Mijn buurvrouw wil niet meewerken voor het plaatsen van een nieuwe schutting helaas. De schutting is in een niet zo'n goede staat. Groeit ook een conifeer op haar helft en die drukt tegen de schutting aan ( is helaas verjaard ). Zit nu te denken om een schutting tegen die schutting aan te zetten met een bepaalde afstand ertussen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vraag
Alle reacties
Waar staat de huidige schutting, op de erfgrens of op haar grond?
Als die op de erfgrens staat ben je in principe samen aansprakelijk voor onderhoud van de oude schutting, en ook voor bijv. schade als die omvalt.
Ook als die boom zelf verjaard is kun je de buren aansprakelijk stellen voor het daarmee beschadigen van jouw schutting.
Als je een schutting voor de huidige schutting zet is het niet meer mogelijk om onderhoud aan de oude schutting te plegen, die verplichting heb je wel (ladderrecht).
En goed op letten dat die buren (of evt. nieuwe buren in de toekomst) niet de oude schutting verwijderen en/of een grotere tuin in gebruik nemen, want als je dat 20 jaar toestaat verjaart dat gebruik ook
Als die op de erfgrens staat ben je in principe samen aansprakelijk voor onderhoud van de oude schutting, en ook voor bijv. schade als die omvalt.
Ook als die boom zelf verjaard is kun je de buren aansprakelijk stellen voor het daarmee beschadigen van jouw schutting.
Als je een schutting voor de huidige schutting zet is het niet meer mogelijk om onderhoud aan de oude schutting te plegen, die verplichting heb je wel (ladderrecht).
En goed op letten dat die buren (of evt. nieuwe buren in de toekomst) niet de oude schutting verwijderen en/of een grotere tuin in gebruik nemen, want als je dat 20 jaar toestaat verjaart dat gebruik ook
Staat de schutting op de erfgrens of op jouw grond? op jouw grond dan mag je die gewoon vervangen. Kan de buurvrouw hoog en laag springen maar heeft ze weinig over te zeggen. En anders gewoon op jouw grond, het wordt alleen wel lastig monteren en of onderhoud plegen aan de kant van de buurvrouw op die manier.
Dus eigenlijk wat Oon ook al schrijft.
Dus eigenlijk wat Oon ook al schrijft.
Wil ze inderdaad niet meehelpen of meebetalen? Als je toch op eigen kosten een hele andere schutting er langs wil zetten op jouw kosten stel dan voor dat je alles vervangt op jouw kosten en dat het daarna voor de helft weer van haar is. Veel verschil maakt dat voor jou niet en je hebt wat je als eerste wilde nl 1 nieuwe schutting ipv 1 oude en 1 nieuwe. Kan je meteen de conifeer wat snoeien op moment dat je dar bent aanbeland.
Sinds wanneer mag een boom vanwege verjaring de schutting ontwrichten? Dat zou een beetje raar zijn wat mij betreft.
Verder wat Bamboozled zegt.
Verder wat Bamboozled zegt.
-excuses-
[ Voor 166% gewijzigd door Glenfiddich op 24-03-2026 19:25 . Reden: te vroeg, nog niet voldoende informatie, niet goed gelezen- ]
Catch a smile out there!
Ik vind de staat van de schutting wel meevallen eigenlijk 
En de conifeer valt ook wel mee toch
[Juridisch advies gevraagd i.v.m. conifeer over de schutting
Ey!! Macarena \o/
Die's helemaal mooi ...RaZ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:25:
Ik vind de staat van de schutting wel meevallen eigenlijk
Gewoon alles aan 'overhang' boven je eigen grond terugsnoeien, eens kijken hoelang dat die 'conifeer' van de buurvrouw nog denk een 'groene' conifeer te kunnen zijn
Hint: Ze worden na zó ver terugsnoeien héél snel 'Goud Kleurig' ....Ook mooi
@vincent_1971
Heeft je buurvrouw ook al gezien hoe háár bomen zich aan jouw kant van de schutting 'manifesteren'? Ik zou het hele debacle eerst even op een nette manier proberen op te gaan lossen, misschien heeft ze wel een emotionele band met die boomjes doordat die dingen lang gelden door haar kinderen geplaatst zijn (?).... En je hebt ten alle tijden liever een 'goede buur dan een verre vriend'.
