[FP] Notatie van ongemodereerde reacties anders markeren

Pagina: 1
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
N.a.v. Karma heeft monetaire waarde, maar niet alles wordt gemod

1. Welk probleem ervaar je?
In de bovenstaande discussie is gebleken dat er onduidelijkheid is over de waarde van een ongemodereerde reacties t.o.v. een 0-reactie. En dat is best wel duidelijk, omdat de ongemodereerde reactie ook een 0-waarde-icoon heeft.

2. Waarom is dat een probleem?
De gemodereerde 0 heeft een negatieve inslag, terwijl een ongemodereerde post dat niet per definitie is.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Sinds die discussie. ;)

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Ik denk dat het goed is als een ongemodereerde post geen '0' heeft, maar een ander symbool. Misschien zelfs een symbool dat inspireert tot het plaatsen van een moderatie. Maar in ieder geval is deze dan, in de beeldvorming, niet meer negatief.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45

Kheos

FP ProMod
Suggestie voor symbool: ?
Zoals in: geen idee wat de score is. Nog niet gemodereerd.

Singleton lijkt teveel op 0, X lijkt teveel op fout, / lijkt ook teveel op fout, - lijkt teveel op negatief...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Kheos schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:47:
Suggestie voor symbool: ?
Zoals in: geen idee wat de score is. Nog niet gemodereerd.

Singleton lijkt teveel op 0, X lijkt teveel op fout, / lijkt ook teveel op fout, - lijkt teveel op negatief...
Vraagteken kan weer overkomen alsof er een uitleg of iets dergelijks achter zit. En dat '-' teveel op negatief lijkt vind ik wat vergezocht. Een streepje zonder een getal erachter zal denk ik niet snel als negatief ervaren worden, meer als ontbrekend (wat de score ook is, als er nog niet gemodereerd is).

Ik heb beide geprobeerd en ik pleit, wederom, voor het streepje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsQNiwbxlCBPU6MPn2EaAZel0Fs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rOAdKhRZISO8NPvSNf4sscyB.png?f=fotoalbum_large

The devil is in the details.

• Room42
  • Niet online
Mag natuurlijk ook iets grafisch of een Unicode emoji zijn. Ik vind het minteken niet per se uitnodigend om te klikken en gaan modereren (als ik niet weet wat de knop doe).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Hahn schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:53:
[...]

Vraagteken kan weer overkomen alsof er een uitleg of iets dergelijks achter zit. En dat '-' teveel op negatief lijkt vind ik wat vergezocht. Een streepje zonder een getal erachter zal denk ik niet snel als negatief ervaren worden, meer als ontbrekend (wat de score ook is, als er nog niet gemodereerd is).

Ik heb beide geprobeerd en ik pleit, wederom, voor het streepje:
[Afbeelding]
Ok. Ik zie je punt 😁

How about 2 streepjes "--"
Geen verwarring met -, en bij veel apparaten/apps is dat "ik laad FF data op, tot zo"

[ Voor 70% gewijzigd door Kheos op 15-02-2026 14:57 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Alternatief zou het plusminus (±) teken kunnen zijn, dan is het wat duidelijker dat het iets met plussen en minnen te maken heeft :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sgW8Urq3AkxoFNMCslLamjekwg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dppp4EAWqksZoptKKliQLY8u.png?f=user_large

The devil is in the details.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ik zie dit topic al ontsporen met een dozijn suggesties maar [] kan voor mij ook.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wellicht gewoon geen symbool? Alleen een grijs vlak :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kheos schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:15:
Ik zie dit topic al ontsporen met een dozijn suggesties maar [] kan voor mij ook.
#

• Room42
  • Niet online

• Kheos

Kheos

FP ProMod
#ModeratietjeDoen? #NoScore #Modereermij #tweakers
...

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Nee

Zoals ik al zei: laten we er geen lijst van 100 verschillende opties van maken. De volgende stelt dan een kak-emoji voor en de volgende 'het chinese teken voor leeg, en de volgende een of andere meme die 3 anderen kennen...

Niets van dat alles dus.

[ Voor 48% gewijzigd door Kheos op 15-02-2026 21:20 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je dat niet met Custom CSS doen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

AW_Bos schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:28:
Dat lijkt mij inderdaad het meest logische, dan kan je zelf kiezen wat je wilt en of je het wilt.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Room42
  • Niet online
Uiteraard, maar ik vraag het niet voor mezelf.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:24

jdh009

FP ProMod
Is "dat kan met Custom CSS" niet vooral een dooddoener die regelmatig terugkomt en de ontwerpverantwoordelijkheid bij de gebruiker legt, terwijl het hier om een generieke gebruiksverbetering gaat?

Het is al meerdere keren aangekaart, voor zover ik weet, en mag wat mij betreft direct worden ingevoerd. Welk teken het wordt maakt mij op zich niet uit, zolang duidelijk is dat het om een ongemodereerde reactie gaat en het liefst uitnodigt om te modereren, indien de gebruiker die rechten heeft.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Pagina: 1