| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Wij hebben onze Polestar 2 ingeruild voor een Grandland Electric AWD. (Had nooit verwacht in een Opel te eindigenMajor_ton schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 20:19:
[...]
Wat ik zoek:
- budget €30 - 40k. (Weet niet wat ze in NL kosten. Wij hebben voor een nieuwe ca. 45K betaald. Maar dat is in Noorwegen.
- Jong gebruikt, max 70dkm gelopen.
- Android Auto. Draadloos en bedraad
- Stoelverwarming. Aanwezig
- Elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie. Aanwezig
- Stoel met lendesteun. Present. Zijwangen kunnen zelfs opgepompt worden
- Cockpit gevoel. De auto moet 'om mij heen zitten'. Persoonlijk denk ik. Minder cockpit dan de Polestar maar nog steeds een doorgetrokken midden. Inclusief armsteun met koelbox.
- AWD of RWD heeft de voorkeur. Permanent AWD mogelijk.
- Ruimte op de achterbank. Prima!
- Panoramadak die open kan kan ik erg waarderen. Dak kan open. En mooi electrisch zonnescherm met ambient belichting.
- Fysieke knoppen zijn een pré. Aanwezig. Erg blij mee![]()
- Modern infotainment met leuke snufjes word ik blij van. Mijn 2020 RAV4 voelt op dat vlak echt als een auto uit 2010. Infotainment is supersnel. Fantastische HUD. Maar geen iPad zoals een bv een Tesla. Bewustste keus voor ons.
- Beetje vlot, minimaal 200pk (ook al rijd ik erg rustig). 325 pk. Meer dan zat.
Bereik is (op papier) ca 500km. Sommigen klagen over het snelladen maar met batterijvoorverwarming haal ik in de winter nog steeds 140kW. Ik hoef gelukkig nagenoeg nooit te snelladen dus af en toe een half uurtje ipv 15 minuten wachten maakt me niet uit.
Trouwens. De wat vierkante achterbak zorgt ervoor dat er genoeg plek is voor een groot hondenhok (deze paste niet in een Tesla vanwege de schuine dakrand) en de dagelijkse boodschappen
:strip_exif()/f/image/1nXib3z3DRG1CThL5AVOTKua.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EkDpC1pEPYErFCxkP9N157p8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mURykZ0ruXSqgKJ33wkH1r9p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KogXSXoxHlub3mgXl85QfIOH.jpg?f=fotoalbum_large)
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Pagina: 1