Geen bedrijf te vinden voor onderhoud aan Nibe warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dilbert
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:59
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik waag het erop.

Wij hebben een nieuw huis en willen onderhoud laten uitvoeren aan onze Nibe warmtepomp. Ik ben al maanden bezig om een monteur/bedrijf te vinden en het lukt gewoon niet. Niemand zegt: sorry, doen we niet, maar ondertussen worden we inmiddels door 5 of 6 bedrijven aan het lijntje gehouden met allerhande excuses (of gewoon niets laten horen). Bereikbaarheid van de pomp is helemaal geen probleem, de pomp is ook maar twee jaar oud. Iemand ervaring met onderhoud door Nibe zelf? Als ze dat al doen...

Alle reacties

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat wil je laten onderhouden? Werkschakelaar uit, kap eraf, fan schoonmaken als dat nodig is, blaadjes en andere rotzooi uit de condensor vissen en kap er weer op, meer stelt het onderhoud bij een warmtepomp niet voor.
Mocht je toch willen laten doen: vraag na wie het ding heeft geplaatst, die zal ze ook wel onderhouden lijkt me?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De Makita DAS180Z is alles wat je nodig hebt.

• Dilbert
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 10:59
De installateur is overgenomen door een ander bedrijf en negeert elk bericht. Het knopje om de pomp uit te lezen werkt ook niet, dus we kunnen er zelf niet zo veel mee. We hebben een bizar hoog verbruik en de pomp is waardeloos geïnstalleerd, dus de kennis en expertise van een expert is voor ons welkom.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ah dat is dus wel wat meer dan enkel onderhoud, het zou me niks verbazen als de boel dan ook nog waterzijdig ingeregeld moet worden.

Met het knopje, bedoel je daarmee de NIBE SMO 40? Als je nu eens hier aanschuift en de huidige situatie duidelijk opschrijft dan kunnen we er daar ook een kijkje naar nemen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.feenstra.com/ Die komen echt wel langs voor onderhoud

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dilbert schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:52:
De installateur is overgenomen door een ander bedrijf en negeert elk bericht. en de pomp is waardeloos geïnstalleerd,
wanneer is hij geïnstalleerd?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:57

Eraser127

Nijkerk

@Dilbert Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar wij kunnen via de aannemer (nieuwbouw 2020) in een portaal een klacht aanmaken, dan regelen zij verder de afhandeling. Zeker voor zo'n korte periode nog zou ik eerst kijken of je via de aannemer wat kan regelen/contact kan leggen.

My Discogs

Pagina: 1