[KPN] RDP poort openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Nou laat ik als mede gefrustreerde over kpn het volgende voorleggen:

Vandaag de monteur op de stoep gehad. Over gestapt van Tweak DSL naar Odido (gedwonden) en nu naar KPN.

Prima gast, wist wat die deed, maar had neit in de gaten welke klant voor hem stond. Never mind, doe je ding.

Prima verbinding. Maar nu het probleem: TCP. Maak je een Nieuwe port aan: 3389 Service nieuw: geen TCP beschikbaar... Intern werkt het prima, sterker nog ik ben ingelogd via mijn surface op mijn PC.
Maar via internet niet te bereiken. Dus zal morgen maar eens in de lijn klimmen, al bellen ze jou zo snel mogelijk terug. Toch een klein puntje over all voor KPN. Maar kom op RDP, lijkt me toch niet onmogelijk...

...Make every cut count, even if it is one frame...

Alle reacties

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Maurits.b schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:58:
Ik heb een standaard KPN modem thuis staan en heb port forwarding werkend. Echter ben ik geen fan van mijn netwerk open te leggen.[...]
welke service wil je van buitenaf kunnen bereiken? en is dat TCP of UDP of beide?
welk type device in je LAN draait deze service?

met wat meer info kan er gekeken worden of je angst over beveiligingsgat reëel is.

d:)b :henk d:)b

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:47

lier

MikroTik nerd

Roland schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:31:
Maar kom op RDP, lijkt me toch niet onmogelijk...
Hopelijk houdt de provider het (voor je) tegen. RDP publiek aanbieden...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
Roland schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:31:
Nou laat ik als mede gefrustreerde over kpn het volgende voorleggen:

Vandaag de monteur op de stoep gehad. Over gestapt van Tweak DSL naar Odido (gedwonden) en nu naar KPN.

Prima gast, wist wat die deed, maar had neit in de gaten welke klant voor hem stond. Never mind, doe je ding.

Prima verbinding. Maar nu het probleem: TCP. Maak je een Nieuwe port aan: 3389 Service nieuw: geen TCP beschikbaar... Intern werkt het prima, sterker nog ik ben ingelogd via mijn surface op mijn PC.
Maar via internet niet te bereiken. Dus zal morgen maar eens in de lijn klimmen, al bellen ze jou zo snel mogelijk terug. Toch een klein puntje over all voor KPN. Maar kom op RDP, lijkt me toch niet onmogelijk...
Je hoeft poorten niet een op een te mappen he. Maar goed, blijft een slecht idee.

Roomba E5 te koop

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Roland ik heb je vraag even afgesplitst vanaf Port forwarding op KPN modem. Ervaring leert dat losse topics sneller antwoord krijgen dan eentje die al een andere vraag bevat.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

O.a. door de volgende vulns wil je RDP niet direct aan internet hangen:

CVE-2025-29966 - Heap buffer overflow in 2025 (remote code execution)
https://www.sentinelone.c...-database/cve-2025-29966/

En in 2026 is er dan een privilege escalation:
CVE-2026-21533 — Remote Desktop Services Elevation of Privilege

Misbruik het samen en je bent als aanvaller binnen op het systeem met SYSTEM level access. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 07-03-2026 07:59 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:38

FreakNL

Well do ya punk?

Je doet enorm uit de hoogte en geeft hoog op over je IT vaardigheden. Maar ondertussen zet je RDP naar buiten open. _O-

Ga lekker WireGuard of OpenVPN draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 07-03-2026 06:24 ]

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Persoonlijk denk ik dat je beter een VPN kunt opzetten vanaf je apparaat naar thuis en die dan degelijk beveiligen met een certificaat én sterk password.

Of gebruik een uitgaande remote desktop verbinding of vergelijkbare service zoals Chrome Remote Desktop of AnyDesk.

Of Guacamole achter Traefik met degelijke authenticatie.

RDP open op het internet is vragen om gehackt te worden, dan is dit je volgende post:
https://www.reddit.com/r/...at_een_vreselijk_bedrijf/

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Nou dan gaan we eens sleutelen aan VPN.
Overigens was dit een reactie op een post waar een andere tweaker mee zat.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Pagina: 1