Vraag

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Het is weer tijd om naar een nieuwe telefoon te kijken. De Pixel 7Pro moet ik steeds vaker gedurende de dag opladen.

Ik zoek een?
Een nieuwe Android telefoon met een goede camera (betere foto's dan de Pixel 7pro) en met een dikke batterij.

Wat is je budget?
€700-€900

Wat heb je zelf al gevonden?
De shortlist is de Google Pixel 10Pro XL, Realme 8GT Pro en de Honor magic8pro
https://tweakers.net/pric.../2247244;2286914;2309296/

Eigenlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Oppo Find X9 Pro, maar die is helaas te duur. De drie andere toestellen vallen bij de verlenging van mijn abonnement in dezelfde prijsklasse. Ik heb het idee dat de Pixel 10 Pro XL de mooiste foto's maakt; in de reviews op Tweakers kies ik namelijk steeds die foto's uit de vergelijkingen. De Realme is echter een knaller qua overige specificaties, zoals het scherm en de accu. De Honor zit daar voor mijn gevoel een beetje tussenin, al heb ik daar nog weinig direct vergelijkingsmateriaal van gezien ten opzichte van de Pixel

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek een bevestiging van mijn keuze of toch een tip naar een andere optie en hopelijk daarmee een praktijkervaring qua vergelijking van de camera van de Pixel 7pro!

Beste antwoord (via vinpower op 07-02-2026 10:41)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12
Je zou voor het verlengen van je abonnement nog kunnen shoppen of dat via mobiel.nl, belsimpel, etc. betere prijzen levert waardoor je droomtelefoon, de Oppo Find X9 Pro, toch binnen bereik komt van je budget.

De Realme klinkt sterk, maar bijvoorbeeld op de USB-C poort is bespaart wat lagere data doorvoersnelheden biedt en een beperking de telefoon aan een dockingstation te koppelen (bijvoorbeeld als je scherm kapot is kun je via die route toch nog een scherm, muis en toetsenbord verbinden). Ook heeft de Realme snelladen, maar alleen met eigen laders op de maximale snelheid, niet dat je even een lader leent. Ook opvallend, de accu is groter dan die van de Honor, maar gaat minder lang mee ondanks eenzelfde processor erin, dat geeft een indicatie dat mogelijk de software optimalisatie niet helemaal goed is. Verder is de telefoon wel sterk qua processor. Met 4 jaar updates is denk ik wel de restwaarde minder als je over 3 jaar of zo weer een andere zou zoeken. Ik verwacht dat de Pixel daar beter in scoort. Ook vind ik zo niet een ervaringen topic voor deze telefoon op Tweakers, dus dat zegt iets over de populariteit in deze community.

Dan heb je nog de Honor, de optische zoom is wat minder dan de Pixel, maar accu en processor zijn beter. De telefoon is schaars hier op Tweakers, maar er is een klein topic waarin deze besproken wordt waar je mogelijk ervaringen kunt vinden: Het grote Honor topic
Grote uitdaging is denk ik dat door weinig verkoop je op de winkel aangewezen zult zijn bij problemen/schade. Gangbare toestellen heeft de telefoonwinkel in de regio vaak wel de mogelijkheid snel te repareren, maar bij een Honor twijfel ik daarover, koop je via AlieExpress zal het opsturen worden denk ik. Overigens vindt ik de specs wel aantrekkelijk van het toestel. Je zou voor de zekerheid in het Honor topic nog even rond kunnen vragen.

En dan blijft over de Pixel. Dit is de veiligste keuze. Je kent de huidige fotot kwaliteit, uit plaatjes kies je ook steeds deze telefoon voor de foto's. Door lange updates is er ook betere restwaarde wil je die over een jaar of wat verkopen. Toestel is gangbaarder, met een grotere aanhang bij vragen (pixel 10 topic is 45 pagina's, het algemene Honor topic heeft 12 posts): [Google Pixel 10/10 Pro/10 Pro XL] Ervaringen & Discussie Wil (of kun) je dat niet, kan die ook gewoon lekker lang mee gaan in het gebruik waardoor de kosten omgerekend per jaar laag zijn.

