweede, dan moet je naar de verkoper toe lijkt me.
Bij bol: zie screenshot 1: *knip*
Reptile209 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:40:
- Hoe bedoel je: "na ontvangst geblokkeerd"? Je hebt ze gekregen en ze bleken geblokkeerd te zijn? Of kan het zijn dat ze bij het inwisselen geblokkeerd zijn (pin verkeerd of een shady transactie?)
Als je de pincode invoert, dan krijg je deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znZUL7xHq4v1uMQ4yfEnb5sQjw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKUPpoMmKClcQUE469guT3uc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 25-03-2026 07:56 ]

• bentesloots
Bedankt voor de suggesties.
Ik wil de volgende 2 opties nog proberen.
1) Sociale Media: Twitter/X:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1310upFv16m2RQ0aegTqZcce6Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GfWWKFEHFgeJMBWV2od5ssHX.png?f=fotoalbum_large
Vaak is de reactie: stuur persoonlijk bericht en zie eerdere berichtgeving...

2) Sommatie/aanmaning brief om (via de deurwaarder) uit te brengen:
SOMMATIE / AANMANING

Aan:
bol
Papendorpseweg 100
3528 BJ Utrecht
Nederland

Betreft: Sommatie tot terugbetaling wegens non-conformiteit
Hoofdsom: €60,00
Datum: 25 Maart 2026

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij sommeer ik u tot terugbetaling van een bedrag van €60,00, voortvloeiend uit een overeenkomst tot aankoop van drie cadeaukaarten via uw platform.

Ik heb deze cadeaukaarten op 21 maar 2026 via iDEAL betaald. Bij eerste gebruik bleken de kaarten echter direct geblokkeerd te zijn en derhalve onbruikbaar. Hiermee is sprake van een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, nu het geleverde niet voldoet aan hetgeen ik op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Dit leidt tot non-conformiteit.

Ondanks eerdere contacten met uw klantenservice is tot op heden geen werkende oplossing geboden, noch heeft terugbetaling plaatsgevonden.

Ik sommeer u hierbij om binnen 7 (zeven) dagen na dagtekening van deze brief:

1) het volledige bedrag van €60,00 terug te betalen op rekening [IBAN] t.n.v. Bente Sloots.
of
2) zorg te dragen voor deugdelijke, werkende vervangende cadeaukaarten.

Bij gebreke van tijdige en volledige nakoming verkeert u in verzuim en behoud ik mij het recht voor om zonder nadere aankondiging verdere (rechts)maatregelen te nemen. Daarbij zal tevens aanspraak worden gemaakt op wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten.

Alle rechten en weren worden uitdrukkelijk voorbehouden.

Hoogachtend,

Bente Sloots
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.