Bol cadeaukaarten na aankoop geblokkeerd: Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• bentesloots
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 01:43
Hallo tweakers,

Ik zie dat jullie levendige discussies hebben hier, dus ik wil mijn casus erbij toevoegen.
Ik heb 3 bol cadeaukaarten van 20 Euro gekocht voor een verjaardag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMbekPKX8qcwfCEGNjJiGAN3BbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmsUcgdSVwuk0cIFIsICdtuC.png?f=fotoalbum_large

Maar dat bleek achteraf gezien het slechtste cadeau te zijn, want, wat blijkt? Ze hebben alle 3 cadeaukaarten na ontvangst geblokkeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfx41m5MIySYqR4oyPMlnZ4HKt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IVyBGSmK7hrodHJ1qbcZO9fa.png?f=fotoalbum_large

Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar ik kan niks en de klantenservice wil dit ook niet oplossen en dit alleen 'naar een interne afdeling' sturen. Dat betekent voor wie zich ingelezen heeft in de geheime codetaal van bol: Fraude-flag: Zaak afgewezen! Ookal heb je het gewoon gekocht met iDEAL.
Zie ook email die ze erna gestuurd hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hCcpLCQw4VPUY41Ms0fZ25ek34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cesi9PYkd6jjitNp7k53QAZH.png?f=fotoalbum_large
Wat nu?

[ Voor 31% gewijzigd door bentesloots op 25-03-2026 00:22 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57

Reptile209

- gers -

Ik mis nog een en ander in je verhaal, misschien kan dat nog wat duidelijkheid geven:
- Je hebt betaald met iDeal, maar waar heb je ze gekocht? Online bij Bol, of bij een andere verkoper? Indien het tweede, dan moet je naar de verkoper toe lijkt me.
- Hoe bedoel je: "na ontvangst geblokkeerd"? Je hebt ze gekregen en ze bleken geblokkeerd te zijn? Of kan het zijn dat ze bij het inwisselen geblokkeerd zijn (pin verkeerd of een shady transactie?)

[ Voor 12% gewijzigd door Reptile209 op 25-03-2026 00:41 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:41
@Reptile209 als je goed kijkt zie je een bestelling van 3 kaarten staan bij bol...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57

Reptile209

- gers -

Aggressor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:41:
@Reptile209 als je goed kijkt zie je een bestelling van 3 kaarten staan bij bol...
Die had ik gemist idd. Dan harder aandringen bij Bol wat er dan frauduleus aan zou zijn, met screenshot van bestelling en van je rekeningafschrift erbij.

Zo scherp als een voetbal!

• bentesloots
Reptile209 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:40:
Ik mis nog een en ander in je verhaal, misschien kan dat nog wat duidelijkheid geven:
- Je hebt betaald met iDeal, maar waar heb je ze gekocht? Online bij Bol, of bij een andere verkoper? Indien het tweede, dan moet je naar de verkoper toe lijkt me.
Bij bol: zie screenshot 1: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-S6V8VYVE8EBK5sLWI4DzGz_C54=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wp9fiKl1ium7JK9LCIzAamUU.png?f=fotoalbum_large
Reptile209 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:40:
- Hoe bedoel je: "na ontvangst geblokkeerd"? Je hebt ze gekregen en ze bleken geblokkeerd te zijn? Of kan het zijn dat ze bij het inwisselen geblokkeerd zijn (pin verkeerd of een shady transactie?)
Als je de pincode invoert, dan krijg je deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znZUL7xHq4v1uMQ4yfEnb5sQjw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKUPpoMmKClcQUE469guT3uc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door bentesloots op 25-03-2026 00:56 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

bentesloots schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:54:
[...]

Bij bol: zie screenshot 1: [Afbeelding]

[...]

Als je de pincode invoert, dan krijg je deze foutmelding:
[Afbeelding]
Doe even niet je naam en alles posten op een forum.. pas de afbeeldingen aan.

Si vis pacem, para bellum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Haal wel even jouw adres weg uit het screenshot. Anyhow, je hebt de bon bij Bol.com gekocht, wat zeiden ze toen je hen contracteerde? Zij zijn de enigen die het kunnen oplossen.

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2026 00:58 ]

• bentesloots
CH4OS schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:56:
Haal wel even jouw adres weg uit het screenshot.
Aangepast!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Is ook niet handig je klantnummer en bestelnummer zo open te laten.

