PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Vraag
Alle reacties
Ben je al bij die buren geweest om te vragen of zij het antwoord hebben?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Beide buren hebben geen aanbouw.No Hands schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:18:
Ben je al bij die buren geweest om te vragen of zij het antwoord hebben?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Doe eens de omgevingscheck. Dan weet je precies wat je wel en niet mag doen. Bij de omgevingscheck staat ook aangegeven vanaf waar je het een en ander moet rekenen.
Je aanbouw mag niet dieper zijn dan 4 meter, dus als je achtergevel getrapt is, is je maximale uitbouw ook getrapt.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
'mensen in de straat' heten bij mij allemaal burenTanuki schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:28:
[...]
Beide buren hebben geen aanbouw.maar ik ken wel wat mensen hier in de buurt die het wel hebben. Dat is een goeie! Die spreek ik niet zo vaak. Maar eens vragen als ik ze weer zie.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Kan verschillen.No Hands schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:13:
[...]
'mensen in de straat' heten bij mij allemaal buren
Waar ik woonde waren het mensen in de straat. Waar ik nu woon zijn het buren
Perspectief is alles.
Het gegeven dat veel mensen bij jou in de buurt de boel hebben dichtgebouwd wil nog niet zeggen dat dan iedereen het zomaar mag. Misschien hebben die mensen wel gewoon 'illegaal' gebouwd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Hm. Ik heb dus een "klassiek gebouwd" huis, met een pannendak. Met in het midden ervan de nok. Dus pannen op zuid en pannen op noord.StevenK schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:58:
Je aanbouw mag niet dieper zijn dan 4 meter, dus als je achtergevel getrapt is, is je maximale uitbouw ook getrapt.
Aan beide kanten loopt het pannendak precies tot de zolder vloer. Maar aan de achterkant van het huis, waar de berging zit (+- 220 breed) loopt het dak verder door naar beneden tot aan de achtermuur van de berging op de begane grond.
Het klopt niet altijd omdat e.e.a ook afhankelijk is van de functie, maar als de berging onderdeel is van het orginele vollume doordat het pannendak bv doorloopt boven de berging, dan is jouw achter gevel waarschijnlijk getrapt En mag je ook getrapt uitbouwen en als het een plat dak heeft is de achtergevel ziet men de orginele achtergevel vaak als recht ( voor de regels van het vergunningsvrij uitbouwen) De meeste gemeenstes zijn hierin nog steeds erg behulpzaam, zeker bij dit soort situaties. dus daar kan je vaak heen met een paar tekeningen foto's etc om het te vragen. Hou ook rekening met de regels die over de m2 bebouwing gaan.Tanuki schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:06:
[...]
Hm. Ik heb dus een "klassiek gebouwd" huis, met een pannendak. Met in het midden ervan de nok. Dus pannen op zuid en pannen op noord.
Aan beide kanten loopt het pannendak precies tot de zolder vloer. Maar aan de achterkant van het huis, waar de berging zit (+- 220 breed) loopt het dak verder door naar beneden tot aan de achtermuur van de berging op de begane grond.
Je kan je ook afvragen of al die extra ruimte het verlies van zoveel ruimte in de tuin kwijt te raken het wel waard is. Geen antwoord op je vraag maar misschien heb je die jezelf nog niet gesteld.
Pagina: 1