Bedankt allemaal voor de antwoorden. Gelukkig kan Enphase gewoon op 1 fase blijven dat scheelt veel gedoe met nieuwe Q cables en nieuw Q relay. ABB heeft groepenkasten die niet al te lang zijn maar wel breed 390 x 330 mm. Dat zou perfect zijn, alleen de Enphase Envoy verplaatsen van naast de groepenkast naar erboven. En als ik dan toch bezig ben heb ik nu 3x ALS 2P en 1x Alamat 4P toegevoegd. Dan heb ik nog ruimte over om nieuwe groepen aan te leggen voor bijvoorbeeld een thuisaccu en dan max terug te kunnen laden zoals de Marstek.
/f/image/aafTMp3c7ycVG4wySOAGRTSc.png?f=fotoalbum_small)
Kookplaat kan dus op 2 fase maar dan met 2 aparte N? Zou dus ook op een 3 fase Alamat kunnen, dan is het gelijk goed voorbereid mochten we een grotere kookplaat willen die tot 11 kW mag/kan trekken.
Kast is van 2019 volgens mij (oude bewoners hebben dit veranderd) dus niet al te oud.
Laadpaal wordt idd met load balancing, ik vind de Zaptec wel mooi en voldoet aan de wensen. Load balancing icm Tibber Pulse.
Als ik de kookplaat ook op 3 fase zou aansluiten dan heb ik onderstaande kast in elkaar gezet. Met reserve automaten dus.
/f/image/aafTMp3c7ycVG4wySOAGRTSc.png?f=fotoalbum_small)
Kookplaat kan dus op 2 fase maar dan met 2 aparte N? Zou dus ook op een 3 fase Alamat kunnen, dan is het gelijk goed voorbereid mochten we een grotere kookplaat willen die tot 11 kW mag/kan trekken.
Kast is van 2019 volgens mij (oude bewoners hebben dit veranderd) dus niet al te oud.
Laadpaal wordt idd met load balancing, ik vind de Zaptec wel mooi en voldoet aan de wensen. Load balancing icm Tibber Pulse.
Als ik de kookplaat ook op 3 fase zou aansluiten dan heb ik onderstaande kast in elkaar gezet. Met reserve automaten dus.
Marstek Venus E 2.0 5,12 kWh v153 | 9x Jinko 435 WP met Enphase iQ8+ | HW P1 6.0304 | Quatt | Vvw | Tibber
:strip_exif()/f/image/96VwPIsEACfWkaTm7MONbplF.jpg?f=fotoalbum_small)
/f/image/2TlU9k5WYoGLLq21MU8uL5fj.png?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/v8htSLET9pkbbhBUpCnv37EC.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/VEP0u5QqVGk58ihLORKChoki.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TouR8NGGL7inUF1eqBTg3kR0.jpg?f=user_large)