Domme hanglamp slim dimbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flippertje444
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:59
Ik zie door de slimme schakelaar dimmer dingen het bos niet meer.

Ik heb een nieuwe hanglamp met 6 e27 fittingen. Ik wil die graag slim maken. Nu kan ik 6 Hue lampen erin doen (150 euro verder), maar kan ik ook een apparaatje installeren die communiceert met de hue bridge? Ik weet niet zeker welke ik dan moet hebben... Iemand advies? Ik wil hem dus aan kunnen sturen in de Hue app en alle 6 tegelijkertijd kunnen dimmen. Advies voor mooie filament lampen ook welkom 😄

Dank alvast!

Alle reacties

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:11

Niekvl

QBased

Voor de zekerheid; je benoemd dat je een apparaatje nodig hebt om die hue lampen met de bridge te verbinden.

Als je al een bridge hebt communiceren de lampen direct met je hue bride. Hier hoeft niet nog een apparaatje tussen. Als je de stroom aan laat op de lamp, kun je de lampen dimmen via de app (of een afstandsbediening of iets dergelijks).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:17
Ecodim dimmer met zigbee ondersteuning.

In combinatie met dimbare lampen.

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 13-02-2026 09:10 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Niekvl schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:03:
Als je al een bridge hebt communiceren de lampen direct met je hue bride. Hier hoeft niet nog een apparaatje tussen. Als je de stroom aan laat op de lamp, kun je de lampen dimmen via de app (of een afstandsbediening of iets dergelijks).
Uh, nee? :)

@Flippertje444 beschrijft dat hij 'domme' (dus standaard lampjes, geen Hue/Zigbee) wil dimmen, i.p.v. met dure Hue-lampjes wil werken. Een standaard lamp kan natuurlijk niet direct met de bridge praten.

@Flippertje444 je hebt simpelweg een hue-compatible dimmer nodig. Bij bijvoorbeeld Robbshop kun je makkelijk filteren op dimmers die met Hue werken. Het is verder aan jou om te bepalen wat je precies wil; een module die direct op de plek van je knop komt, bijvoorbeeld met een draaiknopje. Of iets dat met pulsdrukkers werkt.

Natuurlijk wel lampjes nemen die dimbaar zijn.

Dit is ook een handig topic om door te nemen: Het grote smart-module (aansluiten) topic

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 13-02-2026 09:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX