• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:45
Matched: vrouw
Yes, er is al een topic! Ik denk er een te gaan aanschaffen voor de vrouw. Deze heeft nu nog een iPad pro uit 2018 welke echt traag wordt. Ze gebruikt hem met name voor een beetje surfen en wat Canva (foto boeken maken). Dus lijkt mij een ideale instap voor haar. Een Air is ook mooi (heb zelf de m2) maar eigenlijk overkill voor wat ze er mee doet.

©2004

• hk12nl
Quakie schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:29:
Ik vind het wel wat hebben en ik zou hier prima meet uit de voeten kunnen..

Gelukkig ook niet extreem toeslag om naar de 512GB te gaan, "maar" 100 euro ipv 200/220.
Krijg je nog touchID erbij ook...

Het is voor mij zo lang geleden, maar hoe ging het hiervoor dan? Moet je dan bij elke website je wachtwoord van passwords invullen ofzo ipv je vinger?? Man wat vergeet je ze zulke dingen snel..

Voor mij al reden genoeg om 100 extra uit te geven...
Touch ID gebruik je meer voor inloggen of het open van de wachtwoorden app (en inderdaad dus als je een wachtwoord vanuit daar op een website wilt invullen). Voor mij die 100 euro wel waard moet ik zeggen. Maar zal voor de vrouw geen dealbreaker zijn.

©2004

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-04 15:42
hk12nl schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:29:
Yes, er is al een topic! Ik denk er een te gaan aanschaffen voor de vrouw. Deze heeft nu nog een iPad pro uit 2018 welke echt traag wordt. Ze gebruikt hem met name voor een beetje surfen en wat Canva (foto boeken maken). Dus lijkt mij een ideale instap voor haar. Een Air is ook mooi (heb zelf de m2) maar eigenlijk overkill voor wat ze er mee doet.
Zit er ook aan te denken voor de vrouw: mooie prijs voor zo'n apparaatje en prima voor browsen en wat fotobewerken oid.

Haters everywhere but I don’t really care

• hk12nl
Ook besteld, voor de vrouw. Toch maar voor de 512 met Touch ID gekozen. Ben benieuwd volgende week.

©2004

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat we deze MacBook toch vaak in het straatbeeld gaan tegenkomen, perfecte instapper voor jeugd, maar ook voor ‘de vrouw’ en ouders. Prijs is mijn inziens prima, benieuwd naar de echte reviews!

Zou er bijna zelf ook een bestellen. Voor de leuk. :)

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik snap werkelijk niet waarom deze laptop zo vaak wordt genoemd als "leuk voor de vrouw" :o

Ik (als man) gebruik banklaptops van 13" al zolang ze bestaan. Zwaar werk doe je op een andere machine, en eventueel log je daar remote op in - maar wat dat nou met geslacht te meken heeft snap ik werkelijk echt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 05-03-2026 00:26 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
DeNachtwacht schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:48:
@franssie zoals met elke genderdiscussie is zo'n instap mac natuurlijk niet per sé mannelijk of vrouwelijk omdat er natuurlijk ook mannelijke vrouwen zijn en vrouwelijke mannen, maar je kan toch wel zeggen dat over het algemeen mannen meer met tech hebben en dus ook vaker voor de duurdere / nieuwste modellen laptops willen gaan. Net zoals ik mijn hand er voor in het vuur durf te steken dat het leeuwendeel van de mensen op GoT mannen zijn. Of dat (is gewoon een feit, geen mening) vrouwen over het algemeen de basis iphone kiezen en mannen eerder de pro.

Kortom tuurlijk is het wel wat stereotyperend maar over het algemeen kun je best voorspellen dat dit een device is dat sneller door vrouwen wordt gekocht omdat er nu eenmaal minder vrouwen zijn die interesse hebben in de nieuwste M5 met 128GB DDR en 2TB SSD. Ik voel de woke aanval alweer komen dus alvast weer even een grote disclaimer; nee, ik ben niet rechts, nee, ik ben niet tegen gelijkheid tussen man en vrouw maar juist enorm vóór. Maar ik krijg er ook gewoon best jeuk van als ik zie dat mensen direct in een hoek wordt geduwd als ze zeggen dat mannen gemiddeld nu eenmaal meer met bepaalde tech hebben (of andere vergelijkbare dingen), maar niemand ooit klaagt of opmerkingen maakt als iemand iets zegt als dat vrouwen nu eenmaal vaker een libelle lezen (of andere dingen die vrouwen gemiddeld genomen nu eenmaal vaker feitelijk doen/kopen/willen).

Maar laten we alsjeblieft deze discussie hier verder laten want het is totaal offtopic en bovendien, zoals gezegd: ik ben zelf ook wel in de markt voor dit apparaatje dus het levende bewijs dat niet alleen vrouwen dit apparaat gaan kopen :+.
Zo, ben je opgelucht nu?

I don't have dreams, I have goals!!

