Dag mede tweakers:
Onderstaand een poging om mijn huidige situatie te schetsen.
Ik ben bezig met het dak te isoleren (jaren 30 huis) met glaswol (bruin geklieder), deze plaats ik achter de houten latten (oranje strepen). Op de latten, ga ik dampwerend folie (blauwe lijn) plaatsen.
Vraag 1: plaatsing dampwerend folie, tot waar?
- Ik lees op verschillende sites dat het belangrijk is om het glaswol zo goed mogelijk in te pakken tegen vocht. Wat niet echt duidelijk is voor mij is:
Als afwerking ga ik gipslaten plaatsen.
Vraag 2:
- Er is een WTW installatie aangelegd, maar er is nog een oude luchtafvoer van de badkamer die door het dak komt (deze wordt niet door de wtw gebruikt). Wat zouden jullie hiermee doen?
Situatie:
Onderstaand een poging om mijn huidige situatie te schetsen.
Ik ben bezig met het dak te isoleren (jaren 30 huis) met glaswol (bruin geklieder), deze plaats ik achter de houten latten (oranje strepen). Op de latten, ga ik dampwerend folie (blauwe lijn) plaatsen.
Vraag 1: plaatsing dampwerend folie, tot waar?
- Ik lees op verschillende sites dat het belangrijk is om het glaswol zo goed mogelijk in te pakken tegen vocht. Wat niet echt duidelijk is voor mij is:
- of ik het ook moet plaatsen bij de blauwe stippellijn (op de vloer zover mogelijk tussen de vloer en het folie prop?)
- of ik het bij de zijkanten bij de muur ook tussen de muur en het glaswol moet proppen? Of is het voldoende als ik het folie tegen de muur stopt?
Als afwerking ga ik gipslaten plaatsen.
Vraag 2:
- Er is een WTW installatie aangelegd, maar er is nog een oude luchtafvoer van de badkamer die door het dak komt (deze wordt niet door de wtw gebruikt). Wat zouden jullie hiermee doen?
- Dak opklimmen en de hele afvoer verwijderen/nieuwe dakpan plaatsen? (niet mijn voorkeur)
- Aan de binnenkant afzagen en dichtproppen met iets? Zo ja wat?
Situatie: