Vraag

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik zag deze laptop [Lenovo IdeaPad Slim 3 15ARP10 - 83K700GGMH] in de aanbieding voor 550,- bij Paradigit.
Ik dacht dat de specificaties er wel ok uitzagen, vooral voor dat geld.
Maar ik kan nergens een degelijke review vinden voor dit type.

M'n huidige (prive) laptop is een Macbook Air 13" uit 2014(?). Deze doet het op zich nog prima, maar ik begin wel tegen dingen aan te lopen.
Toen hoorde ik over de Macbook Neo. Misschien ook interessant. En toen kwam ik deze Lenovo tegen.
Maar als ik deze twee vergelijk op tweakers wordt ik niet veel wijzer. Ik had in de vergelijking de Lenovo 83K700GGMH staan en dan de Macbook Neo.
Voor vergelijk ook de Lenovo 83J3002WMH erbij gezet. Zo te zien is het verschil met de 2 lenovo's €200,- voor iets sneller geheugen en een beter scherm, de rest is hetzelfde. Maar de vergelijk met de Neo zie ik niet echt. Qua snelheid etc. Alleen dat er maar 8 Gb geheugen inzit. En dat de mac dan €100,- duurder is als de goedkope Lenovo. Is ie dat prijsverschil en duik in geheugen waard?

Nu werk ik op de zaak sowieso met Windows, dus qua compatibiliteit met andere dingen is het misschien wel weer een keer handig om een extra windows laptop erbij te hebben.

Ik ga een 3d printer kopen en die wil ik op zolder zetten. Om daar een klein studiootje te maken wil ik ook een laptop gebruiken voor een beetje ontwerp enzo. Hoeft allemaal niet zo spannend te zijn.
Ik ga de laptop gebruiken voor FreeCAD (of Fusion360), een slicerprogramma (van anycubic) en natuurlijk een beetje internetgebruik. Voor de rest niet heel erg spannende dingen.

Nu is mijn vraag dus;
Hoe verhoud de Macbook Neo zich t.o.v. de Lenovo en is die Lenovo sowieso wel wat?
Ik hoop dat jullie me in de goede richting kunnen sturen. Alvast bedankt.

All is fair in God of War