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 24-03-2026 20:15 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat andere topic met foto van de conifeer gezien hebbende:
Je kunt haar te allen tijde aanmanen dat ze het deel dat over de erfgrens hangt verwijdert, en het zelf wegsnoeien als ze daar geen gehoor aan geeft.
Die vordering verjaart niet.
Je kunt haar te allen tijde aanmanen dat ze het deel dat over de erfgrens hangt verwijdert, en het zelf wegsnoeien als ze daar geen gehoor aan geeft.
Die vordering verjaart niet.
Catch a smile out there!
Nou heb al aangeboden die conifeer om te kappen of te laten kappen. Ken een hovenier die mijn haar boomstronken weg kan frezen. Echter dat is al een probleem voor haar. Die frees kan bv niet door haar schuur naar de tuin. Zit te veel rommel ertussen. Enzovoort.
De schutting staat op de erfgrens. De conifeer is ruim 20 jaar oud en steunt voor een deel op de schutting.
De schutting staat op de erfgrens. De conifeer is ruim 20 jaar oud en steunt voor een deel op de schutting.
[ Voor 17% gewijzigd door vincent_1971 op 24-03-2026 19:51 ]
Als ze dat wegfrezen niet erg vind.... Kán er een frees in jouw tuin komen? Je kunt dan even de schuttingpanelen weg pakken (zijn geschroefd?) en vanuit jouw tuin laten 'kappen en zagen' ....vincent_1971 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:49:
Nou heb al aangeboden die conifeer om te kappen of te laten kappen. Ken een hovenier die mijn haar boomstronken weg kan frezen. Echter dat is al een probleem voor haar. Die frees kan bv niet door haar schuur naar de tuin. Zit te veel rommel ertussen. Enzovoort.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Precies want die schutting wilde je toch al vervangen, zet hem dan meteen helemaal op jouw grond, dan ben je van het gezeur af.
- Zo'n hoge boom (dat is het) mag helemaal niet bij de erfgrens staan (volgens mij twee meter) maar er speelt ook wat lokaals (APV). Een heg is 50 cm
- Boom gaat over de erfgrens heen
Wil je het hard spelen moeten die coniferen eruit.
Schutting kan je niks mee. Je kan niet eisen dat deze vervangen moet worden. Je kan een schutting op je eigen grond er tegen aan zetten.
Schutting kan je niks mee. Je kan niet eisen dat deze vervangen moet worden. Je kan een schutting op je eigen grond er tegen aan zetten.
[ Voor 19% gewijzigd door Joost1981_2 op 25-03-2026 09:33 ]
Ja dat het niet mag is zeker..maar je hebt ook zoiets als verjaringJoost1981_2 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:30:
- Zo'n hoge boom (dat is het) mag helemaal niet bij de erfgrens staan (volgens mij twee meter) maar er speelt ook wat lokaals (APV). Een heg is 50 cm
Dan heb je het zo gekocht. Accepteren dusvincent_1971 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:53:
[...]
Ja dat het niet mag is zeker..maar je hebt ook zoiets als verjaring
Ze is dus niet per see tegen het verwijderen van de conifeer? Kan je het niet handmatig zelf doen?
De wortels zullen de schutting toch laten doen omvallen? Repareer jij dat deel. Je weet niet hoe breed ze het € heeft.
Andere vraag. Is het koop of huur?
Maar kortaf, zij hoeft helemaal niets.
Jij mag tegen haar schutting bouwen.
Ladder recht is wat anders dan onderhoud voor een schutting.
Jij mag gewoon snoeien.
Jij mag de schutting terug rechtop duwen zodat deze van jouw erf af is.
Als je een koop woning hebt en de buurvrouw een huur woning, bekijk heel goed wat de grens is van je kavel. Ik heb wat bouw tekeningen van voormalige woningbouw woningen en de kavel grens loopt regelmatig anders dan wat er in het kadaster staat of wat de Notaris in handen krijgt of makelaar jouw verteld.
Voorbeeld, hier niet ver vandaan, staan er garage boxen waarvan alle kopers denken dat ze voor hun garage box mogen parkeren vanwege de tekeningen van de Makelaar. Er lopen soms tuintjes door alsof het het voor de garage nog een stuk grond zit wat bij het kavel hoort en jaren toegestaan door de woningbouw. Maar het kavel op de bouw tekening en bij het kadaster zegt wat anders. Helaas pinda kaas, er was 1 klacht van de ene buur naar de andere over een schutting. Gemeente en brandweer kwamen ook even kijken en alle auto's en de te ver doorlopende schuttingen moesten verwijderd worden. Er mocht voor de garage niet meer geparkeerd worden. Het gaat erom wat is werkelijk de grens van het kavel is. Simpel de paal precies op de grens is in beton gestort, jij mag dat deel van het beton weghalen. Of het buur vriendelijk is is wat anders.