• hk12nl
franssie schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 22:38:
Ik snap werkelijk niet waarom deze laptop zo vaak wordt genoemd als "leuk voor de vrouw" :o

Ik (als man) gebruik banklaptops van 13" al zolang ze bestaan. Zwaar werk doe je op een andere machine, en eventueel log je daar remote op in - maar wat dat nou met geslacht te meken heeft snap ik werkelijk echt niet.
Ik denk inderdaad dat het ook een goede kanshebber voor mij zou zijn. Maar mijn m2 mac hoeft nog niet vervangen te worden.

In mijn geval is hij perfect voor ‘de vrouw’ omdat zij minimale eisen stelt en nodig heeft. En dan zelfs de goedkoopste MacBook is nog een overkill en zonde van het geld. Vind zij zelf ook. Maar het had inderdaad ook ‘het kind’ of ‘de moeder/vader’ kunnen zijn. Al met al past de term ‘de gebruiker die weinig zware taken doet’ misschien het beste maar die is zo lang.. 😄

©2004

• matthijst
Of-Aaargh schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 07:42:
[...]

Klopt, ik denk dat de Mac Neo aardig vergelijkbaar is met wat je tegenwoordig kunt doen met de basis Macbook Air M1. Maar waarom zou je dan de Neo kopen als je voor minder geld nog steeds een veel betere Macbook Air M2 kunt kopen?
Ik niet, maar roze wel leuk voor m'n vrouw ;)
Zie wel wat minpuntjes: geen backlit keyboard, geen true tone scherm.
Dus idd wellicht eigen M1 doorschuiven en die upgraden naar een M4/M5 ook een optie.

• hk12nl
Net de Neo in gebruik genomen en echt een mooi apparaat zeg. En dat voor dit geld. De vrouw is er helemaal blij mee :D

©2004

• hk12nl
mprkooij schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:09:
Voor de mensen die er gisteren middag/avond op hebben gewerkt. Wat is jullie ervaring. Is er iemand toevallig van een MacBook Pro M1-M5 eventjes geswitched naar de Neo om te kijken of het wat is als "downgrade"?
Yes, ik heb de Neo voor mijn vrouw ingesteld, ik heb zelf een m2 air. Het verschil in gebruik is voor mij minimaal. Maar ik heb dan alleen wat instellingen aangepast, niets zwaars gedraaid. Wat mij wel opviel was dat zodra ik de Air weer pakte, deze wel iets meer premium aanvoelt. Is echt een gevoel en komt mede denk ik door het iets grotere scherm (dunnere bezels) en het zwarte toetsenbord. Maar aan gebruik niets gemerkt. Dus het is echt als je ze naast elkaar zet en tegelijk gebruikt. Verder ben ik echt blij verrast m.b.t. de Neo en zou ik hem zo aanschaffen als ik niet al een Air had.

©2004

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:16
hk12nl schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Yes, ik heb de Neo voor mijn vrouw ingesteld, ik heb zelf een m2 air. Het verschil in gebruik is voor mij minimaal. Maar ik heb dan alleen wat instellingen aangepast, niets zwaars gedraaid. Wat mij wel opviel was dat zodra ik de Air weer pakte, deze wel iets meer premium aanvoelt. Is echt een gevoel en komt mede denk ik door het iets grotere scherm (dunnere bezels) en het zwarte toetsenbord. Maar aan gebruik niets gemerkt. Dus het is echt als je ze naast elkaar zet en tegelijk gebruikt. Verder ben ik echt blij verrast m.b.t. de Neo en zou ik hem zo aanschaffen als ik niet al een Air had.
Ik gebruik mijn laptop niet heel erg vaak, maar de keren dat ik hem gebruik heb ik in principe genoeg aan een Neo (voor zover ik nu heb kunnen zien in de winkel). Hmmmm, maar even over nadenken. Als ik de Pro verkoop, heb ik er een voor mezelf, en voor mijn vriendin :P

Raar idee dat ik straks een krachtigere iPad heb dan laptop :)

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 12-03-2026 15:42 ]

• matthijst
Aardig kunnen werken op een 13" M1 in 't vliegtuig.
Leuk ding die Neo, 'm n vrouw werd wel blij van die roze.
Precies de doelgroep denk ik: beetje browsen, word, excel. 👍

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-04 16:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

MrAcid schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:20:
Volgens mij is de Neo best wel populair, levertijd is inmiddels opgelopen naar 2-3 weken. Ik heb er zelf net eentje besteld (citrus, 512GB met touchID) - volgens mij echt een perfect apparaat voor casual gebruik.
Ik heb thuis de fout gemaakt om mijn vrouw een youtube filmpje te laten zien van alle kleuren. Nu wil ze voor algemeen gebruik (lees: iedereen die er gebruik van wil maken nij ons thuis) een citrus versie terwijl ik zelf erg gecharmeerd ben van de indigo. Maar goed, wie betaalt, bepaalt en laat ik dat dus zijn >:)

XBL: MRE Inc

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
MRE-Inc schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Ik heb thuis de fout gemaakt om mijn vrouw een youtube filmpje te laten zien van alle kleuren. Nu wil ze voor algemeen gebruik (lees: iedereen die er gebruik van wil maken nij ons thuis) een citrus versie terwijl ik zelf erg gecharmeerd ben van de indigo. Maar goed, wie betaalt, bepaalt en laat ik dat dus zijn >:)
Ik begrijp de citrus wel, dat ding popt eruit en ik vind hem ook uitermate goed passen bij het imago van de Neo. Had ook wel verwacht dat Apple met oranje en groen had gekomen. Dat had pas gaaf geweest voor de kids.

