• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:06
Hey allemaal,

Ik twijfel of dit onderwerp hier thuis hoort, omdat het eigenlijk gaat om een app, maar ik probeer het even :)

Omdat ik een FairPhone heb met /e/OS, zoek ik een app waarmee ik alsnog contactloos kan betalen zonder Google Pay.

Overal zie ik Curve Pay terugkomen als goede optie. Zover ik kan zien lijkt het ook een handige optie, maar gezien ik al mijn persoonsgegevens erin moet achterlaten, vroeg ik me af of er hier mensen zijn die me iets meer over Curve kunnen vertellen en met hun ervaringen ermee.

Zijn er bijvoorbeeld verborgen kosten bij de gratis versie? Is het een betrouwbaar bedrijf? Etc..

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
Gebruik het 4 jaar. Het is een gratis tier die ik dus al gebruik. En handig om af en toe gbit te doen 😀. En je kan inderaad prima met je telefoon betalen zonder Google Pay.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

probeer eerst maar is lid te worden (account te maken) ik draai graphene en dacht ook curve als alternatief te gebruiken voor gpay, maar ondanks dat ik toch echt bij veel banken zonder issue een account heb en verder geen gekke dingen heb gedaan (schoon 'record') ben ik bij curve geweigerd(??) en ze kunnen uiteraard 0 informatie geven op welk vlak of waarom.. (gdpr etc.)
Dus helaas voor mij, ik heb nu een Garmin (fenix) en gebruik zonder enige problemen garmin pay om contactloos te betalen.

• gwabber
Dank jullie voor het inzicht!

@Theswitch heb je dan ook je NL bank goed kunnen koppelen? en heb je daarbij ook je ID moeten laten scannen ed?

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik gebruik mijn ING en bybit cc als betaalmiddelen. Je moet wel KYC doorlopen dus scan van rijbewijs paspoort etc maar dat is bij elke bank zo. Daar kom je niet onderuit, laatst moest ik het zelfs opnieuw doen. Banken zijn wat beter in je gegevens beschermen dan telcos 🤣

• gwabber
Haha ja ik leg ze ook liever bij een bank neer dan bij een bepaalde Telco🤣

Goed om te horen dat het goed werkt. Ik ga me verder inlezen :)

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:48
Openbank Pay werkt ook. Er is wel een irritant punt: om de zoveel dagen of transacties (heb dat nog niet kunnen achterhalen) moet je het weer als standaard NFC betaalmiddel instellen.

NN staat er ook tussen maar het lijkt me sterk dat die echt NFC ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsLpwvi8PwEU9Q_U2vP_PxdBRuc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R7ncJCC40xq7lCtYIiclBYwK.png?f=fotoalbum_large

• gwabber
Gaaf om te zien dat er dus nog wel banken zijn die contactloos betalen mogelijk maken met de eigen app. Maar bij Openbank moet ik een rekening openen, terwijl ik bij Curve mijn bankpas kan koppelen. Of kijk ik ergens overheen?
Pagina: 1