Succes met je keuze!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12
Je zou voor het verlengen van je abonnement nog kunnen shoppen of dat via mobiel.nl, belsimpel, etc. betere prijzen levert waardoor je droomtelefoon, de Oppo Find X9 Pro, toch binnen bereik komt van je budget.

De Realme klinkt sterk, maar bijvoorbeeld op de USB-C poort is bespaart wat lagere data doorvoersnelheden biedt en een beperking de telefoon aan een dockingstation te koppelen (bijvoorbeeld als je scherm kapot is kun je via die route toch nog een scherm, muis en toetsenbord verbinden). Ook heeft de Realme snelladen, maar alleen met eigen laders op de maximale snelheid, niet dat je even een lader leent. Ook opvallend, de accu is groter dan die van de Honor, maar gaat minder lang mee ondanks eenzelfde processor erin, dat geeft een indicatie dat mogelijk de software optimalisatie niet helemaal goed is. Verder is de telefoon wel sterk qua processor. Met 4 jaar updates is denk ik wel de restwaarde minder als je over 3 jaar of zo weer een andere zou zoeken. Ik verwacht dat de Pixel daar beter in scoort. Ook vind ik zo niet een ervaringen topic voor deze telefoon op Tweakers, dus dat zegt iets over de populariteit in deze community.

Dan heb je nog de Honor, de optische zoom is wat minder dan de Pixel, maar accu en processor zijn beter. De telefoon is schaars hier op Tweakers, maar er is een klein topic waarin deze besproken wordt waar je mogelijk ervaringen kunt vinden: Het grote Honor topic
Grote uitdaging is denk ik dat door weinig verkoop je op de winkel aangewezen zult zijn bij problemen/schade. Gangbare toestellen heeft de telefoonwinkel in de regio vaak wel de mogelijkheid snel te repareren, maar bij een Honor twijfel ik daarover, koop je via AlieExpress zal het opsturen worden denk ik. Overigens vindt ik de specs wel aantrekkelijk van het toestel. Je zou voor de zekerheid in het Honor topic nog even rond kunnen vragen.

En dan blijft over de Pixel. Dit is de veiligste keuze. Je kent de huidige fotot kwaliteit, uit plaatjes kies je ook steeds deze telefoon voor de foto's. Door lange updates is er ook betere restwaarde wil je die over een jaar of wat verkopen. Toestel is gangbaarder, met een grotere aanhang bij vragen (pixel 10 topic is 45 pagina's, het algemene Honor topic heeft 12 posts): [Google Pixel 10/10 Pro/10 Pro XL] Ervaringen & Discussie Wil (of kun) je dat niet, kan die ook gewoon lekker lang mee gaan in het gebruik waardoor de kosten omgerekend per jaar laag zijn.

Succes met je keuze!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-02 00:01
OnePlus 15 is ook nog een optie. De camera's zijn gedowngrade ten opzichte het vorige model, maar persoonlijk vind ik dat die goede foto's maakt

• vinpower
  • Nu online
swhnld schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:36:

Succes met je keuze!
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het is spijtig dat Google niet een knaller van een accu erin doet. Maar lijkt wel de meeste verstandige keuze.

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:02
Vivo x300 nog overwogen?

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:21
Ik heb onlangs de accu van mijn Pixel 5 laten vervangen. Het toestel werkt nu weer veel langer op een acculading.
Is dat niks voor jou, een nieuwe accu in je huidige Pixel?

• vinpower
  • Nu online
Ja maar viel wat mij betreft af qua scherm en dat de batterij niet veel groter is dan de pixel10 ten opzichte van de prijs. Nergens vind ik een noemenswaardige korting voor de Vivo producten wat je de laatste tijd wel bij de Pixel zag.
mark_vs schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:40:
Ik heb onlangs de accu van mijn Pixel 5 laten vervangen. Het toestel werkt nu weer veel langer op een acculading.
Is dat niks voor jou, een nieuwe accu in je huidige Pixel?
Uit duurzaamheid en prijs overweging wel de verstandige keuze ja. Heb je het gewoon bij de zaak om de hoek gedaan of een specifieke keten/website?

[ Voor 36% gewijzigd door vinpower op 22-02-2026 10:57 ]

• Batsu
Ah ok
Scherm vind ik niets mis mee (reviews zijn ook lovend) en de accu is geweldig. Bij Belsimpel besteld , daar zat een lader en de grote Aziatische accu in mocht je dat helpen

• Khun41
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:52
Ik zou niet snel voor zo'n Chinees merk gaan. Die toestellen zitten vol met bloatware en andere rommel. Als je een Pixel gewend bent, dan is het wel flink schrikken bij de software van die andere toestellen. Zelfs een Samsung oogt enorm rommelig vanwege de bloatware. En dat is nog geen eens een Chinees merk.

Uiteraard moet iedereen het zelf weten, maar ik zie gewoon geen interessante Android toestellen behalve de Pixels. Technisch net wat minder, maar in de praktijk merk je daar niks van. Het software gedeelte merk je elke dag, dus dat moet mijn inziens gewoon goed zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Khun41 op 22-02-2026 11:40 ]

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:21
vinpower schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:56:
[...]

Ja maar viel wat mij betreft af qua scherm en dat de batterij niet veel groter is dan de pixel10 ten opzichte van de prijs. Nergens vind ik een noemenswaardige korting voor de Vivo producten wat je de laatste tijd wel bij de Pixel zag.
[...]

Uit duurzaamheid en prijs overweging wel de verstandige keuze ja. Heb je het gewoon bij de zaak om de hoek gedaan of een specifieke keten/website?
Bij Rocket Sale in Nijmegen.

[ Voor 5% gewijzigd door mark_vs op 22-02-2026 14:19 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Khun41 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:39:
Ik zou niet snel voor zo'n Chinees merk gaan. Die toestellen zitten vol met bloatware en andere rommel.
Ik heb recent weer een nieuwe Cubot aangeschaft. Voorheen een Quest en nu een King Kong X Pro.
Staat (behalve veel Google apps) niks geen bloatware of andere rommel op.
Deze rugged toestellen zijn ideaal voor mij, waterdicht, shockproof en lange accuduur.
Ik geef niet zoveel om (beveiligings)updates of state of the art camera's, wat hier in zit is goed genoeg en qua prijs ook aantrekkelijk voor hetgeen geboden wordt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Batsu
Ik zou niet snel voor zo'n Chinees merk gaan. Die toestellen zitten vol met bloatware en andere rommel. Als je een Pixel gewend bent, dan is het wel flink schrikken bij de software van die andere toestellen. Zelfs een Samsung oogt enorm rommelig vanwege de bloatware. En dat is nog geen eens een Chinees merk.

Uiteraard moet iedereen het zelf weten, maar ik zie gewoon geen interessante Android toestellen behalve de Pixels. Technisch net wat minder, maar in de praktijk merk je daar niks van. Het software gedeelte merk je elke dag, dus dat moet mijn inziens gewoon goed zijn.
Ik ben ook lang weggebleven bij de Chinese merken. Maar het is echt niet allemaal goedkoop prul. De bloatware valt bij de Vivo echt mee en is er binnen 5 minuten afgegooid. Gezien dat het instellen van een toestel mij toch vaak een uur of twee kost is dit voor mij geen enkel punt om hier korte tijd aan te besteden. Het is weg en blijft weg. Geen rare advernties of zo. Natuurlijk de Pixel (heb er ook een gehad) is cleaner. Sterker nog, de S24 die ik had bevatte meer bloatware dan de Vivo.

Ik heb echt wel ruime ervaring met androids en verschillende skins. Maar die van Vivo is echt wel fijn. Maar ieder zijn ding natuurlijk!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Vraag (off topic): Kom je de dag ook goed door met de Pixel? Ik heb zojuist mijn iPhone 16 Pro max aan de lader gedaan omdat ik nog 19% had (en dan is het net 12 uur). Pokemon Go met Pokemon Go Plus + vreet batterij. Op zich kan ik wel leven met 1 x bijladen, maar voorheen had ik een S25+ en die was echt dramatisch t.o.v. de iPhone

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1