Michel. Bedankt voor je inhoudelijke reactie, maar het spijt me. Ik ben niet overtuigd.
Het is een mooi verhaal dat jullie 23.000 andere installaties hebben geplaatst, maar dat is natuurlijk ook wel erg suggestief. Een thermostaat installeren is wel andere koek dan een batterij van zeg 20 KwH. Maargoed marketing he, dat is jullie goed recht.
De prijs van jullie producten vind ik niet zo spannend. Ik snap dat je marge moet maken en zelf ook moet inkopen en de kosten van arbeid en andere overhead hebt.
Wat wel opmerkelijk is, is het garantiefonds. Een voorwaarde om deel te nemen aan het garantiefonds is namelijk dat je winst maakt in het jaar voor toetreding en je hebt onder andere in jouw post bevestigd, dat jullie geen winst maken. Bron: de website van het garantiefonds.
Wat ook opmerkelijk is, is de claim dat google reviews heeft verwijderd in verband met een naams- / activiteitenwijziging. Google geeft namelijk zelf aan dat dit geen reden is voor het verwijderen van reviews.
Ook opmerkelijk natuurlijk, want jullie waren een installatiebedrijf en zijn het nog steeds, toch?
En dan jullie financiële plaatje. Laten we hier nog even wat meer de diepte in gaan. Er staat letterlijk niets op jullie balans. Dus jullie hebben op papier geen auto's, geen voorraad, geen vorderingen, geen schulden. Als je enige activiteit had en echt zoveel installaties plaatste dan zag dit financiële plaatje er simpelweg anders uit.
Daarnaast, als jullie 50 man hebben werken en het aantal installaties plaatsen die jij claimt dan had de jaarrekening in beginsel anders uitgezien, dat heb ik net indirect uitgelegd. Daarnaast had je ook meer informatie moeten vrijgeven op basis van je omzet en werknemersaantallen.
Want als jij die 50 man personeel in dienst hebt en ze allemaal een minimumloon betaald dan moet je toch wel tussen de 750.000 Euro en 1.2M aan kosten uitkomen, je moet dan ook flink wat omzet draaien en dat maakt dat je ook meer informatie moet vrijgeven. Hieruit concludeer ik dat dit een broodje aap is.
Tot slot nog even terugkomende op het garantiefonds. Het is nog steeds vreemd dat de benadermethode is dat een installateur failliet is en we dan toevallig bij jullie uitkomen. Met een bevestiging per mail binnen een minuut na ophangen, maar oeps dat ging fout en toen kwam dezelfde mail van een domogo adres en een stichting warmtefonds adres. Nog toevalliger dat de installateur waar het bij ons om ging helemaal niet failliet is, maar inmiddels wel al meerdere mensen had gehad die op dezelfde wijze waren benaderd.
Ik kan het helaas niet hard maken met andere informatie, maar ik heb sterk het vermoeden dat jullie het garantiefonds zijn of mensen onder valse voorwendselen onder de naam van de stichting benaderen.
Ik ben in ieder geval vol overtuiging dat ik iemand heb behoed voor een grote financiële domper en ik hoop dat elk ander dit leest en even goed achter de oren krabt of jullie een partij voor hen zijn.