• swissone
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-02 18:33
Hi allemaal,

Ik volg al langer met veel interesse enkele topics, maar draag daar nog niet aan bij:
Therma V warmtepomp
Het grote Victron ontwerp topic

Dus ik dacht, begin een keer een topic :*)
Ik wil dit jaar of volgend jaar een thuisaccu plaatsen, 3fase, ca15kwh opslag, 6+kw vemrogen, noodstroom, microgrid tbv zonnepanelen.
Ik houd ervan om veel zelf te doen en heb al meerdere keren mijn ideale Victron systeem bedacht, zoals vast meerderen hier.

Toevallig kwam ik gisteren een systeem tegen dat op papier goed uitziet en aan mijn vraag zou kunnen voldoen. De Hyxipower All-In-One. Ik kwam deze omvormer tegen toen ik de offerte van een kennis inzag die ze kregen voor verduurzaming van hun huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hag9wYv_Dk5RCUjmfp_UAk-8XXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lsTQXwC5YM0CMajOLDRgb2X4.webp?f=fotoalbum_large

Is eind 2025 geïntroduceerd.

Wat mij aanspreekt:
  • Compact, plug and play.
  • Ook te koop bij gerenommeerde elektra leveranciers
  • Modulair uitbreidbaar in stappen van 5 kWh. Het maximaal vermogen past zich aan op de geïnstalleerde accucapaciteit van 6kW naar 15kW.
  • Noodstroom in ontwerp opgenomen, door systeem tussen huisaansluiting en meterkast te plaatsen
  • Hoog voltage: 96 volt ipv 48 volt
  • Out of the box fase balanceren, handig voor mijn 1 fase 32 ampere E-auto,
  • Zover ik kan lezen een degelijk energiemanagement systeem en wat uitleesmogelijkheden (modbus of via api)
Wat mij minder aanspreekt:
  • Weinig reviews of ervaringen te vinden.(wel deze gevonden: Ervaringen Hyxipower / Domogo maar die gaat meer over het installatiebedrijf dan over de omvormer.)
  • Wordt geadviseerd door energieadvies bedrijven waarvan ik niet weet of ze betrouwbaar zijn. (Ik heb hier geen uitgebreid onderzoek naar gedaan, maar dat is mijn gut-feeling. (Gebaseerd op andere producten die ze aanbieden en de advies dat gegeven wordt.)
  • Geen track-record op veiligheid en levensduur
  • Onduidelijk welke functies zonder cloud / offline mogelijk zijn
  • Ik kon geen informatie vinden over omvormer efficiëntie in deellast (zeg bij 300 watt op één fase)
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit systeem al toegepast hebben of overwegen. In mijn geval zou ik het systeem zelf plaatsen wat toch wat minder werk is dan een (prachtig) Victron systeen met 3 multiplussen te bekabelen (op 48 volt).

• Lightmanster
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:39
Hoi
Ik ben er ook naar aan het kijken. Krijg een installateur op de koffie. Is mijn vertrouwde installateur die al pv (enphase) en ev aansluiting (alfen) ook gedaan heeft.

Ben vooral benieuwd naar de mogelijkheden 0 op meter en backup/gebruik tijdens hoge prijzen en buffer zon overdag om savonds in de ev te stoppen.

Handelen op de markten mag maar wordt minder rendabel. Daarnaast vind ik dynamische prijzen alleen aantrekkelijk ivm btw aftrek. Stroomverbruik in de donkere maanden is dusdanig veel en dat icm met de relatieve hoge dynamische tarieven in de winter ben ik er nog uit.

Maar praten kan geen kwaad. Ook met sigenergie gesproken.

• Lightmanster
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:39
Inmiddels gesproken met installateur. Was half jaar geleden positief over hyxi. Heeft zelf ook andere systemen van Hyxi. (Inverters) Maar software en opvolgingen is niet goed zegt hij. Is gestopt met dit aan te bieden als product omdat support van leverancier slecht is.

Ik ga kijken naar alternatieven als alpha of sig