DeLongie schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:53:
Even een kleine zijstap; ik zou graag de Magic Mouse 2024 erbij willen maar vind hem niet zo geschikt voor mijn grote mannen klauwen.. is er een goed alternatief? Of zeggen jullie kwestie van wennen?
Bij mijn mac27 heb ik een Magic Mouse en vind dat heerlijk. Ik heb geen “stevige” handen maar wel flink grote (op piano haal ik een octaaf plus een kwart tussen pink en duim). Het prettige is dat je zijwaarts kan scrollen.
Maarrrrrr… op MacBook gebruik ik de trackpad…..
Ik heb veel voor werk gereisd en daardoor heel veel op plekken gezeten waar een muis echt niet practisch is.
Het is/was echt wel wennen maar op een gegeven moment wil je geen muis meer.
Op MacBook gebruik ik nooit een muis. Ook thuis niet. Terwijl we wel een extra Magic Mouse hebben speciaal voor de MacBook omdat mijn
vrouw die echt wil hebben.
Als je eenmaal goed zonder muis met trackpad overweg kan is dat super super handig. Dan heb je niet zo’n onhandig extra ding dat je steeds mee moet nemen,
Kortom…. Persoonlijk… wennen…
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV