Vraag

• Ploeterl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
Mijn vraag
Ik heb een LG OLED77G5. In sommige apps hapert het geluid (bijvoorbeeld in nlziet en Disney+) andere apps (bijvoorbeeld YouTube en Netflix) werken dan weer helemaal prima.

Ik heb de tv aangesloten op een Samsung soundbar(HW-Q700C). Dit heb ik al geprobeerd via HDMI arc en via S/PDIF. Met beide ervaar ik exact dezelfde problemen.

Wanneer is de soundbar vanaf een ander device draadloos (wifi of Bluetooth) dan werkt deze prima. Met de oude tv (Philips) heb ik geen problemen met de soundbar. Ik heb dus het sterke vermoeden dat de problemen in de televisie zitten.

Op aanraden van gpt heb ik al zitten experimenteren heb met:
- eARC uitzetten
- passthroug/PCM/auto instellingen voor digitaal geluid
- beide apparaten zijn kwa firmware up-to-date

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02 23:52

FeaR

In GoT we trust

Ploeterl schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 19:09:
LG OLED77G5. In sommige apps hapert het geluid (bijvoorbeeld in nlziet en Disney+)
Google geeft mij behoorlijk wat hits op issues met LG G5 en Disney+, haperend geluid is een veelvoorkomende. Issue zit hem in de app, LG OS of de combinatie van die twee. Geen issues met de Philips en wel met de LG onderbouwt dit.

Jouw gedane tests zet bovenstaande ook kracht bij. Het lijkt mij geen issue met de hardware of bijvoorbeeld audio formaten. Er is overlap tussen wel en niet storende apps. Netflix en Disney+ gebruiken bijvoorbeeld dezelfde audio track. Indien het issue in het afspelen van de track zou zitten zouden beide apps hetzelfde gedrag vertonen. Switchen van bitstream naar PCM treft ook alle apps indien dat het issue zou zijn maar ook hier is het 50-50 wat op app dan wel OD wijst. Terzijde, setting ARC/eARC zou niets uit mogen maken. Het veelgebruikte Dolby Digital Plus kan over ARC.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 21-02-2026 20:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25

liberque

Vrijzinnig!

Zet voor de fun eens Dolby Atmos volledig uit op de tv (jah zelfs als je het niet eens gebruikt)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Ik heb dit ook met dezelfde TV al meer dan 1 jaar, alleen in de NLziet app want andere apps gebruiken we niet, maar dus ook als ik het geluid alleen maar via de tv speakers doe ipv via de AVR.

Het is echt iets in de G5. Niks met soundbar te maken.

Als ik het geluid via de computer aan de TV door bitstream naar de AVR niks aan de hand.

Het is dus puur op de app van de TV zelf.

Heb ook nog geen oplossing kunnen vinden.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Ploeterl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
Bedankt voor de reacties, ik vrees dat er niks anders op zit dan wachten op een fix van LG.

Wat ik overigens wel bizar vind is dat op de goedkopere modellen dit probleem niet is. Wij hebben ook nog een B5. En een maat van mij heeft een A5. Beide hebben dit probleem niet.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
Ploeterl schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:46:
Bedankt voor de reacties, ik vrees dat er niks anders op zit dan wachten op een fix van LG.

Wat ik overigens wel bizar vind is dat op de goedkopere modellen dit probleem niet is. Wij hebben ook nog een B5. En een maat van mij heeft een A5. Beide hebben dit probleem niet.
Yup, wij hebben ook nog een B5 en ook hier geen issue.

Ken ook iemand met een C, geen issue.

Jij bent de eerste die bevestigd dat dit een G issue is.

Ik verwacht niet dat LG dit kan of gaat fixen.

Het is een issue met de NLziet app, maar die luisteren niet.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Pagina: 1