Maarja, het is sowieso altijd goed als je de broek aan hebt thuis :+

I don't have dreams, I have goals!!

• nanook1974
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 15:25
MRE-Inc schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:20:
[...]
Ik zag de Citrus vorige week bij de MediaMarkt en was niet gecharmeerd. Ik vond 'm té. De Blos / Blush vond ik juist behoorlijk subtiel. Maar goed, ook hier komt over 2 à 3 weken een Indigo binnen. ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-04 16:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Redondo1982 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:35:
[...]

Haha, oude rot! Mooiste tijd, vroeger was alles beter;) Andere clichés komen straks nog... ;)

Die groene kleur is echt heel goed bevallen bij veel mensen, wist niet dat ie zo populair was en dat mensen er zo naar terug hunkeren. Had ik nooit verwacht, ik was zelf altijd in-to-zwart zeg maar. Altijd goed, en correct zakelijk.

Nu neig ik ook meer naar kleuren.
:) Mijn avatar en bijbehorende onderschrift zeggen genoeg toch. Nog even en ik wil een zwart/wit tv :D

Een MacBook Neo in de kleur midnightgreen zou een instabuy zijn geweest. Ik zit nu nog te twijfelen tussen indigo of toch een MB Air M3/4. Ik ben namelijk nog steeds niet overtuigd hoe deze Neo het over pak hem beet 3 jaar gaat doen met die 8GB.

De lichtblauwe kleur van mijn vrouw haar iPhone 14 vind ik ook erg tof alsmede de Product Red.

Apple had gewoon deze kleuren van de 14 serie moeten gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/newsroom/images/product/iphone/standard/Apple-iPhone-14-iPhone-14-Plus-5up-hero-220907_Full-Bleed-Image.jpg.xlarge_2x.jpg

XBL: MRE Inc

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:07
DeLongie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:53:
Even een kleine zijstap; ik zou graag de Magic Mouse 2024 erbij willen maar vind hem niet zo geschikt voor mijn grote mannen klauwen.. is er een goed alternatief? Of zeggen jullie kwestie van wennen?
Bij mijn mac27 heb ik een Magic Mouse en vind dat heerlijk. Ik heb geen “stevige” handen maar wel flink grote (op piano haal ik een octaaf plus een kwart tussen pink en duim). Het prettige is dat je zijwaarts kan scrollen.
Maarrrrrr… op MacBook gebruik ik de trackpad…..
Ik heb veel voor werk gereisd en daardoor heel veel op plekken gezeten waar een muis echt niet practisch is.
Het is/was echt wel wennen maar op een gegeven moment wil je geen muis meer.
Op MacBook gebruik ik nooit een muis. Ook thuis niet. Terwijl we wel een extra Magic Mouse hebben speciaal voor de MacBook omdat mijn vrouw die echt wil hebben.
Als je eenmaal goed zonder muis met trackpad overweg kan is dat super super handig. Dan heb je niet zo’n onhandig extra ding dat je steeds mee moet nemen,
Kortom…. Persoonlijk… wennen…

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Stefannn schreef op donderdag 2 april 2026 @ 04:44:
[...]

Bij mijn mac27 heb ik een Magic Mouse en vind dat heerlijk. Ik heb geen “stevige” handen maar wel flink grote (op piano haal ik een octaaf plus een kwart tussen pink en duim). Het prettige is dat je zijwaarts kan scrollen.
Maarrrrrr… op MacBook gebruik ik de trackpad…..
Ik heb veel voor werk gereisd en daardoor heel veel op plekken gezeten waar een muis echt niet practisch is.
Het is/was echt wel wennen maar op een gegeven moment wil je geen muis meer.
Op MacBook gebruik ik nooit een muis. Ook thuis niet. Terwijl we wel een extra Magic Mouse hebben speciaal voor de MacBook omdat mijn vrouw die echt wil hebben.
Als je eenmaal goed zonder muis met trackpad overweg kan is dat super super handig. Dan heb je niet zo’n onhandig extra ding dat je steeds mee moet nemen,
Kortom…. Persoonlijk… wennen…
Eens. Daarnaast zijn de gestures en toetsencombinaties op het toetsenbord ook prettig op macOS. Je moet even door de gewenning van een muis breken en actief aan de slag om een nieuwe manier van navigeren aan te leren, maar daarna is een muis praktisch overbodig.

Meestal kom ik ook nog wel weg met enkel de trackpad op de MacBook zelf. Openklappen en gaan. Scheelt toch weer wat moeite.

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1