Beste tweakers,
Even een vraagje. Ivm een gaslek naar de keuken stap ik over naar inductie koken.
Waar de plaat komt ligt al een 3 fase aansluiting waar een Falcon nexus dual 110 op aangesloten staat. Die zal 7-13 als aansluitschema hebben
:strip_exif()/f/image/8v0LX75wD9M0QlLzbXEsFiCz.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu vroeg ik mij af of deze 3fase makkelijk gebruikt kan worden voor de inductieplaat?
De inductieplaat heeft het volgende aansluitschema
:strip_exif()/f/image/rfLwf98vnt4elZe6dprs8iw5.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik van logica uitga, dan zou het middelste aansluitschema moeten werken?
Ik heb al zitten Googlen, maar dan heb je topics waar mensen elkaar een beetje tegenspreken.
Ik vroeg mij ook nog af of er een verschil zit qua gebruik en veiligheid tussen de kookplaat aansluiten volgend aansluitschema 1 en 2?
Zover ik weet is de 3 fase hierop aangesloten in de meterkast
:strip_exif()/f/image/DE14VIUyqX28hAkx4n7YrB31.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens komt er nog een elektricien langs voor het definitieve aansluiten ervan + stekker (gaat nu direct het fornuis in), ga zelf niet rommelen met elektra, maar ik vroeg het mij af voor een beetje voorkennis wat de meningen hier over zijn.
Even een vraagje. Ivm een gaslek naar de keuken stap ik over naar inductie koken.
Waar de plaat komt ligt al een 3 fase aansluiting waar een Falcon nexus dual 110 op aangesloten staat. Die zal 7-13 als aansluitschema hebben
:strip_exif()/f/image/8v0LX75wD9M0QlLzbXEsFiCz.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu vroeg ik mij af of deze 3fase makkelijk gebruikt kan worden voor de inductieplaat?
De inductieplaat heeft het volgende aansluitschema
:strip_exif()/f/image/rfLwf98vnt4elZe6dprs8iw5.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik van logica uitga, dan zou het middelste aansluitschema moeten werken?
Ik heb al zitten Googlen, maar dan heb je topics waar mensen elkaar een beetje tegenspreken.
Ik vroeg mij ook nog af of er een verschil zit qua gebruik en veiligheid tussen de kookplaat aansluiten volgend aansluitschema 1 en 2?
Zover ik weet is de 3 fase hierop aangesloten in de meterkast
:strip_exif()/f/image/DE14VIUyqX28hAkx4n7YrB31.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens komt er nog een elektricien langs voor het definitieve aansluiten ervan + stekker (gaat nu direct het fornuis in), ga zelf niet rommelen met elektra, maar ik vroeg het mij af voor een beetje voorkennis wat de meningen hier over zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Mooraalkikker op 06-02-2026 06:42 ]