Vandaag zet ik mijn computer aan en mijn computer geeft aan dat hij geen netwerkverbinding kan maken. Mijn netwerkkaart knippert fanatiek met een groen lampje (bovenste) en een oranje lampje (onderste) die ondoorbroken blijft branden. Wat kan het probleem zijn en hoe zou ik het kunnen oplossen?
...
De netwerkkaart is een onboard netwerkadapter: Realtek Gaming 2.5 GbE Family Controller
...
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
* windows troubleshooting: geen dhcp-server gevonden
* bekabeling gechecked, geen problemen gevonden
* modem reset (zou niet issue moeten zijn, want mijn WIFI adapter en telefoons/tv hebben wel gewoon verbinding)
* netwerkaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
* nieuwste drivers geïnstalleerd
...
Enige wat ik nog niet getest heb is nieuwe kabel, maar lijkt me vreemd dat het daar aan ligt, aangezien mijn adapter fanatiek probeert verbinding te maken (groene lichtje knippert heftig - heb er een 4s filmpje van gemaakt, maar ik zie hier nergens waar ik die evt kan toevoegen)
Iemand een idee?
...
De netwerkkaart is een onboard netwerkadapter: Realtek Gaming 2.5 GbE Family Controller
...
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
* windows troubleshooting: geen dhcp-server gevonden
* bekabeling gechecked, geen problemen gevonden
* modem reset (zou niet issue moeten zijn, want mijn WIFI adapter en telefoons/tv hebben wel gewoon verbinding)
* netwerkaart verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
* nieuwste drivers geïnstalleerd
...
Enige wat ik nog niet getest heb is nieuwe kabel, maar lijkt me vreemd dat het daar aan ligt, aangezien mijn adapter fanatiek probeert verbinding te maken (groene lichtje knippert heftig - heb er een 4s filmpje van gemaakt, maar ik zie hier nergens waar ik die evt kan toevoegen)
Iemand een idee?