Hallo, sinds kort hebben wij een jaren 70 woning gekocht, met nog wat werk aan. De bijkeuken bijvorrbeeld s een leuke ruimte en kan een likje verf gebruiken. Ik heb alleen gemerkt dat de vloer heel koud aanvoelt en omdat we de oude tegels toch waarschijnlijk willen vervangen leek me wat extra isolatie wel nuttig. Als ik echter zoek op internet is het meest voorkomende advies de hele betonvloer uitbreken en dat zie ik niet zitten.
Ik vroeg me dus af of het ook mogelijk is om bovenop de betonvloer iets van isolatie aan te brengen en daar bovenop dan weer bijvoorbeeld nieuwe tegels of een gietvloer of iets dergelijks. De hoogte is 220 cm. Niet superhoog, maar als daarvan een paar cm in isolatie zou gaan zitten zou ik niet zo erg vinden.
Kortom, is het mogelijk om bovenop de betonvloer een paar cm te isoleren en heeft een dergelijke 'dunne' laag zin? Of is het versplilde moeite? En welk materiaal kan je dan best gebruiken?
Ik vroeg me dus af of het ook mogelijk is om bovenop de betonvloer iets van isolatie aan te brengen en daar bovenop dan weer bijvoorbeeld nieuwe tegels of een gietvloer of iets dergelijks. De hoogte is 220 cm. Niet superhoog, maar als daarvan een paar cm in isolatie zou gaan zitten zou ik niet zo erg vinden.
Kortom, is het mogelijk om bovenop de betonvloer een paar cm te isoleren en heeft een dergelijke 'dunne' laag zin? Of is het versplilde moeite? En welk materiaal kan je dan best gebruiken?
:strip_exif()/f/image/W64chkROBowubKJG0NZIopF4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eIgre1mQZI22VYZ4wgXEpDqO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eBvnwvh3ObxSXbtY1RdVl9ib.jpg?f=fotoalbum_large)