Verjaring bestaat maar niet altijd.
Je weet niet wat de vorige bewoner ooit gemeld heeft. en dan behoeft het dus nog niet verjaard of geaccepteerd te zijn.
Zelf heb ik een stuk grond, waar ik naar naast wonende bewoners en de gemeente opmerkingen heb geplaatst via de mail en web forms zodat ik een case nummer heb in geval van.
De wortels zullen de schutting toch laten doen omvallen? Repareer jij dat deel. Je weet niet hoe breed ze het € heeft.
Andere vraag. Is het koop of huur?
Maar kortaf, zij hoeft helemaal niets.
Jij mag tegen haar schutting bouwen.
Ladder recht is wat anders dan onderhoud voor een schutting.
Jij mag gewoon snoeien.
Jij mag de schutting terug rechtop duwen zodat deze van jouw erf af is.
Als je een koop woning hebt en de buurvrouw een huur woning, bekijk heel goed wat de grens is van je kavel. Ik heb wat bouw tekeningen van voormalige woningbouw woningen en de kavel grens loopt regelmatig anders dan wat er in het kadaster staat of wat de Notaris in handen krijgt of makelaar jouw verteld.
Voorbeeld, hier niet ver vandaan, staan er garage boxen waarvan alle kopers denken dat ze voor hun garage box mogen parkeren vanwege de tekeningen van de Makelaar. Er lopen soms tuintjes door alsof het het voor de garage nog een stuk grond zit wat bij het kavel hoort en jaren toegestaan door de woningbouw. Maar het kavel op de bouw tekening en bij het kadaster zegt wat anders. Helaas pinda kaas, er was 1 klacht van de ene buur naar de andere over een schutting. Gemeente en brandweer kwamen ook even kijken en alle auto's en de te ver doorlopende schuttingen moesten verwijderd worden. Er mocht voor de garage niet meer geparkeerd worden. Het gaat erom wat is werkelijk de grens van het kavel is. Simpel de paal precies op de grens is in beton gestort, jij mag dat deel van het beton weghalen. Of het buur vriendelijk is is wat anders.
Verjaring bestaat maar niet altijd.
Je weet niet wat de vorige bewoner ooit gemeld heeft. en dan behoeft het dus nog niet verjaard of geaccepteerd te zijn.
Zelf heb ik een stuk grond, waar ik naar naast wonende bewoners en de gemeente opmerkingen heb geplaatst via de mail en web forms zodat ik een case nummer heb in geval van.
[ Voor 9% gewijzigd door Lord Anubis op 25-03-2026 12:43 . Reden: typo's ]
Mag ik dan van mijn kant uit de conifeer snoeien ? Denk als ik dat doe die conifeer het lootje gaat leggen
Man voordat ik de foto zag dacht ik 'hoe groot kan zo'n ding zijn' - dat is niet OK zo. Zeker met een forse wind als vandaag vind ik dat best een eng iets om zo te hebben staan. Ik zou daar persoonlijk geen nieuwe schutting tegenaan willen zetten. Laat lekker kapot waaien, en zet dan samen wat nieuws neer?
Nou er is ook een overkapping gepland aan het huis. Als je die overkapping plaatst heb je gern ruimte meer voor een nieuwe schutting naast die schutting.Zebby schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:40:
Man voordat ik de foto zag dacht ik 'hoe groot kan zo'n ding zijn' - dat is niet OK zo. Zeker met een forse wind als vandaag vind ik dat best een eng iets om zo te hebben staan. Ik zou daar persoonlijk geen nieuwe schutting tegenaan willen zetten. Laat lekker kapot waaien, en zet dan samen wat nieuws neer?
