Port forwarding op KPN modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maurits.b
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:08
Ik heb een standaard KPN modem thuis staan en heb port forwarding werkend. Echter ben ik geen fan van mijn netwerk open te leggen. Ik wil bepaalde poorten alleen toegang geven vanuit mijn eigen IP adres. Hiermee kan ik door te verbinden met een VPN wel gewoon toegang krijgen mocht ik niet thuis zijn. Nu had ik mijn IP adres in gevuld maar zijn mijn diensten hier meer bereikbaar. Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij er doorheen helpen?

Geen Smart Home probleem => schopje naar NT

[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 03-03-2026 20:00 ]

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je een VPN opzet heb je juist compleet geen port forwarding nodig. Of ja, misschien alleen voor de VPN dienst al naar gelang wat je op hebt gezet. Maar voor de rest stel je dus niets meer in qua forwarding.

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 03-03-2026 20:01 ]

• Maurits.b
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:08
Septillion schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:00:
Als je een VPN opzet heb je juist compleet geen port forwarding nodig. Of ja, misschien alleen voor de VPN dienst al naar gelang wat je op hebt gezet. Maar voor de rest stel je dus niets meer in qua forwarding.
Eens daar heb je helemaal gelijk in, echter wil ik gebruik blijven maken van mijn domein naam op dit IP.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Maurits.b Dus? Wat houdt dat in volgens jouw?

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:10
Kan je even uitleggen adhv van wat foto's van je instellingen? Je mag gerust wat cijfers en letters weglaten waar nodig..

Je hebt je IP adres ingevuld, welk adres is dat? En waar heb je dat ingevuld?
Gaat dit dan over je VPN Client?

Kan je ook even kort uitleggen wat je voor mekaar wilt krijgen? Wil je een bepaald toestel bereiken of wil je webpagina's bereiken van bvb je ad-blocker?
Er zijn misschien andere oplossingen hiervoor.