odido hack, tool waarschuwt via app

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

• GoodOldMe
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-03 13:29
Auteur: @Imre Himmelbauer

Hoi,

ik krijg in mijn knip account in de "dark web monitor" een waarschuwing dar er gevoelige data is gelekt.

Ik kan daar zien dat het mijn rijbewijsnummer is dat gelekt is. Misschien een artikeltje waard? Ik denk dat veel mensen graag willen weten welke gegevens er nu precies op straat liggen.

Groeten,

Jeroen

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 04-03-2026 13:18 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:49

Herman

FP ProMod
Deze informatie is al lang op de FrontPage geweest ;)
- nieuws: Gestolen gegevens van alle 6,5 miljoen Odido-klanten staan nu online
De nu geopenbaarde informatie bevat ook 'iets meer dan 5 miljoen unieke ID-bewijzen' zoals rijbewijzen en paspoorten, maar ook verblijfspapieren van diplomaten. Verder zijn geboortedata van Odido-klanten nu gepubliceerd, plus hun telefoonnummers en e-mailadressen. Naast die informatie is er van 71.000 mensen het e-mailadres van een bewindvoerder of andere hulpverlener aanwezig in de gestolen Odido-dataset.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• GoodOldMe
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-03 13:29
Ja, dat weet ik. Maar welke informatie van mij op straat ligt, rijbewijs of paspoortnummer, kon ik dus inzien in mijn nordvpn account... Dus dan weet je welk document je eventueel wilt vernieuwen. Hoef ik niet zelf op het darkweb de database te downloaden en door te spitten. (Niet dat ik dat van plan was).

[ Voor 7% gewijzigd door GoodOldMe op 04-03-2026 12:50 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@GoodOldMe bedankt voor de tip.

Voor reactie tips kan je het beste even https://tweakers.net/submit/ gebruiken, let er daarbij alleen op dat het zou kunnen dat er geen nieuwsartikel gaat komen, zie ook: nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen en review: Nee, je mag de gestolen Odido-gegevens niet downloaden, ook niet voor jezelf.

Aangezien we in andere delen van het forum de referentie naar dat soort tools verwijderen, heb ik deze in ieder geval even uit je post geknipt.

Mocht je inhoudelijk verder willen discussiëren over de hack, dan hebben we daar een speciaal forumtopic voor: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack). Maat let op, ook daar mogen dat soort tools niet benoemd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 04-03-2026 13:19 ]

Dit topic is gesloten.