:strip_exif()/f/image/q8LN4FoF6yB0QU01eDsCljpm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DO2W54cC6i8uS1zMptmzAARS.jpg?f=fotoalbum_large)
Achterkant van de woningen
Heb al voorgesteld om met de 2 buren gelijk de schutting tegen vervangen. Kreeg als antwoord dat de schutting nog goed was. Tja eens houdt het op
Zie eigenlijk niets spannends hoor. Ik zie ook niet jouw situatie naar jouw erf toe. Geen foto van hoe het over jouw erf hangt?
Officeel mag een boom binnen twee van de afscheiding niet hoger zijn dan de schutting of scheidsmuur. Als de schutting b.v 2 meter hoog is, dan mag de boom dus ook maximaal 2 meter hoog zijn. Als de boom verder dan 2 meter van de erfgrens staat is er geen bovengrens mits deze geen overlast zorgt. Een paar uur geen zon in de tuin gaat geen gemeente of rechter iets erover zeggen.
Officeel mag een boom binnen twee van de afscheiding niet hoger zijn dan de schutting of scheidsmuur. Als de schutting b.v 2 meter hoog is, dan mag de boom dus ook maximaal 2 meter hoog zijn. Als de boom verder dan 2 meter van de erfgrens staat is er geen bovengrens mits deze geen overlast zorgt. Een paar uur geen zon in de tuin gaat geen gemeente of rechter iets erover zeggen.
[ Voor 60% gewijzigd door Lord Anubis op 25-03-2026 17:31 ]
Lord Anubis schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:25:
Zie eigenlijk niets spannends hoor. Ik zie ook niet jouw situatie naar jouw erf toe. Geen foto van hoe het over jouw erf hangt?
:strip_exif()/f/image/DX0lGN1lRDAiYe88hFS9zIiF.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat om deze boom. Ernaast komt in de nabije toekomst ern overkapping
laserwaterpas op de schutting, standje verticaal en alles wat er rechts van je lijntje zit eraf.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Wat dan gaat gebeuren: buurvrouw haalt haar oude schutting weg en heeft een stuk tuin erbij.vincent_1971 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:29:
Zit nu te denken om een schutting tegen die schutting aan te zetten met een bepaalde afstand ertussen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou persoonlijk de schutting zelf betalen, de oude weghalen en de boom + stronk ook laten verwijderen of zelf verwijderen. Scheelt je heel wat negatieve energie en gedachten en levert een goede band met de buurvrouw op waar je jaren lang nog plezier van kan hebben.
Dat groen aan jouw kant gaat niet meer aangroeien, je blijft daar bovenin een bruine plek zien. Buurvrouw doet niks en boom gaat hier niet aan dood en als hij al doodgaat laat buurvrouw hem ook staan. Dat is het ergste dat kan gebeuren.vincent_1971 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:31:
Mag ik dan van mijn kant uit de conifeer snoeien ? Denk als ik dat doe die conifeer het lootje gaat leggen
Je gaat toch die schutting kennelijk kopen, los het gewoon op en regel het goed, dan betaald ze maar niet mee.
[ Voor 33% gewijzigd door phoney870 op 25-03-2026 20:39 ]
Dit dus. Ik zou het proberen te ruilen. Jij regelt een nette nieuwe schutting, maar dan wil je wel dat de coniferen eruit gaan.phoney870 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:36:
[...]
Dat groen aan jouw kant gaat niet meer aangroeien, je blijft daar bovenin een bruine plek zien. Buurvrouw doet niks en boom gaat hier niet aan dood en als hij al doodgaat laat buurvrouw hem ook staan. Dat is het ergste dat kan gebeuren.
Je gaat toch die schutting kennelijk kopen, los het gewoon op en regel het goed, dan betaald ze maar niet mee.
als je mijn buurman was zouden we heel snel in de rechtbank staat en had je een hoop uit te leggen.Will_M schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:30:
[...]
Die's helemaal mooi ...
Gewoon alles aan 'overhang' boven je eigen grond terugsnoeien, eens kijken hoelang dat die 'conifeer' van de buurvrouw nog denk een 'groene' conifeer te kunnen zijn
Hint: Ze worden na zó ver terugsnoeien héél snel 'Goud Kleurig' ....Ook mooi
@vincent_1971
Heeft je buurvrouw ook al gezien hoe háár bomen zich aan jouw kant van de schutting 'manifesteren'? Ik zou het hele debacle eerst even op een nette manier proberen op te gaan lossen, misschien heeft ze wel een emotionele band met die boomjes doordat die dingen lang gelden door haar kinderen geplaatst zijn (?).... En je hebt ten alle tijden liever een 'goede buur dan een verre vriend'.
