Ford fiesta 2001 radio met keycode kuren

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Onderwerpen

Vraag

• cmcmcm
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20-03 20:22
Onze autoradio in een ford fiesta van 2001 heeft na jaren goed te werken ineens kuren. Hij vraagt om de keycode in te voeren, als je dat doet, geeft hij dan een miliseconde het gewone beeld weer, om dan meteen weer op code ingeven te staan.
Je kan als je goed kijkt, net even de letters FM zien op het display. Hij wil dus wel gewoon opstarten, maar springt toch meteen weer op code ingeven.

We hebben het volgende al geprobeerd: afkoppelen van de batterij (geen verschil). Bewust foute code ingeven zodat de WAIT 30 begon, in de hoop dat alles zo even helemaal opnieuw opgestart werd (geen verschil).

Iemand een idee?

bedankt en groet, C

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Volgens de Ford website:
Ford Audio Systemen zijn uitgerust met een veiligheidscode om het stelen van jouw Ford Audio Systeem te ontmoedigen. Indien jouw Ford Audio Systeem zonder stroom komt te staan, zal het systeem je om een keycode vragen. Deze keycode is je bij aflevering van jouw Ford auto overhandigd. Indien je jouw keycode kwijt bent geraakt, dien je contact op te nemen met een officiële Ford Agent. Het is van belang dat je jouw kentekenbewijs en legitimatiebewijs meeneemt.
Aangezien de keycode deel uitmaakt van de diefstalpreventie en wij vanaf hier niet kunnen zien of jij de eigenaar bent, lijkt het me het verstandigste om bij een Ford-dealer langs te gaan. Zij zullen waarschijnlijk ervaring hebben met zowel de normale werking van de keycode en met de probleemoplossing wanneer het niet werkt.

Je kunt je vraag eventueel stellen in Het grote Ford topic, maar ook daar geldt hetzelfde.

Mocht je hierover meer info kunnen geven, dan mag je me een DM sturen. Klik daarvoor op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht'. Ik kan je echter niet beloven dat we je dan wel kunnen helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 19-03-2026 01:52 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.