Vraag

• Ceel64
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 30-03 13:19
Mijn vraag
Onze lg tv van 5 jaar oud loopt vast op live tv kijken, zowel via de app en het kpn arris kastje.
Ik heb nu nlziet geïnstalleerd het zelfde probleem. Of het beeld staat vast of krijg een grijs beeld, en het geluid geeft een hoge toon. Het vreemde is als ik via de apps stream van npo start, videoland, you tube en kijk geen enkel probleem. Npostart live uitzending loopt ook vast.

Als ik via mijn laptop live tv kijk ook geen enkel probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lg tv, LG OLED65CX6LA (2020, en Arris tv box. Router experia 12.

Wat ik al geprobeerd heb,
Tv en router en tv kastje harde reset.
Apps opnieuw geïnstalleerd over gestapt van kpn tv naar nlziet.
Van utp naar wifi.
Andere hdmi kabel.
Sound bar er tussen uit gehaald.

Wat zou dit kunnen zijn snap er helemaal niks van. :-( x

Groet Marcel.
...

[ Voor 7% gewijzigd door Ceel64 op 29-03-2026 12:19 ]

Beste antwoord (via rens-br op 30-03-2026 13:33)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
Al geprobeerd Quick Start+ uit te zetten?

Reddit: Guys, turn off Quick Start+ on your LG OLEDs if you experience frequent crashes or slowdowns!
What QS+ does is that it runs all Apps simultaneously in the background even when you turn off your TV, so they will in theory load faster the next time you open them. Realistically it just slows everything down and creates issues with Apps because the TV runs out of memory. So turn off Quick Start+!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
Al geprobeerd Quick Start+ uit te zetten?

Reddit: Guys, turn off Quick Start+ on your LG OLEDs if you experience frequent crashes or slowdowns!
What QS+ does is that it runs all Apps simultaneously in the background even when you turn off your TV, so they will in theory load faster the next time you open them. Realistically it just slows everything down and creates issues with Apps because the TV runs out of memory. So turn off Quick Start+!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd maar ik lees het niet: stekker even 30 seconden uit het stopcontact gehaald? :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Ceel64
Jazeker al diverse keren gedaan.

• Ceel64
Quick Start + is voorlopig de oplossing geen uitval meer gehad👍👍👍

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:51

heho

Ommen, Overijssel

Ik heb ook regelmatige en random vastlopers op mijn LG tv. Had hem al bijna weg gebracht ter reparatie. Nu Quick Start+ uitgezet. Als dat de oplossing is, gaan er weer heel veel karma punten richting Tweakers O-)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Pagina: 1