het is in Nederland verboden om andermans eigendom moedwillig te beschadigen of te vernietigen en als je dat dan ook nog expres doet komt daar ook nog strafrechtelijke vernieling bij kijken. en je mag er donder op zeggen dat ik het OM handhavingsverzoeken blijf sturen totdat ze er gillend van worden!
dat wil echter niet zeggen dat ik de buren van OP niet ook eens zou vragen hoe zij denken over de schade die hun boom aan een schutting heeft veroorzaakt. je kunt een boom prima terugsnoeien maar wel op een manier dat die niet kapot gaat. en als dat een probleem is ook gewoon op kosten van de eigenaar die de overlast veroorzaakt.
een schutting op de erfgrens is in ieder geval gemeenschappelijk maar als de staat ervan dusdanig is dat die problemen veroorzaakt voor één van de buren, kun je eenzijdig bepalen dat hij weg moet zodat je op eigen grond (5cm van erfgrens) een nieuwe kunt plaatsen. dat kun je bijvoorbeeld doen als hij sterk overhangt of als hij drijgt om te vallen en reparatie niet kan (bijvoorbeeld door die boom),
Verjaring betekent dat het niet weg gehaald mag worden, maar ze zijn zeker niet 20 jaar lang zo hoog neem ik aan en hangen ook vast geen 20 jaar over de erfgrens. Verjaring betekent niet dat je de bomen niet moet onderhouden om geen overlast te veroorzaken.
The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026
Heb je gevraagd waarom ze niet wil meewerken?
Misschien is ze wel bang voor de kosten. Het ziet er niet uit als een heel welvarende omgeving. Misschien wil ze zelf de bomen stiekem ook wel weg, al lees ik excuses over gereedschap. Maar misschien is een nieuwe schutting ook te duur en is ze bang dat het een (verwijderen bomen) tot het ander leidt (kosten schutting of nieuwe plant). Ik zou proberen verder te graven en als je het echt graag wilt expliciet vermelden dat je bereid bent de kosten op je te nemen. En geef haar dan wat bedenktijd.
Misschien is ze wel bang voor de kosten. Het ziet er niet uit als een heel welvarende omgeving. Misschien wil ze zelf de bomen stiekem ook wel weg, al lees ik excuses over gereedschap. Maar misschien is een nieuwe schutting ook te duur en is ze bang dat het een (verwijderen bomen) tot het ander leidt (kosten schutting of nieuwe plant). Ik zou proberen verder te graven en als je het echt graag wilt expliciet vermelden dat je bereid bent de kosten op je te nemen. En geef haar dan wat bedenktijd.
Kwestie van buurvrouw verzoeken al het overhangend groen te verwijderen binnen 4 weken.i-chat schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:24:
[...]
als je mijn buurman was zouden we heel snel in de rechtbank staat en had je een hoop uit te leggen.
het is in Nederland verboden om andermans eigendom moedwillig te beschadigen of te vernietigen en als je dat dan ook nog expres doet komt daar ook nog strafrechtelijke vernieling bij kijken. en je mag er donder op zeggen dat ik het OM handhavingsverzoeken blijf sturen totdat ze er gillend van worden!
dat wil echter niet zeggen dat ik de buren van OP niet ook eens zou vragen hoe zij denken over de schade die hun boom aan een schutting heeft veroorzaakt. je kunt een boom prima terugsnoeien maar wel op een manier dat die niet kapot gaat. en als dat een probleem is ook gewoon op kosten van de eigenaar die de overlast veroorzaakt.
een schutting op de erfgrens is in ieder geval gemeenschappelijk maar als de staat ervan dusdanig is dat die problemen veroorzaakt voor één van de buren, kun je eenzijdig bepalen dat hij weg moet zodat je op eigen grond (5cm van erfgrens) een nieuwe kunt plaatsen. dat kun je bijvoorbeeld doen als hij sterk overhangt of als hij drijgt om te vallen en reparatie niet kan (bijvoorbeeld door die boom),
Doet ze dat niet dan mag je het zelf doen.
En als die boom dan het loodje legt, jammer dan.
dat is iets heel anders dan,En als die boom dan het loodje legt, jammer dan.
lekker hakken tot ie dood gaat want dan ben je van het gezeik af zoals eerder door iemand werd geroepen.
