Ik heb een garagebox zonder vaste stroomvoorziening, maar wel met voldoende Wifi bereik. Omdat er spullen staan opgeslagen wil ik daar tijdelijk een IP-camera ophangen voor monitoring.
Ik wil hiervoor een Action LSC Smart Connect Indoor IP Camera gebruiken en deze voeden via een powerbank in plaats van netspanning. Zijn er Tweakers die ervaring hebben met het langdurig voeden van een IP-camera via een powerbank, specifiek hoe stabiel dit is en welke gebruiksduur realistisch is in de praktijk. Zowel ervaringen met deze LSC camera als vergelijkbare USB-gevoede IP-camera’s zijn welkom.
Daarnaast ben ik benieuwd of mijn aannames over stroomverbruik een beetje kloppen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik wil hiervoor een Action LSC Smart Connect Indoor IP Camera gebruiken en deze voeden via een powerbank in plaats van netspanning. Zijn er Tweakers die ervaring hebben met het langdurig voeden van een IP-camera via een powerbank, specifiek hoe stabiel dit is en welke gebruiksduur realistisch is in de praktijk. Zowel ervaringen met deze LSC camera als vergelijkbare USB-gevoede IP-camera’s zijn welkom.
Daarnaast ben ik benieuwd of mijn aannames over stroomverbruik een beetje kloppen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Camera: LSC Smart Connect Smart Indoor IP Camera
- Netwerk: Bestaande Wi-Fi (voldoende bereik in de garagebox)
- Voeding: Losse USB powerbank, capaciteit nog te bepalen
- Software: LSC Smart Connect app
- De camera wordt gevoed via 5V USB en lijkt technisch gezien geschikt om op een powerbank te draaien;
- Online lees ik dat veel IP-camera’s grofweg rond de ±5 watt verbruiken, afhankelijk van gebruik (IR-leds, opname, Wi-Fi activiteit). Ik heb echter geen concrete cijfers voor deze LSC camera kunnen vinden;
- Ik ben me ervan bewust dat powerbanks soms automatisch uitschakelen bij een te laag verbruik, maar omdat een IP-camera continu actief is verwacht ik dat dit hier geen probleem hoeft te zijn;
- Ervaringen specifiek met LSC camera’s in combinatie met powerbanks zijn lastig te vinden, vandaar deze vraag hier.
/f/image/F4Di39YwXrux6QTAazi3xhSJ.png?f=fotoalbum_large)