Vraag

• visstick
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:44
Beste Tweakers,
Ik ben van plan in mijn benedenwoning een vloerverwarming (droogbouw) te gaan leggen en ben hiervoor aan het oriënteren op een verdeler. Het plan is om alleen nog met vloerverwarming te gaan verwarmen, dus alle radiatoren gaan eruit. De komende ~2 jaar wil ik nog gebruik maken van de huidige cv ketel om te verwarmen en daarna overstappen op een warmtepomp. De cv ketel is een Vaillant ecoTEC plus uit 2014.

Ik was van plan hiervoor een kunststof verdeler met pomp te gaan gebruiken (waarvan de pomp later te verwijderen is), maar ik zie hier op het forum (hier bijvoorbeeld: Open verdeler en cv ketel) ook mensen voorbij komen die de aanvoer temperatuur laag zetten en een open verdeler op de cv ketel aansluiten.

Is het laag instellen van de max aanvoer temperatuur genoeg om geen te warm water de vloerverwarming in te sturen met een open verdeler? Of is hier nog een extra beveiliging voor nodig (ik zie een maximaal beveiliging, maar die lijk je niet op de ketel zelf aan te kunnen sluiten)? En is dit het risico waard of raden jullie aan om aanvankelijk een verdeler met pomp te gebruiken?

In de handleiding staat dat de max aanvoer temperatuur tussen 40-80 graden gezet kan worden. Is 40 graden laag genoeg hiervoor? Er komt op de droogbouw vv laminaat of klik pvc te liggen.

Ik ben van plan om floorzz mono platen te gaan gebruiken voor de droogbouw.