Mijn buren hebben ook zo'n conifeer. Wij noemen het altijd de brokkoli omdat die zo raar gesnoeid is. Verder geen klachten over de brokkoli, het helpt tegen de inkijk en liever in zijn tuin dan de mijneWill_M schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:30:
[...]
Die's helemaal mooi ...
[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 26-03-2026 10:30 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nou ben al een paar keer bij haar en de buurman ernaast geweest ( delen dezelfde schutting ). Echter ze is een beetje het type...kluizenaar zeg maar. Wil als het kan geen vreemden over de vloer en haar garage staat propvol. Schutting tijdelijk weghalen is een probleem zit helaas niet vast met schroeven die schutting. Oh en ziet er misschien niet zo welvarend uit maar is toch een redelijk nieuwe wijk ( 2001 ) dicht bij de rijksweg. Maar een ieder heeft zo de eigen mening over onderhoudt.MikaX schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:56:
Heb je gevraagd waarom ze niet wil meewerken?
Kosten zijn tot nu toe, hovenier €500,- schutting ( mijn 3 delen, dus ook 1 deel eventueel gemeenschappelijk + poort ) €4500,- Maar kan me voorstellen dat niet iedereen zoiets in de zak heeft zitten.
Dat vind ik ook nog een aardig bedrag om de boel een beetje ‘op te leuken’. Ook met een vollere portemonnee zou ik toch wel even moeten slikken en nadenken of ik het wel écht noodzakelijk zou vinden en of het niet goedkoper kan.vincent_1971 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:44:
[...]
Nou ben al een paar keer bij haar en de buurman ernaast geweest ( delen dezelfde schutting ). Echter ze is een beetje het type...kluizenaar zeg maar. Wil als het kan geen vreemden over de vloer en haar garage staat propvol. Schutting tijdelijk weghalen is een probleem zit helaas niet vast met schroeven die schutting. Oh en ziet er misschien niet zo welvarend uit maar is toch een redelijk nieuwe wijk ( 2001 ) dicht bij de rijksweg. Maar een ieder heeft zo de eigen mening over onderhoudt.
Kosten zijn tot nu toe, hovenier €500,- schutting ( mijn 3 delen, dus ook 1 deel eventueel gemeenschappelijk + poort ) €4500,- Maar kan me voorstellen dat niet iedereen zoiets in de zak heeft zitten.
Wat verder in me opkomt: Type kluizenaar: waar leeft ze van? In haar eentje. Klinkt niet als een carrièrevrouw. En dus bijbehorende middelen misschien?
Nou buurvrouw werkt gewoon. Heeft dat huis gekocht toen het gebouwd werd ( 2001 ). Qua onderhoud niet echt veel aan gedaan. Geen idee wat haar middelen precies zijn. Wel dat ze een ID-4 rijdt en zie geregeld spullen die gebracht worden daar o.a. Ikea spulMikaX schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:24:
[...]
Dat vind ik ook nog een aardig bedrag om de boel een beetje ‘op te leuken’. Ook met een vollere portemonnee zou ik toch wel even moeten slikken en nadenken of ik het wel écht noodzakelijk zou vinden en of het niet goedkoper kan.
Wat verder in me opkomt: Type kluizenaar: waar leeft ze van? In haar eentje. Klinkt niet als een carrièrevrouw. En dus bijbehorende middelen misschien?
Je kan de Coniferen probleemloos in hoogte halveren, daar herstellen ze goed van en blijven dan ook groen.
Ik zou de panelen demonteren en daar takken weghalen zodat de schutting weer recht kan staan.
Het lijkt dat de planken/ panelen nog goed zijn. Misschien 1 of 2 palen vervangen en de panelen terug monteren.
Kosten: 1 volle aanhanger groenafval en 2 palen en montage materiaal op 1 vrije zaterdag.
De Coniferen blijven gewoon groen en niet te groot.
Iedereen tevreden.
Ik zou de panelen demonteren en daar takken weghalen zodat de schutting weer recht kan staan.
Het lijkt dat de planken/ panelen nog goed zijn. Misschien 1 of 2 palen vervangen en de panelen terug monteren.
Kosten: 1 volle aanhanger groenafval en 2 palen en montage materiaal op 1 vrije zaterdag.
De Coniferen blijven gewoon groen en niet te groot.
Iedereen tevreden.
Pagina: 1