Maar als ik zoek op je bestel adres net zie ik geen woonadres daar alleen bedrijven. mogelijk dat daarom bol.com denkt '''hoho wacht eens even''? Niet dat je niet op een werkadres oid kan bestellen maar als dat geen echt adres en mensen bestellen op dat adres vaker dingen waar iets fout mee gaat kan bol ook vraagtekens plaatsen (dit is even giswerk)

En is je bol account eerder gebruikt voor bestellingen die goed zijn gegaan of is dit je eerste bestelling met deze gegevens?

[ Voor 34% gewijzigd door 42dpi op 25-03-2026 01:04 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vervaldatum is ook wel een beetje érg kort. Wellicht is de kaart ingetrokken en heb je een nieuwe gekregen.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

CH4OS schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 01:04:
Vervaldatum is ook wel een beetje érg kort. Wellicht is de kaart ingetrokken en heb je een nieuwe gekregen.
Dat is de factuur datum ''vervalling''

• bentesloots
CH4OS schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 01:04:
Nee, bol zet standaard op alle facturen een vervaldatum van 2 weken na factuurdatum. Als jij inlogt op bol en een factuur download, dan zie jij dat ook! Ze geven geen nieuwe!

• bentesloots
42dpi schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:59:
[...]
En is je bol account eerder gebruikt voor bestellingen die goed zijn gegaan of is dit je eerste bestelling met deze gegevens?
Eerder is het wel goed gegaan. Opeens een fraude-flag en niemand die wil helpen.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

bentesloots schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 01:07:
[...]

Eerder is het wel goed gegaan. Opeens een fraude-flag en niemand die wil helpen.
Ook op dat zelfde bestel adres?

• bentesloots
42dpi schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 01:08:
[...]

Ook op dat zelfde bestel adres?
Ja!

• bentesloots
Wat ze hier zeggen is misschien wel: met cadeaukaarten kan gefraudeerd worden. Iedereen die zo'n cadeaukaart koopt, heeft volgens onze algoritmes enige overeenkomsten met zulke fraude.

Kan wel zijn, maar dan ben je dus je geld kwijt!

[ Voor 12% gewijzigd door bentesloots op 25-03-2026 01:11 ]

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dan moet je bol in gebreken stellen en dreigen met aangifte van diefstal, eis een verklaring waarom ze in eens die cadeaukaarten blokkeren terwijl wat je zegt andere bestellingen wel goed gingen met zelfde gegevens betaling. Als ze alsnog weiger maak een melding bij je bank en eventueel ga naar de politie.

Gelijk hebben is als gelijk krijgen maar je zult waarschijnlijk meer moeite moeten dan wat je nu hebt gedaan en ze overtuigen het menes is van jou kant.
bentesloots schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 01:09:
Wat ze hier zeggen is misschien wel: met cadeaukaarten kan gefraudeerd worden. Iedereen die zo'n cadeaukaart koopt, heeft volgens onze algoritmes enige overeenkomsten met zulke fraude.

Kan wel zijn, maar dan ben je dus je geld kwijt!
Zoals je zelf aangeeft als ze met dezelfde rekening achter ideal eerder iets hebt besteld en dat is allemaal goed gegaan je naar eer en geweten niks raars doet of fraude is vermoeden geen veroordeling, ik ga uit van jou kan van het verhaal dan is bol je zeker een verklaring schuldig en terugbetaling.

[ Voor 35% gewijzigd door 42dpi op 25-03-2026 01:13 ]

• bentesloots
42dpi schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 01:11:
Dan moet je bol in gebreken stellen
Wat als ze dan niks doen?
Maar de politie zal zeggen dat het een civiel contractueel geschil is waar ze niks bij kunnen doen.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Diefstal is diefstal niet leveren van betaalde goederen is diefstal ook al zeggen ze ''wij denken'' wie eist bewijst en dat doen ze dus niet. Politie gaat er niet met loeiende sirens heen of direct iets doen maar je hebt het wel vastgelegd. Niet onschuldige individuen gaan over algemeen niet naar de politie aangifte doen.

Maak een email of aangetekende brief stuur dit naar bol.com dat je ze sommeert voor een verklaring en ze ingebreken stelt voor het niet nakomen van de bestelling.

Heb je bol al geprobeerd te bellen?

Bol blijven vragen waarom ze dit doen en geen genoegen nemen met "wij vermoeden iets"

[ Voor 39% gewijzigd door 42dpi op 25-03-2026 01:29 ]

Pagina: 1